بستری و مرگ و میر واکسن‌نزده‌ها در صورت ابتلاء به کرونا ۹۰ درصد بیشتر از سایر گروه‌ها

99

1400/11/29

11:41


یک متخصص عفونی گفت: در جهش اومیکرون به اندازه‌ای که درگیری شدید و مرگ و میر در دلتا رخ داد، نگرانی نداریم.

بستری و مرگ و میر واکسن‌نزده‌ها در صورت ابتلاء به کرونا ۹۰ درصد بیشتر از سایر گروه‌ها

به گزارش بهداشت نیوز، حمید عمادی اظهار داشت: برخی از افراد حالات شدید بیماری را تجربه می‌کنند که این گروه کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند. در واقع بستری و مرگ و میر واکسن‌نزده‌ها در صورت ابتلاء به کرونا، به شکل واضح ۹۰ درصد بیش از سایر گروه‌ها است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اهمیت تزریق واکسن است، زیرا کسانی که واکسیناسیون داشتند حالات کشنده و خطرناک بیماری کووید ۱۹ را تجربه نمی‌کنند. بر این اساس بیشتر مراجعین ما هم به شکل سرپایی درمان می‌شوند و کار به بستری نمی‌رسد.

عمادی گفت: در سوش دلتا معمولاً مدت قرنطینه بیماری را دو هفته اعلام می‌کردیم؛ ولی چون اومیکرون نسبتاً خفیف‌تری است، قرنطینه ۵ روزه را پیشنهاد می‌کنیم که پس از این مدت فرد ناقل ویروسی نباشد، ولی برخی از موارد هم ممکن است که لازم باشد قرنطینه بیش از ۵ روز در نظر گرفته شود.

وی افزود: به طور کلی پیش‌بینی آینده کرونا کار اشتباهی است، اما فکر می‌کنیم با توجه به اینکه آمار روزانه در حال افزایش است و در شاخه صعودی پیک قرار داریم، تا حدود دو هفته آینده به قله پیک ششم می‌رسیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تاکید کرد: واکسن برای خانم‌های باردار بسیار مهم است زیرا ایمونوگلوبولین از طریق جفت به نوزاد می‌رسد و ایمنی نسبی برای کودک ایجاد می‌شود.

عمادی افزود: سوش اومیکرون به نسبت سایر جهش‌ها بچه‌ها را بیشتر درگیر می‌کند و باید حتماً کاری کنیم تا برخورد کودکانی که هنوز واجد شرایط تزریق واکسن نیستند با بیماری کاهش یابد، یکی از اقدامات مناسب تزریق واکسن به مادران باردار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو