نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: لازم است مذاکره کنندگان در وین به تذکرات مقام معظم رهبری گوش سپرده و با اعمال و رفتار هوشیارانه کاری کنند که اگر این مذاکرات به نتیجه نرسید، پشیمانی برای مردم کشور ما نباشد و دشمنان باشند که این پشیمانی را تجربه می‌کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز جمعه ۲۹ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: با توجه به میزان سرایت سویه جدید امیکرون، خواهشمندم تا مردم استان مرکزی نسبت به تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا سهل انگاری نکنند و از خود در برابر این ویروس منحوس مراقبت کنند.

وی افزود: از مردم شریف کشور و استان مرکزی به دلیل حضور آگاهانه و گسترده‌شان در راهپیمایی موتوری و خودرویی و سپس در نمازجمعه ۲۲ بهمن کمال تشکر را دارم. مردم ما در این روز بار دیگر با امام، شهدا و مقام معظم رهبری بیعت کردند و با حضور خود در این مراسم عزت آفرینی کردند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ایران کشور امیر المومنین، حضرت زینب و امام است، خاطرنشان کرد: ما امروز نباید از تبلیغات دشمن بهراسیم و لازم است با قدم‌هایی محکم و استوار به راه خود ادامه داده و به تبلیغات منفی دشمنان گوش نسپاریم.

وی درخصوص رفتار ناشایست در هند با عکس شهید سلیمانی و اعتراض هندی‌های مسلمان به این مسئله تصریح کرد: کشور هند دارای ۳۰۰ میلیون مسلمان است و هند موظف است با مسلمانان خود برخورد شایسته داشته باشد و به ارزش های اسلامی احترام بگذارد. دنیای امروز برخوردهای جاهلانه و احمقانه را نمی‌پسندد، لذا در هر عرصه باید هوشیارانه عمل کرد.

دری نجف آبادی گفت: ماه رجب ماه با عظمت  اولیای خدا و امیر المومنین است و ما باید قدر این ماه و این گوهرها را بدانیم چراکه در این ماه اگر برای حوائج خود به اهل بیت متوسل شویم، لطف و عنایات خداوند نیز شامل حالمان خواهد شد.

امام جمعه اراک در خطبه های خود به روز ۲۹ بهمن و قیام مردم تبریز اشاره کرد و از مردم آذربایجان که همواره از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند، تشکر کرد.