طرز تهیه کیک هویج یخچالی

طرز تهیه کیک هویج یخچالی , دستور پخت کیک هویج یخچالی

کیک هویج یخچالی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با بیسکوئیت درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج یخچالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج یخچالی
هویج۱ کیلو گرم
آب۲ لیوان
شکر۲ لیوان
نشاسته۱ لیوان
وانیل۱ قاشق مربا خوری
بیسکویت پتی بور۳ بسته

طرز تهیه کیک هویج یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج یخچالی خوشمزه ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و درون آن آب می ریزیم، سپس هویج را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در  این مرحله برش های هویج را درون قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و اجازه می دهیم هویج درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شده و آب اضافی آن کاملا تبخیر شود.

مرحله سوم

حالا زمانی که آب اضافی هویج تبخیر شد، هویج را درون غذاساز قرار می دهیم و میکس می کنیم تا هویج کاملا پوره شود. در ادامه پوره هویج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شکر و نشاسته را به آن ضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط پوره هویج غلیظ شود. در ادامه زمانی که مخلوط پوره هویج غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و وانیل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا مخلوط پوره هویج را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه یک لایه بیسکویت پتی بور درون قالب می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از مخلوط پوره هویج روی بیسکویت ها می ریزیم، سپس با قاشق روی تمام سطح بیسکویت ها پخش می کنیم. در ادامه مجددا روی پوره هویج را با بیسکویت می پوشانیم و این کار را تا زمانی که مواد تمام شود تکرار می کنیم.

مرحله هفتم

حالا لایه آخر را از مواد پوره هویج می ریزیم و سطح آن را با کمک قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس با چنگال طرح می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا آماده شود.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس کیک یخچالی را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.