این استان‌ها از یکشنبه منتظر بارش برف باشند

منبع: برترین ها

136

1400/11/29

17:51


از یکشنبه (اول اسفندماه) تا دوشنبه (۲ اسفندماه) با تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و مه گرفتگی در کشور پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا: سازمان هواشناسی از تشدید سامانه بارشی و احتمال سقوط بهمن، احتمال بسته شدن راه های روستایی و بارش برف و باران و کولاک برف خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ اعلام کرد: از یکشنبه (اول اسفندماه) تا دوشنبه (۲ اسفندماه) با تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و مه گرفتگی در کشور پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی روز یکشنبه در قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای البرز، گیلان و تهران و روز دوشنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و شرق سمنان پایدار است.

هشدار هواشناسی درباره تشدید سامانه بارشی

در اثر این مخاطره، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در پی این هشدار اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی را توصیه کرد.

به دنبال هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی از شنبه (۳۰ بهمن ماه) تا دوشنبه (۲ اسفندماه) بارش برف، باران، رعدوبرق، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، ایلام، کرمانشاه، شمال استانهای البرز، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استانهای آذربایجان غربی، قزوین و آذربایجان شرقی، یکشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، قم، سمنان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی فارس و دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قم، البرز، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان پایدار است.

در اثر این مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب گرفتگی محدود معابر شهری دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، احتیاط در سفرها، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم بویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی را توصیه کرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول به منظور مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول، کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو