این سویه کرونا 10 برابر کندتر از سویه های دیگر در مجاری تنفسی تحتانی تکثیر می شود

174

1400/11/28

21:58


محققان دریافتند که تکثیر سویه امیکرون ویروس کرونا در مجاری تنفسی تحتانی نسبت به سویه دلتا ۱۰ برابر آهسته‌تر است.

این سویه کرونا 10 برابر کندتر از سویه های دیگر در مجاری تنفسی تحتانی تکثیر می شود

به گزارش بهداشت نیوز، ناتالیا پسنیچنایا، معاون کار بالینی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی سازمان نظارت‌های بهداشتی روسیه اظهار کرد: سویه امیکرون در مجاری تنفسی تحتانی ۱۰ برابر کندتر از سویه دلتا تکثیر می‌شود.

به نقل از نیوز، پسنیچنایا می‌گوید: در واقع امیکرون عملا در مجاری هوایی پایین‌تر تکثیر نمی‌شود یا حداقل بسیار کندتر از دلتا تکثیر می‌شود اما در مورد تکثیر این سویه در مجاری تنفسی فوقانی، امیکرون نیز مانند سایر سویه‌های ویروس کرونا فعال است.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه گفت: کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به سویه دلتا کووید همچنین در افراد مبتلا به امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی شدیدتر است.

وی افزود: سویه‌های دلتا و امیکرون همچنان در روسیه در گردش هستند و بیماران دلتا نوع شدیدتری از این بیماری دارند اما باید اشاره کنم که بیماران مبتلا به سویه امیکرون ازجمله افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز امیکرون شدید را تجربه می‌کنند.

موراشکو یادآور شد: واکسیناسیون و دریافت دوز تقویت‌کننده برای محافظت در برابر یک دوره شدید بیماری حیاتی است.

در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱، سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه B.۱.۱.۵۲۹ ویروس کرونا شناسایی شده در آفریقای جنوبی را به‌عنوان سویه نگران‌کننده تعیین کرد و حرف یونانی امیکرون را به آن اختصاص داد.

در حال حاضر امیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی و باعث رشد انفجاری مبتلایان به کووید-۱۹ شده است.
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو