الجزیره گزارش داد، وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی مدعی شد: امنیت جهانی به واسطه احتمال حمله روسیه به اوکراین مورد تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: روسیه بی هیچ توجیهی ۱۵۰ هزار نیروی خود را به مرز اوکراین فرستاده است. روسیه به سرعت به سوی آغاز یک جنگ گام بر می‌دارد.

هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی نیروهای روس از مرزهای اوکراین دیده نمی‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه رسانه‌های روسی تلاش دارند برای آغاز جنگ دلیل تراشی کنند، گفت: امیدوارم قبل از اینکه دیر شود، روسیه از تصمیم به آغاز این جنگ صرف نظر کند.

وزیر خارجه آمریکا توضیح داد: بایدن تاکید کرده که آغاز جنگ می‌تواند یک گزینه اختیاری باشد اما بی شک پاسخ ما محکم و شدید خواهد بود.

بلینکن در پایان افزود: پیامی را به منظور انجام دیدار دو جانبه با لاوروف (وزیر خارجه روسیه) در هفته آینده ارسال کردم تا از آغاز درگیری جلوگیری کنیم. اگر روسیه به دیپلماسی تعهد نشان دهد آن را در عمل نیز نشان خواهد داد.

اظهارات وی در پی آن مطرح می‌شود که امروز پنجشنبه جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و اندکی بعد دونتسک اعلام کردند که نیروهای اوکراینی با نقض آتش بس و با زیرپا گذاشتن تعهدات مندرج در توافقات مینسک، مناطق تحت کنترل آنها را خمپاره باران کرده‌اند.

پسکوف همچنین تاکید کرد که اوضاع در امتداد مرزهای روسیه با اوکراین، آرام و با ثبات است.