بسته جدیدِ تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

منبع: برترین ها

128

1400/11/29

00:33


جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مقام‌های این اتحادیه بسته بسیار سختی از تحریم‌ها را علیه مسکو آماده کرده‌اند که در صورت حمله روسیه به اوکراین بلافاصله به وزیران خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود.

ایرنا: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مقام‌های این اتحادیه بسته بسیار سختی از تحریم‌ها را علیه مسکو آماده کرده‌اند که در صورت حمله روسیه به اوکراین بلافاصله به وزیران خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بورل امروز در گفت و گو با خبرنگاران نگرانی جدی در مورد گلوله باران، بمباران و نبرد سنگین از خط مقدم بین اوکراین و روسیه ابراز کرد.

بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اطلاعات نادرست روسیه برای ایجاد جو در مورد حملات ادعایی همراه با رای دومای روسیه در مورد به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب شرق اوکراین به بسته ای اضافه می شود که نگرانی ما را افزایش می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا راه حل دیپلماتیک را برای این مناقشه ترجیح می دهد.

بورل در عین حال افزود که اتحادیه اروپا با مشورت آمریکا و دیگر شرکا، بسته کاملی از تحریم ها را علیه روسیه آماده کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که اگر حمله ای (علیه اوکراین) صورت گیرد، فوری با شورای امور خارجه تماس می‌گیرم تا بسته‌ای از تحریم‌ها را پیشنهاد کند و مطمئن هستم که اتفاق نظر لازم را خواهیم داشت.

در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا و آفریقا، ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان نیز تاکید کرد که اگر سیاست روسیه تهاجمی تر شود، اتحادیه تحریم های شدیدتر و تهاجمی تر را اعمال خواهد کرد.

وی مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امیدوار است کشورهای اتحادیه اروپا را تجزیه کند، اما وحدت ما او را شگفت زده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو