نشریه میرر در گزارشی مدعی شد روبینیو، مهاجم سابق و برزیلی تیم هایی چون منچسترسیتی رئال مادرید به دلیل تجاوز جنسی به ۹ سال زندان محکوم شده است.

این بازیکن در سال ۲۰۱۷ این اتهام محکوم شده بود، اما روند تجدید نظر این پرونده در دادگاه های ایتالیا از آن زمان تا امروز ادامه پیدا کرده بود و حالا این درخواست توسط دادگاه تجدیدنظر رم رد شده است. البته روبینیو در سال های اخیر اتهام خود مبنی بر شرکت در تجاوز گروهی به یک زن ۲۲ ساله آلبانیایی در یک کلوپ شبانه میلان در سال ۲۰۱۳ را رد کرده است.

روبینیو تحت تعقیب؛ درخواست استرداد ستاره برزیلی


 

رد درخواست تجدیدنظر او به این معنی است که حکم بلافاصله قابل الاجراست و دادگستری ایتالیا خواهان استرداد او به این کشور شده است.

  البته بر اساس قانون اساسی برزیل، حکم استرداد افراد اهل این کشور وتو می شود و آنها در عوض از دادگاه مذکور درخواست خواهند کرد که محکومیت افراد دارای تابعیت این کشور در یک زندان در برزیل طی شود.

روبینیو در زمان وقوع این حادثه برای میلان بازی می کرد و در تابستان ۲۰۱۰ از منچسترسیتی به او پیوست. او دو سال قبل از مادرید به سیتی ملحق شده و سه سال از دوران حرفه ای خود در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ در سانتیاگو برنابئو گذراند.

روز گذشته وزارت دادگستری ایتالیا با اعلام این خبر مبنی بر محکومیت روبینیو، از پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست کرده تا حکم مذکور را اجرایی کند.

روبینیو تحت تعقیب؛ درخواست استرداد ستاره برزیلی

نشریه لارپابلیکا گزارش داده است که دادگستری ایتالیا خواستار استرداد روبینیو و دوستش ریکاردو فالکو شده که هر دو در برزیل به سر می برند.

یاکوپو گنوچی، وکیل مدافع شاکی می گوید:« متوجه شدیم که دادگستری میلان درخواست استرداد را به دادگستری برزیل ارسال کرده است. برای موکل من مهم نیست که روبینیو محکومیتش را در ایتالیا سپری کند یا برزیل. مهم این است که عدالت برقرار شود و به حکم اخترام بگذارند.»