ایران هرگز به دنبال مذاکره برد - باخت نیست

منبع: برترین ها

120

1400/11/29

10:03


نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که توافق احتمالی به صورت برد_باخت باشد، گفت: جمهوری اسلامی همواره به دنبال یک توافق خوب برای ملت ایران است.

ایرنا: نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که توافق احتمالی به صورت برد_باخت باشد، گفت: جمهوری اسلامی همواره به دنبال یک توافق خوب برای ملت ایران است.

ابوالفضل حسن‌بیگی، با اشاره به روند مذاکرات وین و علل رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری، گفت: ما از آغاز با آمریکا یک مشکل اساسی داریم و آن اینکه آمریکا همواره به دنبال امتیازگیری است و تحت کنترل رژیم صهیونسیتی قرار دارد. هم در دوران گذشته و مذاکره ۱۳ و هم وقتی ترامپ از برجام خارج شد، همان روند گذشته ادامه پیدا کرد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از نکاتی که برای آمریکا بسیار اهمیت دارد، رضایت رژیم صهیونیستی است. آمریکا به وسیله فرافکنی درباره مشکلات داخلی اسرائیل به دنبال این است که بتواند با بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط بیشتری داشته باشد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: استراتژی دوم مربوط به خود آمریکا است؛ آمریکا به شدت در حال تزلزل است و با در داخل مشکلاتی مواجه شده است. قدرتهای جدید و نوظهور در دنیا به وجود آمده‌اند و آمریکایی‌ها به شدت از این موضوع ناراحت هستند.

وی درخصوص مشکلات داخلی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز حدود ۳۰ تریلیون دلار بدهی دارند و این بدهی سالیانه افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه نیاز آن‌ها به پول برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزایش می‌یابد. از طرف دیگر هم هزینه نظامی آن‌ها در دنیا بالا رفته است.

حسن‌بیگی دیگر مشکلات آمریکا را افول قدرت این کشور عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر نیز استراتژی چین از حالت متوازن خارج شده است و نسبت به آمریکا موضع‌گیری می‌کنند. روسیه هم نسبت به دوران فروپاشی شوروی، وضعیت بسیار مناسبی پیدا کرده‌اند و همواره در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا می‌ایستند.

وی با تاکید بر اینکه نکته سومی خائز اهمیت این است که ایران را به عنوان نیرویی برای خود میخواهد و همواره بدعهدی می‌کند و تلاش می‌کند دنیا را فریب بدهد، اظهار داشت: امروز ایران به عنوان یک قدرت در سطح منطقه می‌درخشد و محور مقاومت نیز آمریکا را در همه مناطق شکست داده است. آمریکا مفتضحانه از افغانستان فرار کرد و در عراق و سوریه نیز حکومت داعش و هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها طی سالهای گذشته متحمل شده بودند، یک جا از بین رفت.

این نماینده اسبق مجلس با یادآوری اینکه سیاستهای حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه در استراتژی کلان یکسان است، گفت: ولی در تاکتیک، دموکرات‌ها تلاش می‌کنند که شعار دموکراتیک و شعار با همه دنیا خواهیم بود بدهند؛ ولی جمهوری‌خواهان این مسئله را قبول ندارند و بیانشان بر این است که باید با چین، روسیه و ایران برخورد نظامی و خصمانه داشت.

حسن‌بیگی با بیان اینکه قدرت آمریکایی‌ها کم شده است و نمی‌توانند از شرایطی که در دنیا به وجود آمده است گذر کنند، اظهار داشت: یعنی جهان دیگر تک‌قطبی نیست و جمهوری اسلامی هم تحت هیچ شرایطی زیر بار نخواهد رفت که معاهده‌ای را امضا کند که برای ملت ایران دستاوردی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی درصدد است که نقاط ضعفی که در معاهده قبلی وجود داشت را برطرف کند، گفت: خود آمریکایی‌ها به شدت علاقه‌مند هستند که توافق به سرعت انجام شود. از سویی هم مشاهده می‌شود که رژیم صهیونسیتی با یک نگرانی مواجه است و در رسانه‌های خود اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی در حال قدرت گرفتن در بعد هسته‌ای است و به دنبال این هستند که دوباره توافق امضا شود، اما به شکل برد-باخت باشد.

نماینده اسبق مجلس با تاکید بر اینکه دست جمهوری اسلامی پر است و نگرانی ندارد، یادآور شد: شرایط دنیا به گونه‌ای پیش می‌رود که کم‌کم قدرت آمریکا افول می‌کند. لذا جمهوری اسلامی خیلی به دنبال زود به نتیجه رسیدن نیست. گروه‌هایی هم که در فضای مجازی و رسانه‌ها برجام را تبلیغ می‌کنند کسانی هستند که از آمریکایی‌ها خط می‌گیرند تا شرایط را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: به هر صورت آمریکایی‌ها راهی به جز رسیدن به توافق ندارند و از سویی هم جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که توافق احتمالی به صورت برد-باخت باشد. جمهوری اسلامی همواره به دنبال یک توافق خوب برای ملت ایران است و لذا در این راستا، ۱+۴ هم از نوع برخورد آمریکایی‌ها خسته هستند و همه طرف‌ها حتی اروپایی‌ها به شدت نسبت به طولانی شدن مذاکرات نگران هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو