مدلینگ صورت چیست؟ ۶ روش پرکاربرد

مدلینگ صورت چیست؟ ۶ روش پرکاربرد


منبع: نی نی بان

241

1400/11/28

18:57


مدلینگ صورت در سال‌های اخیر خیلی میان خانم‌ها و آقایان جوان باب شده است. بسیاری از بلاگرها کانتورینگ را با لوازم آرایش انجام می‌دهند؛ با این‌حال اصلاح زوایای صورت با روش‌های سرپایی زیبایی هم، بسیار طرفدار دارد. این روش‌ها نه تنها دوام بیشتری دارند؛ بلکه بسیار دقیق انجام می‌شوند. در ادامه با 6 مورد از رایج‌ترین روش‌های مدلینگ صورت آشنا می‌شویم.

مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

روش‌های مدلینگ صورت چیست؟

برای مدلینگ صورت 6 روش عمده وجود دارد؛ هر یک از این متدها، مزایا و معایب خودشان را دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم. 

  • تزریق ژل 
  • کیبلا
  • بوتاکس
  • کول اسکالپتینگ
  • پیوند چربی
  • امواج رادیویی

مطلب پیشنهادی: تزریق ژل و بوتاکس، بهترین زمان کی است؟


1. مادلینگ صورت با ژل

برای مدلینگ صورت با ژل هیالورونیک اسید؛ باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید؛ پزشک بعد از این‌که مارک ژل را انتخاب کنید؛ قسمت‌های مشخصی از صورت را ژل می‌زند که حجم تحلیل رفته در صورت به آن باز گردد. برای این منظور فیلر ژل را به شقیقه‌ها، گونه‌ها و فک می‌زنند.

دوام فیلر چقدر است؟ 

فیلرهای صورت، حدود 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید مادلینگ صورت را انجام دهید؛ بهتر است به ترمیم آن هم فکر کنید. تزریق ژل به صورت، حدود 1 ساعت طول می‌کشد. بنابراین برای انجام مدلینگ صورت، نیازی به مرخصی گرفتن ندارید.

مادلینگ صورت با ژل مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

2. مدلینگ صورت با تزریق چربی

به عنوان فیلر می‌توان از چربی بدن خود فرد هم استفاده کرد. مدلینگ صورت با چربی هم درست مانند روش تزریق ژل است. فیلر چربی، درست در همان مناطق که ژل تزریق می‌شود؛ تزریق می‌شود. برای استخراج چربی از بدن، از روش لیپوساکشن، استفاده می‌شود.


مطلب پیشنهادی: تزریق چربی به صورت، دانستنی‌های مفید برای خانم‌ها


تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟

هنگامی که چربی  قسمتی از بدن استخراج می‌‎شود و در جای دیگری از بدن، تزریق می‌شود؛ می‌توان دوام خوبی را از آن انتظار داشت. تحقیقات نشان داده که 50 تا 80 درصد سلول‌های چربی استخراجی و تزریقی به بخش‌های دیگر بدن، زنده می‌مانند و تا آخر عمر فرد، درست مانند یک بافت زنده، عمل می‌کنند. 

مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

3. مدلینگ صورت با بوتاکس

اگر دوست دارید، مدلینگ صورت را انجام دهید؛ می‌توانید از دکتر خود، روش تزریق بوتاکس را هم بخواهید. تزریق بوتاکس به عضله ماستر (عضله بزرگی که در فک به جویدن کمک می‌کند) باعث آتروفی آن در طول گذشت زمان شود؛ به این ترتیب کم کم فک فرد، از نمای مربعی، شبیه قلب می‌شود. بوتاکس را می‌توان به عضله چانه نیز تزریق کرد تا چین و چروک آن کاهش یابد. هنگام مدلینگ صورت با بوتاکس درناحیه پایینی صورت، چانه به سمت جلو کشیده می‌شود؛ نتیجه نهایی بوتاکس هم درست مانند مدلینگ با فیلر است.


مطلب پیشنهادی: فیلر چیست؟ هر آنچه باید درباره تزریق آن در ناحیه صورت بدانید


مدلینگ صورت مردانه

مادلینگ صورت با ژل برای مردان، هم خیلی کاربرد دارد. برای این منظور انواع فیلر را به ناحیه شقیقه، چانه و فک مردان تزریق می‌کنند. هنگامی که این نواحی پر شوند؛ نمای نهایی مدلینگ صورت مردانه، جوان و جذاب خواهد شد. 

مادلینگ صورت چیست  مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

4. کیبلا برای مدلینگ صورت 

اگر ناحیه‌ای که می‌خواهید مادلینگ صورت را روی آن انجام دهید؛ در اطراف چانه است؛ می‌توانید تزریق اسید دئوکسی کولیک را هم امتحان کنید. این ماده نوعی حلال چربی است که چربی‌سوزی موضعی انجام می‌دهد.


مطلب پیشنهادی: آنچه در مورد تزریق چربی به صورت باید دانست!


لیپوساکشن برای مدلیتگ صورت

لیپوساکشن نیز برای ناحیه غبغب و چانه می‌تواند استفاده شود؛ با این حال گاهی لیپوساکشن در صورت می‌تواند سطوحی ناهماهنگ ایجاد کند. بنابراین، توصیه می‌شود برای افرادی که مقدار چربی زیر چانه‌شان کم است؛ تزریق کیبلا به کار رود.

مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

5. مادلینگ صورت با کول اسکالپتینگ 

مدلینگ صورت به روش کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز یکی از روش‌های مرسوم در کلینیک‌های زیبایی است. این نوع کانتور که برای از کاهش چربی‌های ناحیه پایین صورت و گردن، استفاده می‌شود؛ می‌تواند حدود 20 درصد چربی‌های ناحیه را کاهش دهد. در این روش چربی‌های ناحیه چانه به صورت انتخابی، منجمد شده و کاهش می‌یابند.


مطلب پیشنهادی: تزریق چربی به صورت، دانستنی‌های مفید برای خانم‌ها


ماندگاری کول اسکالپتینگ

  • این روش مادلینگ صورت بیشتر از 45 دقیقه طول نمی‌کشد.
  • عوارض جانبی آن می‌تواند شامل قرمزی، تورم، بی‌حسی و گزگز باشد.
  • ماندگاری کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ دائمی است.
  • برای دیدن نتیجه نهایی باید 4 ماه صبر کنید.

6. فرکانس رادیویی برای مادلینگ صورت

آخرین روش مدلینگ صورت استفاده از فرکانس رادیویی است. در این متد کانتور، انرژی الکتریکی یک دستگاه، سبب تولید گرما می‌شود. این گرما پوست را سفت می‌کند؛ چراکه آسیب ناشی از گرما در پوست، سبب ایجاد کلاژن می‌شود. این روند، پوست را حجیم و سفت می‌کند و نتیجه‌ای خارق‌العاده دارد. می‌توانید برای مشاوره درباره آن از پزشکان کلینیک پوست، مو و زیبایی نی‌نی‌بان کمک بگیرید.

عوارض مدلینگ صورت چیست؟ مدلینگ صورت چیست؟ 6 روش پرکاربرد

مادلینگ صورت گرد چطور انجام می‌شود؟

برای استفاده از دستگاه‌های امواج رادیویی باید یکی از روش‌های تهاجمی یا غیرتهاجمی را انتخاب کرد. هر کدام از این روش‌ها می‌توانند، در مادلینگ صورت گرد استفاده شوند.

  • روش غیرتهاجمی: پدل‌های موضعی روی پوست، قرار می‌گیرند. این روش تقریبا ساده و بی‌درد است و دوره نقاهتی ندارد.
  • روش تهاجمی: میکرونیدلینگ یا لوله‌های کوچک زیر پوست قرار می‌گیرند. در این روش برای بهبودی به 7 روز زمان نیاز دارید.

هر دوی این روش‌های بی‌خطر اند و حداقل تا 6 ماه اثرات آن‌ها را مشاهده نخواهید کرد. نتیجه این درمان‌ها، دائمی نیستند؛ پوست در ابتدا سفت می‌شود اما با گذشت زمان دوباره شل می‌شود. هرکسی که مدلینگ صورت با فرکانس رادیویی را بخواهد انجام دهد؛ در طول عمر، چندین بار باید، انجامش دهد.

عوارض مدلینگ صورت چیست؟

هیچ کدام از این روش‌های مادلینگ صورت، خطر شدیدی ندارند؛ تنها برخی واکنش‌های حساسیتی ممکن است بعد از انجام آنها، ایجاد شود که موقتی و قابل مهار است.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر تزریق ژل لب روسی چه مواردی را باید رعایت کند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو