وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه متن نامه حاوی پاسخ به پیشنهاد تضمین های امنیتی را که در ۱۱ صفحه به آمریکا ارائه کرده است، در سایت اینترنتی ویژه خود منتشر کرد.

در این نامه از جمله گفته شده است که روسیه در صورتی که آمریکا برای توافق درباره تضمین های امنیتی آمادگی نداشته باشد، مجبور به دادن پاسخ ازجمله از راههای نظامی و فنی است.

 در بخش دیگری از نامه گفته شده است که آمریکا پاسخ سازنده ای به نکات اصلی پیش نویس توافقنامه در مورد تضمین های امنیتی که مسکو به آن کشور ارائه کرده بود، نداده است. 

 در نامه روسیه آمده است: طرف روسی خاطرنشان می کند که در رویکردهای واشنگتن در مورد پارامترهای اصلی تدابیر بالقوه کنترل بر موشک های کوتاه و میان برد، ابهام وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگر نامه گفته است: مجموعه تدابیر پیشنهادی طرف آمریکایی برای راستی آزمایی متقابل در مورد تسلیحات موشکی ایژس اشور در رومانی و لهستان و نیز برخی سایت های موشکی روسیه در بخش اروپایی این کشور برای بررسی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 

در نامه تصریح شده است که آمریکا و هم پیمانانش باید از سیاست بازدارندگی روسیه صرف نظر کرده و اقدامات مشخص و عملی برای کاهش تنش های نظامی و سیاسی بکار گیرند. 

پیشنهادات روسیه در مورد تضمین های امنیتی باید در یک مجموعه واحد بررسی شود. 

در بخش دیگر نامه روسیه به آمریکا، همچنین بر خودداری پیمان ناتو از اقداماتی که به امنیت روسیه ضربه می زند تاکید شده است. 

به گزارش رسانه های روسی، مسکو امروز /پنجشنبه/ نامه حاوی پاسخ به پیشنهاد تضمین های امنیتی را به آمریکا ارائه کرد و برای این منظور سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

روسیه به آمریکا هشدار داد