سامانه پربارش در راه البرز است

منبع: برترین ها

87

1400/11/28

19:41


مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ورود سامانه بارشی از اوایل هفته آینده و بارش شدید برف ، باران و تگرگ و وزش باد در این استان هشدار داد.

ایرنا: مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ورود سامانه بارشی از اوایل هفته آینده و بارش شدید برف ، باران و تگرگ و وزش باد در این استان هشدار داد.

«آرش بهاروند احمدی » روز پنجشنبه گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت موج بارشی از اوایل وقت روز یکشنبه تا عصر دوشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن در استان رگبار باران، اواخر وقت یکشنبه و دوشنبه صبح احتمال بارش ساعتی برف و نیز در ارتفاعات و جاده های کوهستانی رگبار برف و باران، احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: آبگرفتگی موقت و اختلال تردد در معابر شهری ، لغزندگی سطح جاده ها ، احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است .

بهاروند احمدی گفت: به همراه داشتن وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی از مهمترین توصیه ها به رانندگان است.

وی اظهار داشت : با توجه به میزان بارش ها در ارتفاعات که بیشتر به صورت باران می باشد و نیز حجم برف انباشته حین و پس از خروج سامانه بارشی فوق الذکر و نیز نوسانات دمایی در منطقه ، ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو