تاثیر شگفت‌انگیز خواب طولانی بر کاهش وزن

منبع: برترین ها

164

1400/11/29

08:13


پژوهشگران در آمریکا دریافتند افرادی که در طول شبانه روز کم‌تر از ۶ ساعت و نیم می‌خوابند در صورتی که ۱.۲ ساعت بیش‌تر بخوابند به طور میانگین ۲۷۰ کالری در طول روز بیش‌تر از دست می‌دهند.

فرارو: پژوهشگران در آمریکا دریافتند افرادی که در طول شبانه روز کم‌تر از ۶ ساعت و نیم می‌خوابند در صورتی که ۱.۲ ساعت بیش‌تر بخوابند به طور میانگین ۲۷۰ کالری در طول روز بیش‌تر از دست می‌دهند.

 پژوهشی تازه نشان می‌دهد که خوابیدن طولانی مدت‌تر می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند که در نتیجه منجر به کاهش وزن بدون تغییر رژیم غذایی در طول روز می‌شود.

طبق یک کار آزمایی بالینی کوچک در بزرگسالان دارای اضافه وزن یک ساعت یا مدت زمانی بیش‌تر خوابیدن در هر شب می‌تواند به کاهش کالری کمک کند.

تاثیر شگفت انگیز خواب طولانی بر کاهش وزن

پژوهشگران در امریکا دریافتند افرادی که در طول شبانه روز کم‌تر از ۶ ساعت و نیم می‌خوابند در صورتی که ۱.۲ ساعت بیش‌تر بخوابند به طور میانگین ۲۷۰ کالری در طول روز بیش‌تر از دست می‌دهند. دانشمندان بر این باورند که کاهش کالری از این طریق در طول سه سال به طور ثابت می‌تواند باعث کاهش ۱۲ کیلوگرمی وزن فرد بدون تغییر رژیم غذایی در طول روز شود.

برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه پس از بهبود خواب‌شان ۵۰۰ کالری کم‌تر در روز مصرف کرده بودند. این پژوهش برای بررسی کاهش وزن طراحی نشده بود با این وجود، پژوهشگران متوجه کاهش کالری در طول دو هفته با تغییر الگوی خواب بیماران شدند.

دکتر «اسرا تاسالی» از مرکز خواب دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «اگر عادات خواب سالم در مدت طولانی‌تری حفظ شود این امر به کاهش وزن در طول زمان منجر می‌شود. بسیاری از مردم سخت تلاش می‌کنند تا راه‌هایی برای کاهش کالری دریافتی خود بیابند تا وزن کم کنند خب، تنها با خواب بیش‌تر ممکن است بتوانید وزن‌تان به میزان قابل توجهی کاهش دهید».

در این کارآزمایی ۸۰ فرد بزرگسال ۲۱ تا ۴۰ساله با شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ مورد بررسی قرار گرفتند به این معنی که آنان اضافه وزن داشتند. نیمی از شرکت کنندگان به طور تصادفی انتخاب شدند و برای دریافت مشاوره شخصی بهداشت خواب با هدف طولانی کردن مدت زمان خواب‌شان در هر شب تقسیم شدند. پژوهشگران در این پژوهش از داوطلبان نخواستند رژیم غذایی خود را محدود کنند یا برنامه تمرینی‌شان را تغییر دهند. همه در تخت‌های خود می‌خوابیدند و از دستگاه‌های پوشیدنی برای پیگیری و ارزیابی مدت خواب‌شان استفاده می‌کردند.

در پژوهش‌های پیش‌تر انجام شده مشخص شده بود که کم خوابی می‌تواند باعث افزایش وزن افراد شود تاسالی می‌گوید: «اکثر پژوهش‌های انجام شده دیگر در مورد این موضوع در آزمایشگاه‌ها کوتاه مدت و برای چند روز بوده و در آن مصرف غذا با میزان مصرف شرکت کنندگان از یک رژیم غذایی پیشنهادی اندازه گیری می‌شود. در پژوهش ما، اما تنها ساعات زمان خوابیدن دستکاری شد و از شرکت کنندگان خواستیم هرچه می‌خواهند بخورند. یکی از شگفت انگیز‌ترین یافته‌های این پژوهش این است که یک جلسه مشاوره خواب می‌تواند عادات خواب افراد را به اندازه کافی تغییر دهد تا میزان خواب آنان را بهبود بخشد».

«تاسالی» می‌گوید: «ما صرفا به هر فرد در مورد بهداشت خواب خوب آموزش دادیم و در مورد محیط خواب شخصی آن‌ها بحث کردیم و توصیه‌های مناسب در مورد تغییراتی که می‌توانستند برای بهبود طول مدت خواب خود ایجاد کنند را ارائه کردیم».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو