این میوه خوشمزه، فشار خون و قند خون را کنترل و چربی خون را کاهش می دهد

93

1400/11/28

21:58


اگر تاکنون تنها فکر می کردید هندوانه یک میوه خوشمزه است باید در فکر خود تجدید نظر کنید زیرا یافته های پژوهشگران نشان می دهد هندوانه دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی برای افراد است.

این میوه خوشمزه، فشار خون و قند خون را کنترل و چربی خون را کاهش می دهد

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که هندوانه میوه ای کاملاً منحصر به فرد بوده و حاوی ترکیبات مختلفی است که برای چندین ناحیه بدن مفید است. هندوانه به عنوان یک میوه بسیار ارزشمند دارای فواید زیادی از جمله تاثیرات قلبی عروقی گرفته تا بهبود سلامت متابولیک، است.

پژوهشگران موسسه فناوری ایلینویز طی مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که مصرف هندوانه به عنوان بخشی منظم از رژیم غذایی فرد می ‌تواند به ارتقای سلامت کلی وی کمک کند.
دکتر بریت برتون فریمن، از اعضای این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق می گوید: تحقیقات ما پتانسیل بالای هندوانه برای سلامت را آشکار می کند. این مطالعات شواهدی را ارائه می دهد که مصرف هندوانه و مکمل سیترولین باعث کاهش فشار خون در آزمایشات انسانی می شود. اگرچه تحقیقات بیشتری در این رابطه باید انجام شود ولی بر اساس داده هایی که در مدل های بالینی بررسی های خود دریافتیم، خوردن هندوانه اثرات مطلوبی بر متابولیسم لیپیدها و لیپوپروتئین ها دارد.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که هندوانه حاوی اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های ضروری است. به طور خاص، هندوانه دو اسید آمینه مجزا به نام‌های سیترولین و آرژنین را ارائه می ‌کند. دانشمندان هر دوی این اسیدهای آمینه را به عنوان پیش ساز اکسید نیتریک می بینند، که یک مولکول جدایی ناپذیر برای کنترل فشار خون، کاهش چربی و کنترل گلوکز است.

پلی فنول ها و کاروتنوئیدها و به ویژه لیکوپن، همگی به مقدار زیادی در هندوانه یافت می شوند. نویسندگان این مطالعه توضیح می ‌دهند که مزایای اکسید نیتریک سیترولین و آرژنین، همراه با زیست فعالی پلی فنول ‌ها و کاروتنوئیدها، نشان می‌ دهد که خوردن هندوانه احتمالاً راهی مؤثر برای کمک به سلامت متابولیک قلبی است.
این تیم تحقیقاتی شواهد کارآزمایی بالینی و پیش بالینی منتشر شده بر روی هندوانه را بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند. هدف اصلی آنها بررسی رابطه بین خوردن هندوانه و سطوح سیترولین و پیامدهای بعدی سلامت قلبی عروقی و متابولیک مصرف این میوه بود. علاوه بر این، دانشمندان تصمیم گرفتند دستورالعمل رژیم غذایی خاصی را برای خوردن هندوانه شناسایی کنند که نتایج مطلوب سلامتی را تا حد امکان مؤثر تر کند.
در مجموع، محققان نتیجه می‌گیرند که هندوانه ترکیبی از مواد مغذی و فیتوکمیکال‌ ها را فراهم می ‌کند که در مکانیسم ‌های متعددی برای ایجاد اثرات بیولوژیکی کار می ‌کنند. نکته مهم این است که سیترولین، آرژنین، پتاسیم، منیزیم، لیکوپن و پلی فنول ها همگی دارای فواید زیادی برای سلامتی هستند.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که خوردن هندوانه می تواند برای سلامت مغز و کنترل وزن بدن مفید باشد. در خاتمه گفتنی است پیام کلی این مطالعه بسیار واضح است: هندوانه طعمی عالی دارد و مصرف آن برای بدن ما عالی است.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Current Atherosclerosis Reports منتشر شده است.
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو