در این شرایط، کشور با امیکرون به ایمنی جمعی می رسد

121

1400/11/28

19:55


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر بعد از اومیکرون سویه جدیدی دیگری وارد نشود تا حدودی می توان به ساحل آرامش کووید در جامعه برسیم.

در این شرایط، کشور با امیکرون به ایمنی جمعی می رسد

به گزارش بهداشت نیوز، محمد وجگانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در موضوع سرایت پذیری بالا ویروس اومیکرون هر اجتماعی می تواند خطرناک باشد که مدارس نیز در جز این موارد است که می توان در مواجه ویروس با اطفال به آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هر کانونی که کانون تجمع باشد از جمله مترو و... می تواند کانونی از ویروس باشد، افزود: نمی توان گفت اومیکرون نسبت به سویه های دیگر کرونا خطرناک نیست اما از ابتدا اعلام شد میزان مرگ و میر آن کمتر از میزان مرگ و میر دلتا است.

وجگانی ادامه داد: از آن جایی که میزان شیوع اومیکرون بیشتر است کماکان می توان اومیکرون را خطرناک به حساب آورد و نگران کننده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کاری که از دست ما برمی آید این است که جلو انتشار ویروس را بگیریم و واکسن بزنیم، تصریح کرد: تأکید به واکسن زدن، به خصوص تزریق نوبت سوم به دلیل این است که تا حدود قابل قبولی دربرابر این واکسن ایمنی حاصل می‌شود.

وجگانی درباره پایان کرونا بعد از سویه اومیکرون تصریح کرد: در مقابل سویه هایی که افراد تا کنون به آن مبتلا شدند می توان گفت با سویه اومیکرون ایمنی در جامعه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اگر یک واریانت جدید شیوع پیدا کند نمی توان گفت ما در برابر آن هم ایمنی داریم چرا که ایمنی بخشی و محافظتی که ما دربرابر دلتا و سویه های دیگر داشتی؛ اکنون در برابر اومیکرون کارایی کمتری دارد، گفت: اگر سویه جدیدی دیگر وارد نشود تا حدودی می توان به ساحل آرامش کووید در جامعه برسیم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا  درباره وضعیت بیماری در ایام نوروز تصریح کرد: اگر ما در شرایط فعلی از بی موالاتی خودداری کنیم و اجتماعات را کنترل کنیم همچنین گروه های در معرض خطر واکسن بزنند می توان امیدوار بود که نوروز غمباری نداشته باشیم.

وجگانی درباره سویه دلتاکرون و خطرات آن تصریح کرد: محققان ایرانی که دلتاکرون را دیده بودند بعدا متوجه شدند که دلتاکرون آلودگی به هر دو سویه است و به شکل نیست که سویه جدیدی ایجاد شده باشد؛ بنابراین آلودگی به هر دو سویه جواب مثبت به دلتا و اومیکرون داده است و به معنای واریانت جدید نیست.
منبع: برنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو