اولین هواناو لوکس جهان رونمایی شد

منبع: برترین ها

103

1400/11/29

14:17


شرکت "Von Mercier" اخیرا از اولین هواناو اسپرت و لوکس جهان که می‌تواند روی زمین و آب با سرعت ۶۰ مایل در ساعت شناور باشد، رونمایی کرد.

ایسنا: شرکت "Von Mercier" اخیرا از اولین هواناو اسپرت و لوکس جهان که می‌تواند روی زمین و آب با سرعت ۶۰ مایل در ساعت شناور باشد، رونمایی کرد.

"هواناو" گونه‌ای شناور دریایی است که بر روی بالشتکی از هوای فشرده تکیه دارد. هواناو توانایی گذشتن از پهنه‌های گوناگون بر روی زمین و همچنین گذر از روی آب را دارد.

اولین هواناو لوکس جهان رونمایی شد

هواناو، شناوری دومنظوره (آبی‌خاکی) است که به روش هوابرد و با استقرار روی بالشتکی از هوای فشرده به‌آسانی و با نیروی رانش نسبتا کمی روی سطوح آبی و خاکی حرکت می‌کند. هوای ورودی به هواناو، از طریق پروانه به زیر سازه و بالشتک‌ها منتقل و سبب خیزش یا بلندشدن وسیله از روی سطح و استقرار آن بر روی توده‌ای از هوای تحت فشار می‌شود.

مفهوم هواناو مفهوم جدیدی نیست، زیرا از دهه ۱۹۵۰ بشر در حال ساخت چنین وسیله‌ای است.اما با گذشت ۷۰ سال، اکنون تغییرات بسیاری در طراحی این هواناوها دیده می‌شود و حال این هواناو که به عنوان اولین هواناو اسپرت لوکس در جهان شناخته می‌شود، قرار است با قیمت ۱۰۰ هزار دلار (۷۳ هزار و ۴۰۰ پوند) به فروش برسد.

ممکن است سرعت این هواناو به اندازه سرعت یک ابرخودرو نباشد، اما سریع ترین وسیله نقلیه آبی خاکی است که تاکنون ساخته شده است. وسیله نقلیه آبی خاکی یک گونه از وسایل نقلیه بر شمرده می‌شود که همانطور که قابلیت‌های حرکت در خشکی را دارد، در سطح آب نیز از قابلیت حرک و مانور برخوردار است.

برخلاف فراری، مک‌لارن یا بوگاتی، این رودستر جدید بر روی بالشتکی از هوا و در فاصه هفت اینچی از زمین حرکت می‌کند و با این کار به کاربران اجازه می‌دهد روی آب به راحتی و سریع حرکت کنند و حس فوق العاده‌ای را تجربه کنند.

این هواناو که " Arosa" نام دارد، توسط شرکت "Von Mercier" که به افتخار مهندس و بنیانگذار بریتانیایی "مایکل مرسیر" (Michael Mercier) نامگذاری شده، طراحی شده است.

هواناو مذکور مجهزبه یک کاکپیت باز است و نحوه قرار گیری صندلی‌های آن به صورت پشت سر هم نیز همانند نحوه قرار گیری صندلی‌های جت جنگنده است.این وسیله دارای چرخ‌های عقب مخفی و داشبورد دیجیتال است.

وسیله مذکور همچنین دارای یک سامانه انتقال قدرت هیبریدی-الکتریکی متشکل از یک موتور بنزینی است که نیروی سه موتور الکتریکی را تامین می‌کند و این در حالی است که یک باتری بافر نیز برق را برای مسافت‌های کوتاه‌تر ذخیره می‌کند.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که این هواناو قاب تایر غول‌پیکری دارد، اما آن‌ها در واقع روتورهایی برای کانال فن‌ها هستند و بخشی از سیستمی هستند که به گفته شرکت، Arosa را به قابل مانورترین هواناو شخصی در جهان تبدیل خواهد کرد.

هواناوها اغلب به دلیل غیرقابل کنترل بودن در برخی مواقع بدنام هستند، اما سیستم کنترل جهت گیری پیشرفته شرکت Von Mercier نوید قدرت مانور عالی را می‌دهد.این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا با خیال راحت توقف کنند، بپیچند و به عقب و جلو بروند.

شرکت " Von Mercier" برای شروع در حال ساخت ۵۰ مدل از Arosa است و امیدوار است تا تابستان سال جاری میلادی آنها را به فروش برساند.

تاکنون حدود ۱۸۰ مشتری تمایل خود را برای خرید " Arosa" ابراز کرده‌اند.

اگرچه قیمت آن ۱۰۰هزار دلار است، اما در صورت درخواست طراحی سفارشی، هزینه آن افزایش می‌یابد.

از آنجایی که هواناوها معمولا در دسته قایق طبقه بندی می‌شوند،به طور قانونی نمی‌توان از Arosa در جاده‌های عمومی استفاده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو