بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش دوم

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش دوم


منبع: فوت و فن

114

1400/11/29

09:35


بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش دوم

سال ۲۰۲۱، سال متفاوتی برای سینما را رقم زده بود. در این سال، فیلم‌ها علاوه بر پرده سینماها، روی سرویس‌های آنلاین پخش شدند و همین باعث شده مرز میان این دو نسبت به قبل بسیار کمتر شود. در این میان، کمپانی‌های دیزنی و برادران وارنر اقدام به عرضه همزمان فیلم‌های خود روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین خود کردند.

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی بپردازیم. همراه با ما باشید.

۶- سریع و خشن ۹ (F9)

F9

F9

سال ۲۰۲۱ میلادی، بیستمین سالگرد شروع مجموعه فیلم‌های سریع و خشن به شمار می‌رود و از همین رو، نهمین فیلم این مجموعه در این سال روی پرده سینماها عرضه شده است. فیلم سریع و خشن ۹، اثری واقعا مضحک به شمار می‌رود اما آن‌ها از این مضحک بودن بهره گرفتند. از همین رو، در فیلم سریع و خشن ۹ لحظاتی وجود دارد که باعث می‌شود که بینندگان کاملا آن را کنار نگذارند. با این حال، این اثر بسیار روی گشت و گذار در مکان‌های مختلف تمرکز داشته است و سعی داشته تا صحنه‌های اکشن بزرگ و خیره‌کننده‌ای خلق نماید که همانند آن هرگز دیده نشده است اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها زیاده‌روی کرده‌اند. با وجود تمام این موارد، این فیلم همچنان موفق شده تا هسته احساسی خودش را حفظ کند و احتمالا همین جبرانی برای صحنه‌های اکشن احمقانه آن به شمار می‌رود.

۵- فیلم شیوا بیبی (Shiva Baby)

Shiva Baby

Shiva Baby

این فیلم شاید بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ میلادی نباشد اما می‌توان گفت که فیلم شیوا بیبی، پر استرس‌ترین اثر سال به شمار می‌رود. این فیلم را می‌توان یک نسخه سرگرم‌کننده‌تر و جوان‌تر از فیلم جواهرات تراش‌نخورده (Uncut Gems) دانست. این فیلم کمدی و درام، عمدتا در یک فضای نسبتا بسته رخ می‌دهد. کارگردانی و نویسندگی این اثر را اما سلیگمن (Emma Seligman) در دست داشته است که اولین تجربه کارگردانی او به شمار می‌رود. نقش اصلی فیلم را نیز ریچل سنوت (Rachel Sennott) بازی کرده است. این فیلم به خوبی توانسته تا جزئیات مربوط به یهودیت فیلم را به نمایش در بیاورد و همچنین انتظارات از یک زن جوان با هوشمندانی هر چه تمام‌تر به نمایش در آمده است. فیلم شیوا بیبی، یک اثر هیجانی به شیوه‌ای سنتی به شمار نمی‌رود اما همانند آن احساس می‌شود و باعث شده تا بیننده‌ها از دیدن آن به وجد بیایند.

۴- فیلم آخرین دوئل (The Last Duel)

The Last Duel

The Last Duel

متاسفانه، فیلم آخرین دوئل در گیشه شکست خورده است. اما جدای از این شکست، این فیلم ریدلی اسکات (Ridley Scott) را می‌توان اثری برجسته از او در سال گذشته میلادی دانست. یکی از جنبه‌های کلیدی فیلم آخرین دوئل را می‌توان این دانست که داستان آن و همچنین رویدادهای تاریخی پیرامون آن، از سه دیدگاه مختلف بازگو شده‌اند. این فیلم با بازی جودی کامر (Jodie Comer)، مت دیمون (Matt Damon)، بن افلک (Ben Affleck) و آدام درایور (Adam Driver) است. فیلم‌نامه فیلم را نیکول هولوفسنر (Nicole Holofcener) به همراه بن افلک و مت دیمون قلم زده است که واقعا فیلم‌نامه‌ای گیرا به شمار می‌رود. نقش‌آفرینی بازیگران اصلی در فیلم نیز بسیار قدرتمندانه بوده است. صحنه‌های اکشن فیلم نیز تماشایی و خونین هستند.

۳- فیلم شوالیه سبز (The Green Knight)

The Green Knight

The Green Knight

به دلایلی مختلفی همچون انتخاب بازیگر نامناسب، ایجاد تغییرات نامتعارف و خلق دنیایی مشترک، باعث شده تا داستان‌های شاه آرتور آن شهرت و محبوبیتی که دارند را نتوانند در دنیای سینما تکرار نمایند. با این حال، فیلم شوالیه سبز این موضوع را تغییر داده است. این فیلم اقتباسی از شعر سر گاوین و شوالیه سبز بوده است. نتیجه نیز تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی می‌شود. این فیلم ساخته دیوید لوری (David Lowery) است. او داستان را همانند یک مرحله بازی یا به اصطلاح کوئست جلوه می‌دهد. در این فیلم، سر گاوین از مکانی به مکانی دیگر می‌رود و با افراد مختلفی آشنا می‌شود و مورد آزمایش‌های مختلفی قرار می‌گیرد.

۲- فیلم کودا (CODA)

CODA

CODA

فیلم کودا، اثری بسیار عالی در مورد به بلوغ رسیدن است. این فیلم توانسته تا به خوبی حدود مشخصی از سفر شخصیت اصلی خودش را به نمایش در بیاورد و در عین حال، مشکلات و مصیبت‌هایی که در طی مسیر با آن‌ها برخورد کرده و مرتبط با تمام بینندگان است، به تصویر بکشد. این فیلم ممکن است بلاک‌باستر یا حماسی نباشد اما اثری مهم به شمار می‌رود که همانند آن را نیز در سال‌های گذشته دیده شده است. از همین رو، فیلم کودا، یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی محسوب می‌شود. امیلیا جونز (Emilia Jones) نقش‎‌آفرینی شگفت‌انگیزی در این فیلم داشته است.

۱- فیلم تل‌ماسه (Dune)

Dune

Dune

فیلم تل‌ماسه، یک حماسه سینمایی جدید همانند مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) و ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) است. نمی‌توان گفت که فیلم تل‌ماسه همانند این آثار خوب است اما حس مشابه آن‌ها را منتقل می‌کند. این فیلم، داستانی تمیز، توسعه یافته و گسترده را بازگو می‌کند که مطمئنا می‌توان در آینده بزرگ‌تر و بهتر شود. با اینکه عناصر زیادی در فیلم وجود دارند اما بیننده به راحتی می‌تواند داستان را درک کند و اتفاقات را دنبال نماید. این فیلم ساخته دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) است و با توجه به این اثر اخیر وی، می‌توان او را یکی از بهترین کارگردانان در ژانر علمی-تخیلی دانست. از لحاظ فنی، فیلم تل‌ماسه بسیار دخشان است و ترکیبی بی‌نظیری از تصویر و صدا محسوب می‌شود. با اینکه هنوز ساخت فیلم تل‌ماسه ۲ تایید نشده اما می‌توان گفت که این فیلم، بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو