مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت دوم)

مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت دوم)


منبع: فوت و فن

229

1400/12/1

18:37


مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت دوم)

سال ۲۰۱۷ را می‌توان سالی بزرگ برای تمام علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی مخصوصا برای طرفداران کنسول‌های نینتندو دانست چرا که با عرضه کنسول جدید این کمپانی یعنی نیتندو سوییچ و درادامه عناوین بزرگ و موفق نینتندو مانند زلدا یا ماریو باز هم این کمپانی پرسابقه در صنعت بازی‌های ویدیویی را به دوران اوج خود بازگردانند. اما این سال را تنها نمیتوان مختص نیتندو دانست و دیگر پلتفورم‌های مانند کامپیوترهای شخصی یا XOne و PS4 نیز هر یک میزبان بخشی از برترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی بودند. اما سال ۲۰۱۸ نیز دور بُرد فوق العاده‌ای دارد و طبق اطلاعات موجود می‌توان مجموعه‌ای از برترین عناوین معرفی شده را در سرتاسر آن مشاهده کرد. از میان این عناوین می‌توان به Red Dead Redemption 2، Kingdom Hearts III، Crackdown 3، God Of War، Project Octopath Traveller و… اشاره کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی اجمالی اطلاعات منتشر شده درخصوص پر انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

اگر شما نیز یکی از علاقه‌ مندان به بازی‌های ویدیویی هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص عناوینی که به زودی شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.


Monster Hunter World

  •  سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم سال ۲۰۱۸

آخرین قسمت‌ها از سری بازی‌های Monster Hunter که برروی نینتندو ۳DS منتشر شده بودند را می‌توان شاهکار خطاب کرد و محبوبیت بالایی که این سری بازی‌ها پیدا کردند موجب شد تا گروه بزرگ‌تری از گیمرها به سمت عناوین ساخت ژاپن جلب شوند. موفقیت قسمت‌های اخیر این سری بازی‌ها موجب شد تا سازندگان آن به فکر ارتقاء و بهبود وضعیت بازی به مقدار قابل توجهی باشند، اینجا بود که Monster Hunter World معرفی شد و شاهد انتشار آن برروی پلتفورم‌های PS4، XOne و کامپیوترهای شخصی خواهیم بود و همین مسئله نشان می‌دهد که بازی از نظر جلوه‌های ویژه و جزئیات بصری پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد. اما بهتر شدن گرافیک بازی نکته کلیدی در موفقیت آن نیست، بلکه حفظ مکانیزم‌ها و گیم‌پلی شناخته شده بازی به همراه اضافه شدن بخش چند نفره آنلاین از جمله عواملی است که می‌توانند Monster Hunter World را تبدیل به یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۸ کنند. برای اولین بار در این سری بازی‌ها می‌توانید ناگهانی وارد بازی یکی دیگر از دوستانتان شوید و او را در شکار هیولای مورد نظرش همراهی کنید، یا اینکه درهنگام نیاز به کمک از یکی از دوستانتان تقاضای کمک کنید تا او وارد بازی شما شود و شما را نجات دهد! این کار بدون هیچ جزئیات و نیازمندی‌های پیچیده و تنها با یک کلیک انجام می‌شود، همانند وضعیتی که در Borderlands 2 شاهد آن بودیم. بخش تمرینی یا فضای تمرینی بازی ارتقاء پیدا کرده است و در حال حاضر شما می‌توانید بصورت کارآمدتر اقدام به بررسی و آزمایش سلاح‌های مختلف کنید تا در هنگام شکار با مشکلی روبه‌رو نشوید و از پیش از شروع ماموریت‌ها به درستی تجهیزات خود را انتخاب کنید و برای آسان‌تر کردن روند پیشروی در امر کشتن هیولاها طرح ریزی کنید و استراتژی مورد نظر خود را تمرین کنید. دنیای بازی بصورت جهان باز است و این جهان بصورت آزادانه در بخش چند نفره آنلاین قابل دسترسی است و به شما اجازه می‌دهد تا به همراه دوستانتان ماجراجویی‌های جدیدی را آغاز و تجربه کنید. با این وجود باز هم بنظر می‌رسد که Monster Hunter World بازیی پیچیده و دشوار خواهد بود، اما نه در حد عناوینی مانند Dark Souls یا BloodBorne. تجربه Monster Hunter World بیشتر به کاربرانی توصیه می‌شود که به دنبال یک ماجراجویی سخت و حرفه‌ای هستند و به همین خاطر شاید تعداد افرادی که از تجربه آن لذت می‌برند محدود باشد.


Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

  • سازنده: Level-5
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4, PC
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۲۳ مارچ ۲۰۱۸

پس از بازخوردهای مثبت نسبت به Ni no Kuni: Wrath of the White Witch، چندان دور از انتظار نبود که شاهد معرفی و عرضه ادامه آن با نام Ni no Kuni II: Revenant Kingdom باشیم. Ni no Kuni II: Revenant Kingdom در مراسم Playstation Expeience 2016 معرفی شد و شاهد روایت داستانی پس از رخدادهای قسمت پیشین خواهیم بود. در Ni no Kuni II: Revenant Kingdom شاهد مبارزات بیشتر و انیمیشن‌های سینماتیک خواهیم بود که موجب می‌شوند تجربه بازی بیش از پیش جذاب باشد. بنظر می‌رسد Level-5 درنظر دارد تا با حفظ محیط جذاب و شاد قسمت اول و انتقال آن به Ni no Kuni II: Revenant Kingdom به همراه برخی تغییرات در سیستم مبارزات بازی جهت فعال‌تر کردن بازیکنان کاری کند تا تجربه جدیدی برای طرفداران این بازی ایجاد شود. همچنین سیستم ارتقاء شخصیت‌ها نیز تغییر کرده است و شاهد روش جدیدی برای اینکار خواهید بود. تیم سازنده بازی متشکل از تمام افرادی است که رهبری بخش‌های مختلف قسمت اول را به عهده داشتند و از این نظر چندان دور از انتظار نیست که شاهد تکرار موفقیت Ni no Kuni II: Revenant Kingdom نیز باشیم.


Pillars Of Eternity II: Deadfire

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • ناشر: Versus Evil
  • پلتفورم‌ها: Linux, Mac, Windows
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

می‌توان سال ۲۰۱۷ را برای علاقه مندان به بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک یا Old School سالی موفق و فوق العاده دانست. عرضه Divinity: Original Sin II و موفقیت‌های فوق العاده این عنوان مانند کسب نمره ۱۰/۱۰ از وبسایت GameSpot و بسیاری وبسایت‌ها و نشریات دیگر تنها بخشی از این موفقیت محسوب می‌شود. در ادامه شاهد معرفی Pillars of Eternity II: Deadfire بودیم. استودیو Obsidian که از آن خاطره شاهکاری به نام Fallout New Vegas برای علاقه مندان به سبک نقش آفرینی باقی مانده است قول داده تا تجربه حضور در دنیایی پویا و آزادی عمل کامل در جستجوی جهان بازی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. سیستم ساخت و پردازش دنیا در Pillars of Eternity II: Deadfire متفاوت است و شما می‌توانید شخصیت خود را برحسب مشخصات و خصوصیات اخلاقی مورد علاقه خود ساخته و او را در بطن اصلی داستان بازی قرار دهید تا شاهد روایت داستان و اتفاقات پیرامون او باشید. این سیستم جدید یکی از جذاب‌ترین و مورد انتظارترین خصوصیاتی است که طرفداران سری بازی علاقه دارند تا تاثیرش را برروی روند پیشروی در بازی مشاهده کنند. با وجود سازنده‌ای مانند Obsidian که تجربه فوق العاده‌ای در ساخت عناوین نقش آفرینی داشته است، چندان دور از انتظار نیست که شاهد موفقیت Pillars of Eternity II: Deadfire باشیم و بتوانیم آن را پیشاپیش یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی بنامیم.


Project Octopath Traveler

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: JP: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: Nintendo Switch
  • سبک: نقش آفرینی – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

Project Octopath Traveler بازگشت بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی برروی کنسول نینتندو سوییچ است که علاقه مندان به این سبک را بار دیگر از تجربه عنوانی جدید در انتظار گذاشته است. Project Octopath Traveler بازگشته است تا دوباره گرافیک پیکسلی ۲D HD که سال‌ها پیش توسط عناوین نقش آفرینی کلاسیک استفاده می‌شد را احیا کند و در کنار آن شاهد ترکیب کارکترهایی با ظاهر ۱۶ بیتی و محیطی با تکسچرهای پولیگونال و افکت‌هایی با جزئیات خارق العاده باشیم. این هنر بصری را فقط می‌توان در عناوین ژاپنی و درحال حاضر در Project Octopath Traveler مشاهده کرد. مبارزات بازی برحسب استفاده از نقطه ضعف‌های دشمنان و سبکی مانند بازی‌های Shin Megami Tensei طراحی شده است و شخصیت‌های قابل بازی متنوعی در آن حضور خواهند داشت. شخصیت پردازی در Project Octopath Traveler آنقدر قوی صورت گرفته است که می‌توان پیشبینی یک تجربه منحصر به فرد را داشت. لازم به ذکر است که مراحل ساخت Project Octopath Traveler زیر نظر Tomaya Asano سازنده عناوینی چون Final Fantasy III و Final Fantasy IV پیش می‌رود که برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده بودند. انتظارات از Project Octopath Traveler بشدت بالاست و همین امر موجب می‌شود تا نام آن را به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ مطرح کنیم.


Red Dead Redemption 2

  • سازنده: Rockstar Studios
  • ناشر: Rockstar Studios
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

نام راک‌استار در دنیای بازی‌های ویدیویی نیاز به معرفی ندارد و اگر بخواهیم یک استودیو را به عنوان برترین استودیو بازی‌سازی تاریخ معرفی کنیم، شاد نام راک‌استار جزو اولین نامزدهایی باشد که برای این عنوان مطرح خواهد شد. در بین تمام عناوینی که قرار است در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار آنان باشیم، به جرئت می‌توان گفت Red Dead Redemption 2 مورد انتظارترین بازی این سال محسوب می‌شود. درکنار عرضه Red Dead Redemption 2 راک‌استار همچنان پنجمین قسمت از سری بازی‌های GTA را با بروز رسانی‌های متعدد و اضافه کردن بخش‌های مختلف به بخش آنلاین آن زنده نگه داشته است بطوریکه پس از گذشت چهار سال شاهد آن هستیم که Grand Theft Auto V هر ماه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آمریکا معرفی می‌شود!  اولین قسمت از Red Dead Redemption را می‌توان یک موفقیت بزرگ درصنعت بازی‌های ویدیویی دانست. یک داستان قوی، دنیایی جهان باز یا Open World سرشار از محتویات متنوع و خصوصیات بی‌نظیر، گیم‌پلیی بی‌نقص که شما را محو دنیای خشن و بی‌رحم غرب وحشی میکرد و… همه از جمله دلایلی بودند که موجب موفقیت Red Dead Redemption شدند. هنوز اطلاعات تکمیلی درخصوص جزئیات داستانی و حتی گیم‌پلی بازی منتشر نشده است و مشخص نیست که ایا مانند Grand Theft Auto V شاهد یک بخش آنلاین جذاب و ماندگار در Red Dead Redemption 2 خواهیم بود یا نه. اما برای هیچ یک از این مسائل درخصوص بازی‌های ساخت راک‌استار اهمیتی ندارد، تنها کافیست عنوانی از سری بازی‌های این استودیو معرفی شود و زمان عرضه آن اعلام شود تا حتی بدون هیچ اطلاعات و پیش فرضی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین موجود شود، دقیقا همان اتفاقی که درمورد Red Dead Redemption 2 درحال وقوع است!


Sea Of Thieves

  • سازنده: Rare
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰ مارچ ۲۰۱۸

Sea Of Thieves مدت زیادی است که به عنوان برگ برنده مایکروسافت در جنگ با کمپانی سونی و درواقع کنسول PS4 شناخته می‌شود، یعنی از کنفرانس E3 2015 که شاهد معرفی آن بودیم و سرانجام نیز طبق وعده‌های مایکروسافت قرار است تا در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار آن باشیم. بازی با تم دزدان دریایی است و بصورت اول شخص دنبال می‌شود و دارای سبک اکشن – ماجراجویی است. بازیکنان در یک دنیای بزرگ با کشتی‌های خود شروع به فتح جزیره‌های مختلف می‌کنند و سپس از گنجینه‌های موجود در هرکدام برای تقویت کشتی و نفرات خود استفاده می‌کنند. بدیهی است که در راه کشف و بدست آوردن بسیاری از این جزایر و گنجینه‌ها جنگ‌هایی میان کاربران رخ خواهد داد که بزرگ‌ترین بخش Sea Of Thieves یعنی نبردهای دریایی آن را تشکیل می‌دهد. گرافیک بازی کمی کارتون مانند است و با یک گرافیک و جلوه‌های ویژه جدی و واقعی روبه‌رو نیستیم، بلکه بازی فضایی شاد و رنگارنگ را برای این نبردهای خشونت آمیز انتخاب کرده است. اما این فضاسازی شاد موجب نمی‌شود تا چیزی از دلهره و هیجان نبردهای عظیمی که در انتظار کاربران است کاسته شود. این بازی تنها محدود به مبارزات PvP یا کاربر علیه کاربر نیست و شاهد حضور NPCها یا شخصیت‌هایی کنترل شده با هوش مصنوعی و داستان‌ها و ماموریت‌هایی حول آنان نیز هستیم. همچنین Sea Of Thieves را می‌توان جزو معدود عناوینی دانست که از قابلیت Cross Platform میان کامیپوترهای شخصی و XOne برخوردار است، بدین معنی که کاربران می‌توانند با استفاده از کنسول یا کامپیوتر با یکدیگر بازی کنند و این فضا از هم مجزا نیست. Sea Of Thieves پتانسیل‌های بالایی دارد که درصورت استفاده از تمام آن‌ها به درستی می‌تواند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و تاحدودی وضعیت مایکروسافت را در تقابل با سونی بهتر از قبل کند.


Shenmue III

  • سازنده: Neilo
  • ناشر: Deep Silver
  • پلتفورم‌ها: PC, PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم ۲۰۱۸

Shenmue یک سری بازی دو قسمتی است که می‌توان برگ برنده آن برای ادامه را اتمام داستان در قسمت دوم بازی دقیقا در زمانی دانست که مهم‌ترین اتفاق ناتمام ماند و کاربران را آنقدر شوکه کرد که حاضر شدند تا مبلغ ۶ میلیون دلار را در وبسایت KickStarter جمع آوری کنند تا سرانجام سازندگان بازی Shenmue III را ساخته و داستان آن را تکمیل کنند! با توجه به اینکه ساخت دو قسمت ابتدایی بازی فوق العاده سنگین و هزینه‌بر بوده است، چندان دور از انتظار نیست که درخصوص Shenmue III نیز شاهد این اتفاق باشیم. Shenmue III دارای دنیایی جهان باز است و به شما اجازه می‌دهد تا در برخی شهرهای ژاپن و چین که با دقت بسیار زیادی بازسازی شده‌اند آزادانه ماجراجویی کنید. اما این خصوصیات ظاهری بازی نیست که تا این حد آن را موفق و محبوب کرده است، بلکه داستان پیچیده و روایت فوق العاده آن است که موجب شده است آن را به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ در این لیست قرار دهیم. داستان از این قرار است که شما در نقش Ryo Hazuki وارد داستان می‌شوید، طبق داستان اصلی بازی شخصیت منفی که Lan Di نام دارد طی یک مجادله بزرگ شما را بشدت کتک زده و پدرتان را درمقابل چشمان شما به قتل می‌رساند. برای انتقام گیری از خون ریخته شده پدر Ryo Hazuki، شخصیت بازی هنرهای رزمی را آموزش می‌بیند و در طی رسیدن به هدف خود قوی و قوی‌تر می‌شود. بنظر می‌رسد Shenmue III دقیقا از همان نقطه‌ای شروع می‌شود که داستان قسمت دوم رها شد و در ویدیوهای منتشر شده برای معرفی بازی شاهد نبرد Ryo با دشمنانش هستیم که قابلیت‌های موتور گرافیکی Unreal Engine سهم بسزایی در بالا رفتن کیفیت آن داشته است. اگر فرصت تجربه قسمت‌های پیشین Shenmue را نداشته‌اید، قطعا Shenmue III برای شما مهم نخواهد بود و به شما نیز توصیه نمیکنیم تا به سراغ آن بروید، اما برای افرادی که به دنیال مشخص شدن داستان نهایی بازی هستند، Shenmue III یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.


Spider Man

  • سازنده: Insomniac Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: نیمه اول ۲۰۱۸

در زمانی به سر می‌بریم که مارول توانسته با عرضه فیلم‌های سینمایی موفق از ابر قهرمانان خود از DC فاصله گرفته و به سادگی این رقیب دیرینه خود را پشت سر گذاشته است. اما در خصوص بازی‌های ویدیویی این مسئله کمی متفاوت است و طی سالیان گذشته این DC بوده است که توانسته در این رقابت پیروز میدان باشد و شخصیت‌های مشهور و محبوب خود را در قالب بازی‌هایی مانند سری Arkham برای شخصیت بتمن یا مجموعه تمام ابر قهرمانان DC در Injustice روانه بازار کند که هریک توانستند موفقیت‌های بزرگی را از آن خود کنند. اما طرفداران ابر قهرمانان مارول درخصوص بازی‌های ویدیویی در این مدت با کیفیتی پایین روبه‌رو بوده‌اند و عناوین بزرگ و پرهزینه‌ای طی سالیان گذشته ساخته و منتشر نشده است. بنظر می‌رسد این دوره به سر رسیده است و استودیو پر آوازه Insomniac قسمت جدیدی از سری بازی‌های Spider Man را بصورت انحصاری برای کنسول PS4 معرفی کرده است و بنظر می‌رسد با توجه به سوابق درخشان این استودیو در ساخت بازی‌های جهان باز، شاهد بازگشت شکوهمندانه اسپایدرمن به جریان بازی‌های ویدیویی خواهیم بود که خبری بسیار خوشحال کننده برای طرفداران این ابر قهرمان کمپانی مارول محسوب می‌شود. اطلاعات و ویدیوهای زیادی از بازی منتشر نشده است اما با همین اطلاعات کوچک می‌توان اعلام کرد Spider Man دارای دنیایی باز است که ماجراجویی در آن با استفاده از پرش‌های بلند و تار اندازی اسپایدرمن به ساختمان‌ها دنبال می‌شود و در این بین نیز با توجه به خط داستانی بازی وارد برخی ماموریت‌های هیجان انگیز خواهید شد.


State Of Decay 2

  • سازنده: Undead Labs
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne
  • سبک: سروایول
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف درخصوص قسمت اول State Of Decay را بتوان عدم وجود بخش چند نفره آنلاین دانست که خوشبختانه در State Of Decay 2 شاهد آن نخواهیم بود. State Of Decay 2 دومین قسمت از سری بازیی است که مایکروسافت بر اساس زامبی‌ها منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود تا همانند قسمت اول بتواند موفقیت‌های زیادی را از آن خود کند. بنظر می‌رسد در State Of Decay 2 شاهد روش‌های متنوعی برای اتصال بازیکنان با یکدیگر خواهیم بود و از همین حیث برخی خصوصیات بازی از عناوین دیگری مانند Dark Souls گرفته شده‌اند که برای مثال می‌توان به قابلیت درخواست کمک توسط یک منور و شلیک آن به آسمان برای دریافت صندوق‌هایی مجهز به تجهیزات اشاره کرد. هدف در State Of Decay 2 این است که چه بوسیله دیگر بازیکنان و بصورت گروهی یا بصورت تک نفره خود را از حملات متعدد زامبی‌ها زنده نگه دارید و برای این کار نیاز است تا در جهان باز بازی به ماجراجویی پرداحته و تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. State Of Decay 2 تمام ویژگی‌هایی که طرفداران بازی از سازندگان آن درخواست کرده بودند را به خود اضافه کرده است و به همین خاطر نام آن را به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ در این لیست قرار داده‌ایم.


Skull & Bones

  • سازنده: Ubisoft Singapore
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne, PS4
  • سبک: اکشن
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم سال ۲۰۱۸

پس از عرضه Assassin’s Creed IV: Black Flag در سال ۲۰۱۴، فضای جنگ‌های دریایی و نبردهای میان دزدان دریایی در میان علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی بشدت اوج گرفت و میزان درخواست کاربران برای انتشار عناوینی با این سبک رو به افزایش رفت. در ادامه Assassin’s Creed Rogue توانست با خصوصیات ویژه خود تا حدودی این سبک را گسترش دهد و مکانیزم‌های جدیدی را به آن اضافه کند. کارگردان Assassin’s Creed IV: Black Flag در حال حاضر مشغول ساخت عنوانی جدید با نام Skull & Bones که علاوه بر بخش داستانی دارای یک ۵ نفره آنلاین نیز هست بطوریکه به شما اجازه می‌دهد با دیگر بازیکنان وارد نبرد شوید و قدرت کشتی خود را محک بزنید و درصورت پیروزی گنجینه‌های موجود در کشتی آنان را غارت کنید. درحالیکه معرفی Skull & Bones از اهمیت فراوانی برخوردار بود چرا که شروع کننده یک سری بازی جدید در این سبک محسوب می‌شود، جدا کننده این سبک داستانی از سری بازی‌های Assassins Creed نیز هست که چندان به مذاق طرفداران خوش نیامده بود. Skull & Bones برای تمام افرادی که از تجربه جنگ‌های دریایی Assassin’s Creed IV: Black Flag لذت برده بودند عنوانی مورد انتظار محسوب می‌شود.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو