آلینا رومونوفسکی سفیر آمریکا در کویت در بخشی از اظهارات خود در مصاحبه با نشریه کویت تایمز با تکیه بر ادعاهای نخ نما و واهی مقامات آمریکایی علیه برنامه هسته ای کشورمان گفت: یکی از اهداف اصلی آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. اکنون با دولت بایدن گفت وگوهایی در وین در جریان است که آیا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امکان پذیر خواهد بود یا خیر. ما اکنون در این مذاکرات در زمان بسیار حساسی قرار داریم. من در موقعیتی نیستم که در این مورد زیاد بگویم اما گفت‌وگوهای بسیار جزئی و دقیقی در این زمینه در جریان است.

وی در ادامه مدعی شد: از نظر من، ایران فعالیت های بی ثبات کننده ای را در منطقه پیش می برد که به امنیت منطقه کمکی نمی‌کند. حمایت آنها از بازیگران غیردولتی یک مشکل واقعی برای برقراری ثبات است.

این دیپلمات آمریکایی که به زودی ماموریتش در کویت پایان می یابد، افزود: ما در حال مشورت با متحدان و شرکای خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا هستیم. ما شاهد هستیم که زمان برای یافتن راه حل و راه‌های ما برای بازگشت به برجام در حال پایان یافتن است. هدف ما این است که شاهد دستیابی ایران به توانایی بی‌ثبات کردن بیشتر منطقه نباشیم!

وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره موضوع یمن و حمله موشکی حوثی ها به امارات متحده عربی مدعی شد که تمرکز دولت بایدن روی حل مساله یمن و کمک به مردم این کشور در زمینه های بشردوستانه قرار دارد.