کدام مدل پارتیشن اداری مناسب است

منبع: فوت و فن

186

1400/12/1

18:36


کدام مدل پارتیشن اداری مناسب است

این روزها استفاده از انواع پارتیشن، در اداره ها بسیار رواج پیدا کرده است. و بسیاری از کارفرمایان به منظور جداسازی محیط کارکنان و صرفه جویی در هزینه های خود از پارتیشن اداری استفاده می کنند. با استفاده از پارتیشن می توان از فضای محیط استفاده ی بهتری کرد. پارتیشن ها نه تنها محیط را جداسازی و تقسیم بندی می کنند بلکه در عین حال، به محیط جلوه و زیبایی خاصی می بخشند.

پارتیشن ها به صورت متحرک و ثابت هستند. پارتیشن های ثابت همانطور که از اسم آنها مشخص است، قابل حرکت دادن نیستند و به وسیله پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شوند. اما پارتیشن های متحرک را می توان به دلخواه جابجا کرد و با توجه به دکوراسیون خود، آنها را در جایی مناسب قرار داد.

پارتیشن اداری از نظر ضخامت می تواند تک جداره و یا دو جداره باشند. پارتیشن های تک جداره با ضخامت ۹ سانتی متر، حدود ۵۰ درصد در مقابل سر و صدا عایق هستند. و پارتیشن های اداری دوجداره با ضخامت ۱۳ سانتی متر، می توانند تا ۹۰ درصد عایق صدای محیط باشند.

پارتیشن ها از نظر مواد و متریال تشکیل دهنده، متفاوت هستند. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن اداری می پردازیم.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای شاید یکی از پرکاربرد ترین پارتیشن های اداری محسوب شود. و می توان از انواع شیشه ی مات، ساده و رنگی برای این پارتیشن ها استفاده کرد. این پارتیشن ها به خاطر روشنایی زیادی که در محیط ایجاد می کند، باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند. و اگر از شیشه مرغوب و دوجداره استفاده شود، این پارتیشن ها به راحتی از انتقال صدا جلوگیری خواهند کرد و گزینه مناسبی برای پارتیشن های اداری خواهند بود.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی شاید یکی از مقاوم ترین سازه های پارتیشن بندی باشد. در این پارتیشن بندی از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده می شود و به خاطر استفاده از آلومینیوم، این پارتیشن ها هزینه بالایی دارد. این نوع از پارتیشن را بیشتر برای جداسازی فضاهای اداری به کار می برند.

پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی نسبت به پارتیشن های دیگر، گران تر است. اما با توجه به حس زیبایی و طبیعی بودنی که به محیط می دهند، طرفداران خودش را دارد. این پارتیشن ها را می توان به دو صورت دوجداره و تک جداره طراحی کرد. اما باید توجه داشت که پارتیشن های چوبی برای محیط هایی که رطوبت زیادی دارند، گزینه ی مناسبی نیستند. زیرا رطوبت، طول عمر پارتیشن ها را پایین می آورد.

پارتیشن اداری

پارتیشن ام دی اف

این پارتیشن ها از چوب ام دی اف ساخته می شوند. عایق صوتی هستند و مانع از انتقال صدا می شوند. پارتیشن اداری ام دی اف در مقایسه با پارتیشن های چوبی به صرفه تر هستند. زیرا قیمت ام دی اف کمتر از چوب است. این پارتیشن ها مقاومت خوبی دارند و پوسیده و ساییده نمی‌شوند.

یک پارتیشن اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

باید مقاومت خوبی داشته باشد و در مقابل رطوبت، گرما، آتش و … ایمن باشد.

باید بتواند به خوبی بار تاسیسات الکتریکی و بهداشتی را تحمل کند.

پارتیشن خوب با توجه به کاربرد حریم خصوصی آن، نباید صدا را منتقل کند.

از مواد با کیفیت و مقاوم، اما سبک ساخته شده باشد.

پارتیشن باید با محلی که مورد استفاده قرار میگیرد هم خوانی و تناسب داشته باشد..

مزیت های استفاده از پارتیشن اداری

محیط را سازمان دهی و منظم می کند.

این سازه ها نسبت به ساخت دیوار، مقرون به صرفه تر هستند.

این پارتیشن ها با توجه به انواع متریال به کار رفته در آن، محیط را زیبا تر و گرم تر میکند.

جداسازی محیط و ایجاد فضای خصوصی را به آسانی انجام می دهند.

به راحتی نصب می شوند.

در پارتیشن های شیشه ای در مصرف برق و هزینه های آن صرفه جویی می شود.

کدام پارتیشن از نظر قیمت مناسب تر است؟

هرچند عوامل مختلفی در قیمت نهایی تاثیرگذار است اما به طور کلی پارتیشن های تک جداره نسبت به دیگر پارتیشن ها ارزانتر است و قیمت نهایی پروژه را پایین تر می آورد، اما چون این پارتیشن ها از ورق ها و لایه های نازکی تشکیل شده است مانع از انتقال صدا نمی شود و همچنین نمی‌تواند عایق خوبی برای حرارت و دما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو