رکوردشکنی‌های فیلم مردعنکبوتی ادامه دارد

منبع: برترین ها

109

1400/11/28

16:38


با تشکر از عملکرد حیرت‌انگیز مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home در گیشه، این فیلم حالا در ایالات متحده بیشتر از «آواتار» فروخته است.

گجت نیوز: با تشکر از عملکرد حیرت‌انگیز مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home در گیشه، این فیلم حالا در ایالات متحده بیشتر از «آواتار» فروخته است.

مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست هنوز هم حضور پررنگی در باکس آفیس دارد و اخیرا توانسته از کنار غول بزرگی به نام آواتار عبور کند.

این فیلم که در ۹ هفته‌ی اخیر، گیشه‌های بین‌‎المللی را در تصرف خود داشته است، حالا موفق شده تا در ایالات متحده، از آواتار ساخته‌ی «جیمز کامرون» عبور کند که چنین موفقیتی در دوران کرونایی، باورکردنی به نظر نمی‌رسد. قسمت سوم مرد عنکبوتی با ۷۶۹.۹ میلیون دلار، توانسته با اقتدار از فروش ۷۶۰.۵ میلیون دلاری آواتار عبور کند و می‌توان انتظار داشت که فاصله‌ی آن‌ها بیشتر هم شود.

در حالی که مرد عنکبوتی در کمتر از ۱۰ هفته (حدود ۶۰ روز) به چنین موفقیتی رسیده است، برای آواتار حدود ۹ ماه طول کشید به این میزان فروش برسد (در کنار یک اکران دوباره در سال ۲۰۱۰ که ۱۰.۷ میلیون دلار دیگر فروخت).

البته در گیشه‌ی بین‌المللی، آواتار با ۲.۸۴ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود. در مقابل، راهی به خانه نیست حدود ۱.۸ میلیارد دلار فروخته است (که حدود ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از «مرد عنکبوتی: دور از خانه» بوده و تحسین‌برانگیز است).

رکوردشکنی‌های فیلم مردعنکبوتی ادامه دارد

در بازار آمریکا، مرد عنکبوتی ۳، حالا سومین فیلم پرفروش تاریخ است و در پشت «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۹۳۶.۶ میلیون دلار و «انتقام‌جویان: آخربازی» با ۸۵۸.۳ میلیون دلار قرار می‌گیرد. به نظر نمی‌رسد که این فیلم بتواند از آن دو پیشی بگیرد و در باب مقایسه، نیرو برمی‌خیزد در ۲۰ روز به ۷۶۰ میلیون دلار فروش رسید و آخربازی این کار را در ۲۳ روز انجام داد.

در کنار موفقیت‌های تجاری، راهی به خانه نیست از سوی منتقدان هم مورد تحسین قرار گرفته و میانگین امتیاز 93 درصد را در سایت راتن‌تومیتوز به ثبت رسانده است. این فیلم از معدود عناوین دنیای سینمایی مارول است که امتیاز A مثبت را از سوی تماشاگران دریافت کرده و انتظار می‌رفت که حتی نامزد اسکار بهترین فیلم شود اما در نهایت، تنها یک نامزدی در بخش بهترین جلوه‌های ویژه کسب کرد.

مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست از نظر داستانی، اتفاقات قسمت پیشین را ادامه می‌دهد و تعدادی از جذاب‌ترین سکانس‌های اکشن چند سال اخیر را دارد. تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جان فاورو و مریسا تومی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو