انتقاد امام جمعه تهران از نحوه واگذاری سرخابی‌ها

منبع: برترین ها

91

1400/11/29

14:25


امام جمعه موقت تهران ضمن استناد به بیانات رهبری در حوزه ورزش و جوانان در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال گفت: خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده‌ معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود.

ایسنا: امام جمعه موقت تهران ضمن استناد به بیانات رهبری در حوزه ورزش و جوانان در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال گفت: خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده‌ معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در نماز جمعه (۲۹ بهمن) اظهار کرد: در آغاز ورود به سال دیگر انقلاب اسلامی می‌خواستم به یکی از دستاوردهای مغفول‌ انقلاب اسلامی اشاره کنم؛ حوزه ورزش. توجه به بیانات رهبری در دیدار مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ با مقام معظم رهبری، برای مسئولان خصوصا دولت محترم ضروری است. موفقیت چشمگیر تیم فوتبال ملی کشور در بازی‌های آسیایی پیامی داشت و آن این بود که ما می‌توانیم در رقابت با قدرت‌ها در جایگاه بین‌المللی قرار بگیریم.

امام جمعه موقت تهران با استناد به بیانات رهبری گفت: قهرمانی در سطح بین‌المللی حامل پیام توانایی، نشاط و همت است. قهرمانان ملی مصداق امید و نشاط هستند. ما در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی هم نام‌ و نشان‌های بین‌المللی زیادی داریم. رهبری فرمودند که حضور یک بانوی مسلمان باحجاب در کرسی رقابت المپیک نه تنها مانع حضور در عرصه ورزشی و مدیریتی و علمی نیست بلکه بانوان باحجاب می‌توانند پیشگام باشند. حجاب مانع از درخشش نیست.

ابوترابی‌فرد با استناد به گزارش کمیته ملی المپیک اظهار کرد: ۳ میلیون ۸۰۰ هزار جوان با وقت گذرانی در حوزه ورزش در اندیشه دستیابی به جایگاه ملی و منطقه‌ای هستند. اگر به این حوزه بپردازیم، از یک سرمایه ملی اجتماعی پاسداری کرده‌ایم. دولت و مجلس به این مهم توجه کرده و ظرفیت‌های لازم را مد نظر قرار دهند. در بازی المپیک ۲۰۱۲ لندن و در آغاز تحریم‌های جهانی تیم ایران با هفت مدال طلا و در مجموع ۱۳ مدال از بین ۲۰۴ کشور رتبه ۱۲ در دنیا را کسب کرد. این در حالی که هشت کشور از ۱۰ کشور اول جزء اقتصادهای برتر جهان هستند. این یعنی جمهوری اسلامی در اوج تحریم در رقابت با اقتصادهای برتر رتبه دوازدهم را کسب می‌کند و در سال ۲۰۲۰ رتبه بیست و هفتم را کسب کردیم و اگر یک مدال طلای دیگر به دست می‌آوردیم در رتبه ۲۰ یا ۲۱ قرار می‌گرفتیم.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش درباره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: دنیای فوتبال یک حوزه ورزشی خاص نیست. ورزش وجه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد. مدیریت ورزش نیازمند فرآیندی نظام‌مند است. خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده‌ معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود و باید برای خرید سهم محدودیت قائل شد. بعضی کشورهای پیشرو به صورت تعاونی اداره می‌شوند یعنی ۱۶۰ هزار هوادار سهم باشگاه را در دست دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو