مدیر علمی پروژه واکسن کرونا نورا گفت: نتایج مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا نشان می‌دهد این واکسن آنتی بادی خنًثی کننده بسیار قوی در بدن ایجاد می‌کند.

جعفر سلیمیان افزود: میزان دقیق اثر بخشی واکسن نورا در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، به زودی مشخص و به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

این ایمونولوژیست در پاسخ به این سوال که میزان ماندگاری آنتی بادی واکسن نورا در بدن چه مدت است؟ گفت: هرچند ماندگاری دقیق واکسن نورا در حال بررسی است، اما تیتر آنتی بادی مناسب داوطلبان مرحله اول کارآزمایی بالینی تا چهار ماه وجود داشته است.

مدیر علمی پروژه واکسن نورا ادامه داد: تعیین زمان دقیق این موضوع نیاز به زمان بیشتری است، به عبارتی این بررسی در زمان ۶ ماه بعد از تزریق واکسن باید صورت گیرد که در حال انجام است.

سلیمیان گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد ماندگاری آنتی بادی های ضد کرونا در اغلب واکسن ها حدود چهار ماه است و محافظت مناسب از بدن ایجاد می کند.

با تکمیل واکسیناسیون خود را در برابر اومیکرون محافظت کنید

مدیر علمی پروژه واکسن نورا توصیه اکید کرد که مردم واکسیناسیون خود را کامل کنند و با این کار خود و خانواده شان را در برابر اومیکرون محافظت کنند.

وی با تاکید براینکه هموطنان حتما دز سوم واکسن کرونا را بزنند، گفت: هموطنان واکسیناسیون را باید جدی بگیرند. منتظر واکسن خاصی نباشند و این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

این ایمونولوژیست تاکید کرد: بعد از انجام کامل واکسیناسیون شاهد روند کاهشی میزان بستری و مرگ و میر هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع مورد تایید مجامع علمی بین المللی و داخلی قرار گرفته است و به همین دلیل، هموطنان در تزریق واکسن کرونا به خصوص دز سوم، اصلا تردید نکنند.

نورا یک واکسن نوترکیب است که با تلاش پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌ شده و قابلیت استفاده برای دز یادآور را دارد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ظرفیت ماهیانه فعلی تولید واکسن نورا حدود سه میلیون دز است و این ظرفیت متناسب با نیاز کشور قابل افزایش است.

دکتر جعفر امانی مدیر پروژه واکسن نورا  بیستم بهمن ماه گفت: با توجه به پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی نورا پس از صدور مجوز اضطراری این واکسن در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

براساس اعلام تیم تحقیقاتی واکسن نورا، این واکسن از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم است که اثربخشی بالایی در حدود ۹۰ درصد دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.