اتهام یک نماینده به تیم مذاکرات در دولت روحانی

منبع: برترین ها

140

1400/11/29

15:26


زنگنه گره زدن همه مشکلات کشور، اقتصاد و معیشت مردم به برجام را خطای راهبردی دانست و گفت: در برابر نظام سلطه و پای میز مذاکره باید رویکردی مقتدرانه و عزت‌مندانه داشته باشیم.

خبرآنلاین: محسن زنگنه، نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به موضوعات مطرح شده این روزها در فضای عمومی جامعه مبنی بر چرایی مذاکره دولت سیزدهم با غربی ها اشاره کرد و گفت: اینکه برخی ها مطرح می کنند چرا با وجود مخالفت با مذاکره در دولت قبل این روزها به دنبال مذاکره هستید را می توان هم استدلال عقلی و هم تحلیلی ارایه کرد، لذا این استدلال ها و تحلیل ها نیاز به تبیین در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال است که برای مسئله هسته ای مذاکره می کنیم کما اینکه در انرژی هسته ای مسیر دکتر جلیلی در دولت نهم و دهم خوب بود، چرا که اگر مذاکرات طولانی شود و خودمان را قوی کنیم خوب است اما اگر مذاکره باعث شود همه چیز را قفل کنیم اشتباه است.

اتهام یک نماینده به تیم مذاکرکننده در دولت روحانی

زنگنه بیان کرد: به سه دلیل عمده با برجام و مذاکره ای که در دولت قبل انجام شد مخالفیم و به آن نقد داریم و به همان سه دلیل هم با مذاکره کنونی نیز موافق هستیم.

وی در تشریح دلیل نخست گفت: در تیم مذاکره کننده قبلی افرادی سست عنصر وجود داشت که از مجموع شش نفر تیم مذاکره کننده در نهایت سه نفر از آنها جاسوس غربی ها بودند و متاسفانه شخص وزیر امور خارجه هم به آنها اعتماد کرده بود، اما در تیم مذاکره کننده فعلی افرادی قوی، با روحیه انقلابی و جهادی و مقتدر ظاهر شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:با آمدن دولت جدید، بابدن و نیم آمریکا متوجه شدند این تیم را نمی توان دور زد و افراد محکم و مقتدری هستند و از طرفی برجام مسیری است که از منظر آن حقوق کشور را دنبال می کنیم.

زنگنه خاطر نشان کرد: وقتی در مقابل نظام سلطه پای میز مذاکره می نشینیم باید رویکردی مقتدرانه و عزت مند داشته باشیم اما شخص وزیر امور خارجه وقت در یک جایی عنوان می کند اگر آمریکا بخواهد با یک دکمه کشور ایران را از بین می برد و این یعنی موضع ضعف و به همین خاطر دشمنان نظام اسلامی جسور شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعطیلی و اختلال و همچنین معطل نگه داشتن کشور به برجام را دلیل دیگر مخالفت با نوع مذاکره قبلی عنوان کرد و افزود: تمام کشور در هشت سال معطل مذاکره و برجام بود و مشکلات اقتصادی را همه به مذاکره گره زده بودند اما در تیم جدید مذاکره کننده فعلی ریاست محترم جمهور سفرهای استانی را هر هفته می روند، کارگاههای و کارخانه های تولیدی راکد و نیمه فعال راه اندازی می شوند، واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور در حد مطلوب در حال انجام است و مضاف بر آن برای رفع تحریم ها مذاکره هم می کنند.

زنگنه بیان داشت: امروز امریکا به وضوح اعلام کرده که در تحریم و فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و اذعان می کند که همه همپیمانان آمریکا با ایران فعالیت دارند و این یعنی شکست سیاست های فشار حداکثری علیه ایران که با مقاومت ملت ایران حاصل شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو