اولیانوف: با حرف مذاکره‌کننده ارشد ایران موافقم

منبع: برترین ها

104

1400/11/28

21:52


رئیس هیات روسیه درحالی که خط پایان مذاکرات رفع تحریم‌ها به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی گره خورده است تصریح کرد که آمریکا باید گام نخست را برای دست یابی به توافق نهایی بردارد.

ایرنا: رئیس هیات روسیه درحالی که خط پایان مذاکرات رفع تحریم‌ها به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی گره خورده است تصریح کرد که آمریکا باید گام نخست را برای دست یابی به توافق نهایی بردارد.

میخائیل اولیانوف پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: من در یکی از توئیت‌هایم به این مساله اشاره کردم که مذاکرات وین در مراحل آخر است. همین دیروز رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی آقای باقری کنی در توئیترش نوشت که زمان تصمیم‌گیری نهایی رسیده است. وی افزود که از دیدگاه او کاملا حمایت می‌کند.

اولیانوف: آمریکا باید گام نخست را بردارد

دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به این سووال که در این مرحله چه کسی باید تصمیم‌گیری کند عنوان کرد که این مذاکرات یک روند چندجانبه است و تمام طرف‌ها درگیر هستند.

او همچنین فرازهایی از گزارش مخدوش و ادعایی رویترز را درباره مفاد پیش‌نویس توافق رد کرد و گفت که تبادل زندانیان ارتباطی به توافق هسته‌ای ندارد و در توافق احتمالی گنجانده نخواهد شد.

رویترز ادعا کرده که در پیش‌نویس متن توافق، به آزادی زندانیان غربی که پیشتر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به عنوان پیش شرط توافق مطرح کرده بود اشاره شده است.

اولیانوف درباره ادعای رویترز مبنی بر اینکه ایران باید گام نخست را در مسائل هسته‌ای بردارد اینگونه پاسخ داد که آمریکا ابتدا از توافق خارج شد و اینک باید گام نخست را بردارد. وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: هنوز برای نهایی کردن متن نهایی به زمان بیشتری نیاز است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو