جعبه سیاه زندگی «مانی»، ماشین‌باز میلیونر ایرانی

جعبه سیاه زندگی «مانی»، ماشین‌باز میلیونر ایرانی


منبع: برترین ها

154

1400/11/29

08:47


در این مطلب قصد داریم به راز‌های زندگی مانی خوشبین، میلیونر خود ساخته، سرمایه دار، فعال حوزه املاک، ماشین باز و کلکسیونر خوشتیپ ایرانی تبار آمریکایی نگاهی بیندازیم.

گجت‌نیوز:‌ در این مطلب قصد داریم به راز‌های زندگی مانی خوشبین، میلیونر خود ساخته، سرمایه دار، فعال حوزه املاک، ماشین باز و کلکسیونر خوشتیپ ایرانی تبار آمریکایی نگاهی بیندازیم.

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

شاید اگر بخواهیم زندگی مانی خوشبین را در چند کلمه توصیف کنیم، عباراتی مثل موفقیت، شهرت و خودروهای خاص و سوپر اسپرت، کاملا کلمات مناسبی باشند. احتمالا هر کسی به زندگی یا جت‌های شخصی او حسودی کند ولی موفقیت مانی خوشبین یک شبه حاصل نشده. او در سال ۱۹۸۴، در حالی که فقط ۱۴ ساله بود، همراه با خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرد و توانست در سن ۲۰ سالگی (۱۹۹۲)، گواهینامه رسمی ورود به بازار معاملات ملک آمریکا را دریافت کند. اما ذات استقلال طلب او اجازه نمی‌داد که برای دیگران کار کند و تصمیم به تاسیس آژانس املاک خود گرفت.

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

توییت صفحه شخصی مانی خوشبین در مورد مسیر موفقیت خود از گذشته تا امروز

مانی خوشبین در حال حاضر مدیرعامل شرکت املاک خوشبین (The Khoshbin Company)، واقع در شهر اورنج کانتی ایالت کالیفرنیا است. املاک این شرکت، اعم از تجاری و مسکونی، در 7 ایالت آمریکا قرار دارد و چیزی بیش از 230 هزار کیلومتر مربع است. همچنین او علاوه بر شغل معاملات املاک، همواره به کارهای تجاری دیگری نیز مشغول بوده. به هر حال همیشه زمان‌های وجود دارد که شما بیکار هستید و به تفریح می‌پردازید. تفریح مانی خوشبین هم خرید، فروش و جمع‌ آوری خودروهای گران قیمت سوپر اسپرت است. در ادامه به بررسی عجیب‌ترین اتفاقاتی که در زندگی او رخ داده نگاه می‌کنیم.

هشت مورد از جذاب‌ترین رازهای زندگی مانی خوشبین

۸- اولین بیزینس او، با ورشکستگی کامل رو به رو شد

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

هیچ کس در مورد اولین شغل او در آمریکا اطلاعات درستی ندارد ولی می‌دانیم که نخستین کسب و کار رسمی او، از پمپ بنزین شروع شد. خوشبین در سن ۱۹ سالگی (۱۹۹۱)، یک جایگاه سوخت را خریداری کرد. این پمپ بنزین متعلق به دوست او بود و با پیشنهاد وسوسه انگیزی مثل پرداخت فقط ۱۰ درصد از ارزش کل معامله، به خوشبین فروخته شد.  شاید هیچ کسی نتواند چنین معامله خوبی را رد کند ولی در آخر مشخص شد که همه چیز کلاهبرداری بوده.

هرچند که خوشبین تمام سرمایه خود را در قماری بزرگ از دست داده بود اما ناامید نشد و به سرعت به دنبال کار دیگری رفت. او پس از چند دوره آموزشی، وارد بازار معاملات ملک شد و توانست در عرض چند ماه، مجوز تاسیس آژانس املاک خود را دریافت کند. از این جا به بعد بود که مسیر موفقیت او آغاز شد.

۷- اولین خودرو مانی خوشبین، یک هوندا آکورد مدل ۱۹۸۳ بود

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

او در اوایل سال‌های مهاجرت به آمریکا، به عنوان صندوقدار یک سوپر مارکت مشغول به کار شد. در آن دوران، دو کشور آمریکا و ایران در بالاترین سطح تنش‌ها قرار داشتند و همین موضوع به مردم آمریکا هم سرایت کرده بود. آمریکایی‌ها وقتی از ملیت واقعی خوشبین آگاه می‌شدند، رفتار بسیار تندی با او می‌کردند. هرچند هیچ کدام از این مسائل روی تمرکز وی تاثیری نداشت و تا جای ممکن کار می‌کرد.

حقوق او ساعتی ۳.۵ دلار بود و توانست در سن ۱۷ سالگی به اولین آرزوی خود برسد. او هوندا آکورد ۱۹۸۳ خود را به قیمت ۵ هزار دلار از یک حراجی خودرو خرید و در مورد آن می‌گوید: من هر هفته حدود ۱۰۰ دلار که معادل ۸۰ درصد از درآمد خودم بود را پس انداز می‌کردم. در انتهای سال حدود ۴۸۰۰ دلار پس انداز ذخیره کردم و فورا خودرویی که آرزویش را داشتم، خریدم.

۶- پرداخت ۲.۲ میلیون دلار برای سریع‌ترین سوپر اسپرت خیابانی جهان

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

سوپر اسپرت کونیگزگ آگرا RS در سال 2015 رونمایی شد؛ آن هم فقط در 25 نسخه! تمام این 25 نسخه در همان روزهای اول با قیمتی 2.2 میلیون دلار به فروش رسیدند. مانی خوشبین در سال 2018 یکی از خاص‌ترین نسخه‌های کونیگزگ آگرا RS را که با اسم ققنوس (Phoenix) معرفی شده بود، خریداری کرد. این نسخه با قطعات فیبر کربن تیونینگ شده بود. همچنین خطوط طلایی زیادی هم در طراحی بدنه مشاهده می‌شود.

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

هرچند خوشبین بعد از مدتی تصمیم گرفت که کونیگزگ آگرا RS فونیکس خود را با قیمت 3 میلیون دلار به فروش بگذارد اما موفق به این کار نشد. بالاخره پس از 6 ماه به طور عجیبی، این خودرو با قیمت 4.1 میلیون دلار به فروش رفت. خوشبین در این معامله بیش از 1.9 میلیون دلار سود به جیب زد.

۵- اولین سوپر اسپرت خوشبین توسط انزو فراری ساخته شده بود

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

فراری F40 یکی از زیباترین خودروهای سوپر اسپرت زمان خود بود. F40 را می‌توان آخرین شاهکار انزو فراری فقید، مالک و مدیرعامل سابق شرکت فراری دانست. این خودرو در زمان خود لقب بیشترین سرعت ثبت شده توسط خودروهای خیابانی را هم ثبت کرده بود.

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

خوشبین در مورد حس و حال F40 می‌گوید: من دنیای سوپر اسپرت‌ها را با فراری F40 قرمز رنگ خود شناختم و از ابتدا در رویای رسیدن به آن بودم

4- 9 عدد مرسدس بنز SLR مک لارن در پارکینگ او وجود دارد

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

مرسدس بنز SLR مک لارن شاید ارزش بسیار بالاتری از مرسدس بودن داشته باشد. این خودرو اولین محصولی بود که طی همکاری مشترک بنز با تیم مسابقه‌ای فرمول یک مک لارن به تولید رسید. تصور کنید که مهندسی پیشرانه‌های AMG مرسدس را در کنار دانش و تجربه تیم طراحی شاسی‌‌ خودروهای فرمول یک مک لارن داشته باشید. آیا بی‌نظیر نیست؟

به علاوه، خوشبین علاقه زیادی به خودروهای کم کارکرد دارد و با وسواس زیادی اتومبیل‌های کلکسیون خود را انتخاب می‌کند. جالب است بدانید که در حال حاضر در سراسر کشور آمریکا فقط ۸ نسخه از مرسدس بنز اس ال آر مک لارن برای فروش وجود دارد. البته همیشه معامله‌های مخفی زیادی هم صورت می‌گیرد که از آن‌ها بی‌خبر هستیم.

3- کوبیدن مک لارن اسپید تیل (Speedtail)

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

شاید کمتر کسی جرات انتقاد از خودروهای مک لارن را داشته باشد اما خوشبین همیشه نظرات واقعی خود را بیان کرده. مک لارن اسپیدتیل یک ابرخودرو الکتریکی است که می‌توانید آن را مثل گوشی‌ هوشمند خود توسط شارژرهای بی‌سیم، شارژ کنید. مانی خوشبین در یکی از ویدئوهای کانال یوتیوب خود، انتقادات زیادی از سیستم شارژر بی‌سیم مک لارن Speedtail داشته بود.

البته بعدها ثابت شده که این ایراد از نحوه استفاده اشتباه از شارژر بوده و خود خودرو و سیستم شارژر بی‌سیم مک لارن، هیچ ایرادی نداشته‌اند. در ادامه می‌توانید فیلمی در این مورد را مشاهده کنید. خوشبین در این ویدئو اعلام می‌کند که از عملکرد مک لارن اسپیدتیل خود کاملا رضایت دارد.

۲- ثروت مانی خوشبین به بیش از ۸۰ میلیون دلار می‌رسد

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

برخلاف بسیاری از ثروتمندان، خوشبین هیچ ابایی از اعلام ثروت واقعی خود ندارد. همچنین او به تازگی اعلام کرده که قصد دارد ۱۷ میلیون دلار دیگر را در جهت گسترش کلکسیون خودرو خود سرمایه گذاری کند. ارزش مجموعه خودرو وی در حال حاضر به ۳۰ میلیون دلار می‌رسد. بوگاتی شیرون هرمس (Hermes)، پورشه کررا GT، فورد GT مدل 2017، پورشه 935، مک لارن اسپیدتیل، دو عدد بوگاتی ویرون که یکی از آن‌ها نسخه مخصوص تیونینگ رامبرانت (Rembrandt) است، مک لارن سنا، مک لارن P1 و کونیگزگ جسکو، از بهترین خودروهای حاضر در کلکسیون او هستند.

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

مطالعات نشان می‌دهد که خوشبین استعداد و دانش عجیبی در زمینه سرمایه گذاری در صنایع آینده‌دار و پر سود دارد. دارایی خالص او در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴۰ میلیون دلار بود. اما در جدیدترین گزارش‌ها، این عدد به ۸۰ میلیون دلار رسیده است. شاید جالب باشد که بدانید خوشبین فقط ۵۱ سال سن دارد و هنوز مسیر موفقیت زیادی پیش روی اوست.

۱- نویسنده کتاب‌های موفقیت

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

مانی خوشبین نویسنده موفقی هم هست. او در کتابی که با نام پرتلاش (Driven) به چاپ رسیده می‌گوید: تفاوتی ندارد که خودرو شما یک ماشین کارکرده ارزان قیمت باشد یا یک سوپر اسپرت پر زرق و برق. وقتی پشت فرمان آن می‌نشینید، باید مقصدی را برای خود انتخاب کنید. شما می‌توانید هر مسیری را برگزینید. معمولا همه دوست دارند که در سنین بالاتر از امکانات بیشتری بهره مند شوند و مسیر مختلفی را برای رسیدن به آن انتخاب می‌کنند. فرقی ندارد که انتهای این مسیر بن بست یا موفقیت باشد؛ هرچه شد، هیچ وقت تسلیم نشوید!

راز‌های جذاب زندگی «مانی»، ماشین باز میلیونر ایرانی

این کتاب در مورد زندگی نامه و مسیر پر فراز و نشیب زندگی تجاری مانی خوشبین، به قلم خودش نوشته شده. به هر حال پشت چهره هر فرد موفقی، داستان‌های غم انگیز و سخت زیادی هم وجود داشته که او توانسته از آن‌ها عبور کند. میلیونر این روزهای کالیفرنیا، فردی که کلکسیون خودروهای او آرزوی هر کسی است و در شبکه‌های اجتماعی هم حضور پررنگی دارد، فقط یک قانون برای زندگی خود تعیین کرده: هیچ وقت تسلیم نشو!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو