آمار کودکان بستری مبتلا به امیکرون در این استان اوج گرفت

107

1400/11/28

14:37


با اوج‌گیری سویه امیکرون در استان اردبیل، تعداد کودکان و نوجوانان مراجعه‌کننده و بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل اوج گرفت.

آمار کودکان بستری مبتلا به امیکرون در این استان اوج گرفت

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل در جریان بازدید از آخرین روند بستری و خدمات‌رسانی به کودکان گرفتار در سویه امیکرون در اردبیل اظهار کرد: شمار کودکان مراجعه‌کننده و بستری در 24 ساعت گذشته روند افزایشی داشته به طوری که 400 مورد مراجعه در 24 ساعت گذشته به ثبت رسید.


منوچهر براک تصریح کرد: از این تعداد 8 تا 10 مورد روزانه بستری کودکان مبتلا به امیکرون را شاهد هستیم که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده این تعداد افزایش پیدا کند.


وی علایم اولیه کودکان مبتلا به امیکرون را گرفتگی گلو، بینی، تب و لرز و استفراغ مکرر اعلام کرد و گفت: تنگی نفس و بی‌حال بودن کودکان از دیگر علایمی است که خانواده‌ها باید با رصد این علایم کودکان خود را برای بستری به بیمارستان ارجاع دهند.


رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: ما تخت‌های بیشتری را آماده کردیم تا در صورت مواجه شدن با افزایش بستری‌ها ارائه خدمات بهتری را به خانواده‌ها شاهد باشیم.


براک در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب تغذیه و سلامت کودکان باشند و چنانچه علایم اولیه از بی‌اشتهایی و سرفه و استفراغ در کودکان مشاهده کردند حتما به مراکز درمانی مراجعه و کودکان آنها تحت مداوا قرار گیرد.


وی اضافه کرد: به تناسب افزایش مراجعین در گروه‌های سنی بالاتر در کودکان نیز این بیماری در موج ششم غوغا می‌کند که اگر خانواده‌ها تزریق واکسن را برای گروه سنی 5 تا 11 سال مورد توجه قرار ندهند امکان ابتلا و شیوع سویه امیکرون بیشتر است.


اما علاوه بر کودکان مراکز بیمارستانی و درمانگاهی شهرهای مختلف استان مملو از بیمارانی است که با علایم امیکرون و سرماخوردگی شدید مراجعات روزانه به بیش از 600 تا 700 مورد رسیده و از این تعداد بستری‌ها نیز به 70 تا 80 مورد ارتقا یافته است.


دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تزریق 2 میلیون و 60 هزار دز واکسن در ماه‌های گذشته اعلام کرد: همچنان شرایط استان در سویه امیکرون بحرانی است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و تزریق دز سوم به همراه دوری از دورهمی مورد توجه قرار نگیرد در این پیک امکان ابتلا و فوتی‌ها بیش از گذشته خواهد بود.
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو