ثروت واقعی دونالد ترامپ چقدر است؟

ثروت واقعی دونالد ترامپ چقدر است؟


منبع: روزیاتو

162

1400/12/1

18:13


ثروت واقعی دونالد ترامپ چقدر است؟

ثروت واقعی دونالد ترامپ چقدر است؟

حدس می زنید ثروت دونالد ترامپ چقدر است؟ آیا تا به حال با یک رقم دقیق از ثروت رییس جمهور پیشین امریکا در اخبار مواجه شده اید؟

اوایل این هفته، دونالد ترامپ ایمیلی به نیویورک تایمز فرستاد. در آن، او ادعا کرد که بسیار ثروتمند است. خوب است به این نکته اشاره کنیم که “بیانیه وضعیت مالی ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴” نشان می دهد در سال قبل از شروع نامزدی برای ریاست جمهوری، دارایی دونالد ترامپ ۵.۸ میلیارد دلار بود.

اما همانطور که خبرگزاری تایمز اشاره کرد، زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۵ نامزدی خود را اعلام کرد، گفت که گزارش “خلاصه ثروت خالص تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴” مجموع ثروت او را ۸.۷ میلیارد دلار نشان می دهد. یک ماه پس از آن، ستاد انتخاباتی ترامپ بیانیه دیگری درباره ثروت او منتشر کرد. در بخشی از آن آمده بود:

ارزش املاک و مستغلات در نیویورک، سانفرانسیسکو، میامی و بسیاری از مکان‌های دیگری که او دارای ملک است در این دوره زمانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بدهی او درصد بسیار کمی از ارزش و با نرخ بهره بسیار پایین است. در این تاریخ، دارایی خالص آقای ترامپ بیش از ده میلیارد دلار است.

تعیین میزان ارزش واقعی ترامپ مثل یک هدف متحرک است، عمدتاً به این دلیل که رئیس جمهور سابق اغلب اغراق می کند. آن هم به طرز وحشیانه.

در سال ۲۰۱۲، زمانی که ترامپ در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری بود، زمانی را صرف این کرد که همه بدانند او بسیار ثروتمند است.

ترامپ به خبرگزاری ABC گفت: « منظورم این است که بخشی از زیبایی من این است که بسیار ثروتمند هستم. بنابراین ، اگر من به ۶۰۰ میلیون دلار نیاز داشته باشم، می توانم خودم ۶۰۰ میلیون دلار بگذارم. این یک مزیت بزرگ است. باید به شما بگویم که این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر نامزدها است.»

هنگامی که او سرانجام در ژوئن ۲۰۱۵ به عنوان رئیس جمهور اعلام کرد، این کار را با جبهه و مرکز ثروت خود انجام داد. ترامپ خطاب به جمعیت گفت: «من واقعاً ثروتمند هستم. کل دارایی خالص من ۸.۷۳ میلیارد دلار است. من این کار را برای لاف زدن انجام نمی دهم. من این کار را انجام می دهم تا نشان دهم که کشور ما به آن نوع تفکری نیاز دارد. »

دونالد ترامپ چقدر ثروت دارد؟

واقعا ترامپ چقدر ثروتمند است؟

این سوالی است که در تمام دوران بزرگسالی او مطرح شده است — و موضوع بحث های زیادی باقی مانده است. اخباری که در اوایل این هفته مبنی بر اینکه مزارس، شرکت حسابداری سابق ترامپ، از صحت تمام صورت‌های مالی ترامپ بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ فاصله می‌گرفت، دوباره بحث را در مورد اینکه تاجر میلیاردر چقدر دارد – و چقدر بدهی دارد، شعله‌ور کرد.

گفتن این امر به نوعی سخت است — در درجه اول به این دلیل که رئیس جمهور سابق، در یک سنت شکنی، از انتشار علنی اظهارنامه های مالیاتی قبلی خود امتناع کرد و اصرار داشت که اظهارنامه های مالیاتی در واقع آنقدرها درباره وضعیت مالی افراد فاش نمی شود. (بررسی واقعیت: آنها انجام می دهند.)

با این حال، فوربس مدت زیادی است که ثروت ترامپ را به دقت زیر نظر دارد. و از سپتامبر ۲۰۲۱، آنها می گویند که دارایی خالص ترامپ در واقع ۲.۵ میلیارد دلار است. بخش عمده ای از این ثروت در املاک و مستغلات (۱.۱ میلیارد دلار) با باشگاه گلف و استراحتگاه او ۶۵۰ میلیون دلار دیگر است.

دونالد ترامپ چقدر ثروت دارد؟

بر اساس محاسبات فوربس، ثروت خالص ترامپ در سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید، زمانی که او ۴.۵ میلیارد دلار ارزش داشت. در طول سال‌های حضورش در کاخ سفید، به طور پیوسته کاهش یافت، واقعیتی که ترامپ مرتباً درباره آن صحبت می‌کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به فاکس نیوز گفت: «به یکی از دوستانم که دوست بسیار ثروتمندی بود گفتم، می‌دانی، شرط می‌بندم ۲ یا ۳ میلیارد دلار برایم هزینه داشته باشد و ارزش هر پنی آن را دارد.» من به پول نیاز ندارم و این به هر پنی می ارزد زیرا من کارهای زیادی برای کشور انجام می دهم.

و این قضیه در سال ۲۰۲۰ نیز وجود داشت:

“برای من میلیاردها دلار هزینه داشت که رئیس جمهور ایالات متحده باشم.”

دونالد ترامپ چقدر ثروت دارد؟

ترامپ اشتباه نمی کند!

نکته دیگری که هنگام تلاش برای محاسبه ثروت واقعی ترامپ باید در نظر بگیرید، تعهدات بدهی او است. به لطف گزارش‌های شگفت‌انگیز نیویورک تایمز، که سال‌ها پس از اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ به دست آنها رسید، می‌دانیم که او مبلغ هنگفتی بدهکار است – و این بدهی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور سررسید می‌شوند.

همانطور که دیوید لئونهارت در سپتامبر ۲۰۲۰ اشاره کرد:

در دهه ۱۹۹۰، آقای ترامپ با تضمین شخصی صدها میلیون دلار وام تقریباً خودش را خراب کرد و از آن زمان گفته است که از این کار پشیمان است. اما سوابق مالیاتی او نشان می دهد که او دوباره همان قدم را برداشته است. به نظر می رسد او مسئول وام هایی به مبلغ ۴۲۱ میلیون دلار است که بیشتر آن ظرف چهار سال سررسید می شود.”

دونالد ترامپ چقدر ثروت دارد؟

علاوه بر این، ترامپ بر سر بازپرداخت بیش از ۷۰ میلیون دلاری که در سال ۲۰۱۰ از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده بود، درگیر اختلاف است. (در سال ۲۰۱۱، سازمان امور مالیاتی شروع به بررسی این موضوع کرد که آیا ترامپ واقعاً مستحق این بازپرداخت برای ضررهای تجاری است یا خیر. این پرونده حل نشده باقی مانده است. .)

به نظر می رسد میزان ثروت ترامپ، مانند بسیاری از چیزهای زندگی او، حداقل تا حدی ساخته شده است. یا حداقل به شدت اغراق شده است.

شاید بهترین راه برای درک رویکرد ترامپ به ثروتش – و به طور کلی زندگی – از کتاب او در سال ۱۹۸۷ “هنر معامله” باشد. ترامپ در این کتاب نوشت:

“کلید نهایی در راه تبلیغ من شجاعت است. من با خیالات مردم بازی می کنم. مردم ممکن است همیشه خودشان بزرگ فکر نکنند، اما هنوز هم می توانند از کسانی که این کار را انجام می دهند بسیار هیجان زده شوند. به همین دلیل است که یک اغراق کوچک هرگز ضرری ندارد. مردم می خواهند باور کنند. که چیزی بزرگ‌ترین، عالی‌ترین و دیدنی‌ترین است. من آن را اغراق صادقانه می‌نامم. این یک شکل بی‌گناه از اغراق است – و یک شکل بسیار مؤثر از تبلیغ».

در واقع هذل واقعی.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

گشتی در خانه جدید دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید

روایت درگیری مایک تایسون با دونالد ترامپ بر سر رابطه نامشروع او با همسر سابقش

دونالد ترامپ مگان مارکل را به سوء استفاده از پرنس هری متهم کرد: از اول هم از او خوشم نمی آمد!

شبکه اجتماعی ترامپ تا کنون موفق به جذب سرمایه ۱ میلیارد دلاری شده است

ناجورترین لحظه های ثبت شده دونالد و ملانیا ترامپ در سال‌های اخیر

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی خود با نام TRUTH Social را راه اندازی کرد

۹ سریال، فیلم سینمایی و برنامه سرگرمی که دونالد ترامپ در آن ها بازی کرده است

«کتاب همه کتاب ها»؛ چرا کتاب خاطرات دونالد ترامپ پرفروش خواهد شد؟

چرا رونالدو نمی تواند آپارتمانش در برج ترامپ را بفروشد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو