رتبه‌بندی نامزد جایزه بهترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۲ – بخش اول

رتبه‌بندی نامزد جایزه بهترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۲ – بخش اول


منبع: فوت و فن

149

1400/11/28

13:27


رتبه‌بندی نامزد جایزه بهترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۲ – بخش اول

نامزدهای اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام شدند و از همین رو، در این مطلب نگاهی به فیلم‌های نامزد شده در بخش بهترین فیلم اسکار خواهیم داشت.

در ادامه همراه با ما باشید. این رتبه‌بندی بر اساس امتیاز منتقدان در وب سایت متاکریتیک بوده است.

۱۰- فیلم بالا را نگاه نکن

Don't Look Up (49)

Don’t Look Up (49)

فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)، امتیاز ۴۹ از صد را از منتقدان در وب سایت متاکریتیک گرفته است و تنها نامزد جایزه بهترین فیلم اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود که این امتیاز نسبتا پایین و متوسط را گرفته است. می‌توان گفت که منتقدان، در کل نظرات متوسط و متفاوتی در مورد این فیلم ساخته آدام مک‌کی (Adam McKay) داشته‌اند.

این فیلم با بازی بازیگرانی برجسته است که از جمله آن‌ها می‌توان جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) را نام برد. این دو در این فیلم، نقش دو ستاره‌شناس را بازی می‌کنند که از شهاب سنگی آگاه می‌شوند که در مسیر برخورد با زمین قرار دارد و سعی دارند تا جهانیان را از این موضوع آگاه کنند.

۹- فیلم کوچه کابوس

Nightmare Alley (69)

Nightmare Alley (69)

فیلم کوچه کابوس (Nightmare Alley) امتیاز ۶۹ از صد را از منتقدان دریافت کرده است. این فیلم ساخته گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، اثری برجسته با نقش‌آفرینی‌های خیره‌کننده و طراحی تولید بسیار زیبا است اما این موارد برای به هیجان در آوردن منتقدان کافی نبوده است.

این فیلم داستان یک کلاهبردار خانه‌به‌دوش به نام استنتون کارلیزل با بازی بردلی کوپر (Bradley Cooper) را روایت می‌کند که امید دارد تا روزی به یک روشن‌بین تبدیل شود. او در ادامه با یک دکتر ثروتمند همکاری می‌کند تا از یک سرمایه‌دار کلاهبرداری کنند و به زودی متوجه می‌شود که بهای شهرت، زندگی‌اش است.

۸- فیلم تل‌ماسه

Dune (74)

Dune (74)

فیلم تل‌ماسه (Dune) که با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود، امتیاز ۷۴ از صد را از منتقدان دریافت کرده است. به عنوان مثال، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) به همان اندازه فیلم تل‌ماسه دوست‌داشتنی بوده اما امتیاز ۷۱ از صد را بدست آورده است. با وجود اینکه شک و تردیدهایی در مورد این فیلم وجود داشته اما همچنان شانس آن را دارد تا بتواند جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

این فیلم، داستان شخصی به نام پاول آرتدیس با بازی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) را دنبال می‌کند. او به همراه پدر خود به نام دوک لتو و مادرش به نام بانو جسیکا، به سیاره آراکیس سفر می‌کنند. این سیاره دارای منابع بسیار باارزش و غنی و همچنین صحرانشینان بسیار خطرناک است. سیاره آراکیس، سیاره بسیار زیبا و در عین حال، بسیار خطرناک است. هر چند، آب و هوای نامساعد و ساکنین بومی در مقایسه با هارکونن، تهدید چندانی به شمار نمی‌روند.

۷- فیلم بلفاست

Belfast (75)

Belfast (75)

فیلم بلفاست امتیاز ۷۵ از صد را از منتقدان در وب سایت متاکریتیک بدست آورده است. این فیلم که اثری کمدی، درام و در مورد به بلوغ رسیدن است، موفق شده تا در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم سال اسکار قرار بگیرد. این فیلم را کنت برانا (Kenneth Branagh) نویسندگی و کارگردانی کرده است. برانا در بخش بهترین کارگردانی و همچنین بهترین فیلم‌نامه اصیل اسکار نامزد دریافت جایزه شده است.

دو بازیگر این فیلم یعنی جودی دنچ (Judi Dench) در بخش بهترین بازیگر مکمل زن و سیران هیدنز (Ciarán Hinds) در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شدند. البته، دیگر بازیگر برجسته این فیلم یعنی کایترینا بالف (Caitriona Balfe) جایی در میان نامزدهای اسکار نداشته است. فیلم بلفاست دارای هفت نامزدی در اسکار ۲۰۲۲ است و باید دید که در کدام بخش‌ها برنده خواهد شد.

۶- فیلم کودا

CODA (75)

CODA (75)

فیلم کودا (CODA) روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش شده و امتیاز ۷۵ از صد را از منتقدان دریافت کرده است. نامزد شدن فیلم کودا نشان دهنده این است که سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس می‌تواند همانند ارائه سریال‌های لذت‎‌بخش و مورد تحسینی همچون تد لسو (Ted Lasso)، فیلم‌های برجسته و قابل احترام را نیز تولید و پخش کند.

فیلم کودا داستان روبی روسی را بازگو می‌کند؛ او تنها عضو شنوای یک خانواده کر و لال است. او که جوان‌ترین عضو خانواده است، بسیار تلاش می‌کند تا بتواند حرفه ماهیگیری و شغل خانوادگی‌شان را سرپا نگه دارد. با این حال، او علاقه‌ای دارد که دوست دارد به آن بپردازد. او دوست دارد تا یک خواننده شود و در گروه کر آواز بخواند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو