سریال‌های ابرقهرمانی که از دی‌سی یا مارول نیستند – بخش دوم

سریال‌های ابرقهرمانی که از دی‌سی یا مارول نیستند – بخش دوم


منبع: فوت و فن

174

1400/11/29

12:11


سریال‌های ابرقهرمانی که از دی‌سی یا مارول نیستند – بخش دوم

امروزه، سریال‌های ابرقهرمانی متنوع و زیادی وجود دارند اما گاهی اوقات، احساس می‌شود که اقتباس‌های دی‌سی و مارول کافی نیستند. گاهی اوقات لازم است تا بیننده، جدا از دنیای سینمایی دی‌سی یا مارول، مشغول تماشای سریالی ابرقهرمانی شود.

در ادامه همراه با ما باشید تا سریال‌های ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم که متعلق به دی‌سی یا مارول نیستند.

سریال قهرمانان

(Heroes)

(Heroes)

سریال قهرمانان یک اثر ابرقهرمانی اصیل و کاملا تازه در دنیای سریال به شمار می‌رود. این سریال درام، کاراکترهای زیاد و متنوعی را در درون خود جای داده است که با قدرت‌های فرابشری غیرمعمول خود به یکدیگر مرتبط هستند. ژنتیک شناسی به نام موهیندر سورش با بازی سندهیل رمامورتی (Sendhil Ramamurthy) تحقیقی را شروع می‌کند و به دنبال آن است تا افراد با قدرت‌های فرابشری را پیدا نماید و دلیل این قدرت‌های آن‌ها را کشف کند.

در همین حین، یک قاتل سریالی مرموز به نام سایلار با بازی زکری کویینتو (Zachary Quinto) نیز به دنبال پیدا کردن چنین افرادی است تا بتواند قدرت‌های آن‌ها را از آن خود کند. هیرو ناکامورا با بازی ماسی اوکا (Masi Oka) که قدرت سفر در زمان را دارد، از رویدادی آخرالزمانی در آینده آگاه می‌گردد و از پیتر پیترلی با بازی میلو ونتیمیگلیا (Milo Ventimiglia) کمک می‌گیرد تا به نوجوانی با بازی هایدن پنیتیر (Hayden Panettiere) کمک نمایند و بدین شکل، جهان را نجات دهند.

سریال انیمیشنی شکست‌ناپذیر 

(Invincible)

(Invincible)

سریال انیمیشنی و بزرگسالانه شکست‌ناپذیر بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیک به همین نام نوشته رابرت کرکمن (Robert Kirkman) است. نوجوانی به نام مارک گریسون با صداپیشگی استیون یوئن (Steven Yeun)، یک بچه معمولی است؛ اما پدرش در حقیقت، قدرتمندترین ابرقهرمان جهان به شمار می‌رود.

نولان گریسون ملقب به اومنی‌من با صداپیشگی جی کی سایمونز (J.K. Simmons)، یک جنگجوی بیگانه است که در سیاره زمین به عنوان یک نویسنده گردشگری و سفر زندگی می‌کند. زمانی که قدرت‌های ابرقهرمانی مارک نیز شروع به آشکار شدن می‌کنند، پدرش موافقت می‌کند تا ابرقهرمان بودن را به او آموزش دهد و به نحوی، مربی او می‌شود. با این حال، توطئه‌ای در راه است که این پدر و پسر را برای همیشه از یکدیگر جدا کند.

سریال ناجورها 

(Misfits)

(Misfits)

این سریال درام و بریتانیایی، داستان پنج بزهکار جوان را دنبال می‌کند که پس از یک طوفان عجیب، قدرت‌های منحصربه‌فرد بدست آورده‌اند. اما این طوفان روی افرادی دیگر نیز تاثیر گذاشته است. یکی از این افراد، افسر عفو مشروط آن‌ها است که آن‌ها در نهایت در دفاع از خود، او را کشته‌اند. این گروه در تلاش هستند تا این جنایت خود را پنهان نمایند و در عین حال، باید با قدرت‌های عجیب و غریب خود دست و پنجه نرم کنند. آن‌ها با یکدیگر یک رابطه دوستانی شکل می‌دهند که همانند یک خانواده است. همه آن‌ها عاشق می‌شوند، پیوندهایی عمیق شکل می‌دهند و از یکدیگر در برابر مشکلات و سختی‌ها مراقبت می‌نمایند.

سریال نورز 

(The Nevers)

(The Nevers)

سریال نِوِرز، سریالی علمی-تخیلی است که توسط جاس ویدون (Joss Whedon) خلق شده است. او بعدا از این سریال جدا شده است. این سریال در دنیایی متفاوت و شبیه به لندن دوران ویکتوریایی رخ می‌دهد که در آن، رویدادی اسرارآمیز در سال ۱۸۹۶ میلادی، گروهی از افراد با قدرت فرابشری به نام تاچد یا لمس شده را خلق کرده است. سه سال پس از آن، بیوه‌ای به نام آمالیا ترو با بازی لورا دانلی (Laura Donnelly) پناهگاهی برای این افراد که عمدتا زن هستند، سرپا می‌کند. او از توانایی خود برای دیدن آینده استفاده می‌کند تا از هم‌نوعان خود در برابر دولتی متخاصم و قاتلی سریالی محافظت نماید.

سریال میراث ژوپیتر

(Jupiter’s Legacy)

(Jupiter’s Legacy)

سریال میراث ژوپیتر بر اساس کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته مارک میلار (Mark Millar) و فرانک کویتلی (Frank Quitely) ساخته شده است. این سریال پس از اولین فصل خود، توسط سرویس نتفلیکس ساخته شده است. اتفاقات سریال در چند دوره زمانی رخ می‌دهند؛ در اواخر دهه بیست میلادی، شلدون سامپسون با بازی جاش دوهمل (Josh Duhamel)، رویاهایی از یک جزیره مرموز را مشاهده می‌کند. پدرش به دنبال سقوط بازار سهام، خودکشی کرده و او پس از این اتفاق، این چنین رویاهایی می‌بیند. حدود یک قرن بعد، شلدون یک قهرمان شناخته شده و قدرمتندی به نام یوتوپین است که رهبر گروهی یونیون آف جاستیس است. فرزندان این فرد هر کدام پا به سن می‌گذارند و هر کدام قدرت‌هایی را به دست می‌آورند. شلدون از یک کد اخلاقی استفاده می‌کند که نکشتن مجرمان است و حالا، این کد اخلاقی او مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

سریال تیک 

(The Tick)

(The Tick)

سریال تیک بر اساس کمیک‌های ابرقهرمانی و محبوبی به همین نام نوشته بن ادلوند (Ben Edlund) است. تاکنون، این کمیک‌ها چندین مرتبه مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. اولین اقتباس، سریالی انیمیشنی در دهه نود میلادی است و سپس فیلمی کمدی و لایو اکشن با بازی پاتریک واربرتون (Patrick Warburton) در سال ۲۰۰۱ میلادی بوده است.

سومین اقتباس از این کتاب‌های کمیک نیز سریال تیک بوده است. این سریال توسط سرویس آمازون پرایم تولید و در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شده است. در این سریال، آرتور با بازی گریفین نیومن (Griffin Newman)، مرد جوانی است که وسواس شدیدی برای پیدا کردن ترور با بازی جکی ارلی هیلی (Jackie Earle Haley) دارد. ترور، ابرشروری است که مسئول مرگ پدرش است. این تعقیب‌های او باعث می‌شود تا او با یک قهرمان عجیب و دچار فراموشی به نام تیک با بازی پیتر سرافینوویچ (Peter Serafinowicz) آشنا شود. این دو به یکدیگر کمک می‌کنند و مشغول مبارزه با جرم و جنایت می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو