بیت کوین هم اکنون حدود قیمت ۳۸۲۰۰ دلار معامله می شود. ارزش معاملات آن با کاهشی چشمگیر، به ۱۸ میلیارد دلار در شبانه روز گذشته رسیده و ارزش بازار آن هم ۷۲۴ میلیارد دلار شده است. بازدهی هفتگی بیت کوین هم به منفی ۱۰ درصد رسیده و افرادی که طی یک هفته گذشته این ارز را خریده اند، همگی در ضرر هستند.

بیت کوین هم اکنون ۴۱ درصد پایین تر از قله تاریخی ۶۸۶۶۴ دلاری که در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ثبت کرده بود، قرار دارد. عده ای از تحلیلگران دلیل افت بیت کوین را تنش های میان روسیه و اوکراین می دانند و معتقدند هرچقدر احتمال وقوع جنگ میان این دو کشور بیشتر می شود، بیت کوین هم بیشتر افت می کند.

در نتیجه افت چند روز اخیر، دامیننس بیت کوین که نشان دهنده نسبت ارزش بازار بیت کوین در مقابل ارزش سایر ارزها است، کاهش جزئی پیدا کرده و به کمتر از ۴۲ درصد رسیده است.

اتریوم در سراشیبی

اتریوم هم این روزها وضعیت خوبی ندارد و شرایط آن حتی بدتر از بیت کوین بوده است. اتریوم امروز بیشتر از بیت کوین افت کرده و با کاهش ۵.۵ درصدی، به قیمت حدود ۲۶۲۰ دلار رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم بیش از ۱۲ میلیارد دلار در شبانه روز گذشته بوده که حدود ۶۶ درصد ارزش معاملات بیت کوین است. ارزش بازار اتریوم هم به ۳۱۳ میلیارد دلار رسیده است. بازدهی هفتگی اتریوم عدد منفی ۱۰ درصد را نمایش می دهد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سقوط ادامه دار قیمت بیت کوین/اتریوم به سراشیبی افتاد»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.