با توجه به این که امروزه در پی توسعه شهرها و افزایش جمعیت، کسب و کارهای مشابه نیز افزایش یافته اند، دیده شدن مشاغل در بین کاربران هدف اهمیت بسیار زیادی دارد.

می‌توان گفت موقعیت‌های شغلی مختلف برای پیشرفت به دیده شدن در بین مخاطبین هدف نیاز دارند و این هدف تنها با تبلیغات مختلف محقق می‌شود. در این راستا روش‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که تلویزیون شهری به عنوان یکی از قدرتمندترین روش‌ها به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما تاکنون تبلیغات متنوعی را در قالب تلویزیون شهری دیده‌اید و حتی ممکن است برخی از آن‌ها نظرتان را جلب کرده و شما را به خرید ترغیب کرده باشند. در ادامه به معرفی این محصول قدرتمند و مدرن ازشاخه مبلمان شهری می‌پردازیم.

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون یا نمایشگر شهری به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی گفته می‌شود که با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در میادین و خیابان‌های شلوغ و پر رفت آمد به جذب مخاطب برای کسب و کارهای مختلف کمک می‌کنند. این نوع نمایشگرهای غول پیکر به خوبی در بین شلوغی شهرها دیده شده و نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و برندسازی مشاغل مختلف دارند.

 تلویزیون‌ شهری معمولا از نوع نمایشگرهای ال ای دی هستند و انواع مختلفی دارند. این نمایشگرها معمولا، به دو صورت آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت پخش ویدیو و تصاویر مختلف با کیفیت بسیار بالا را دارند. بنابراین برای تبلیغات در تلویزیون شهری لزوما نباید از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید.

ساختار این نمایشگرها از کنار هم قرار گرفتن ماژول‌های کوچک ال ای دی شکل می‌گیرد. این نوع تلویزیون‌ها برای ساخت تصاویر رنگی از ترکیب ال ای دی‌های رنگی با چند رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز استفاده می‌کنند.

پخش تبلیغات با تلویزیون شهری

می‌توان گفت کیفیت تصاویر در این تلویزیون‌ها به تعداد ال ای دی‌های رنگی در هر پیکسل بستگی دارد. به این ترتیب می‌توان نمایشگرهای شهری را به دو دسته تقسیم کرد. در دسته اول در هر پیکسل تنها یک ال ای دی از رنگ‌های اصلی وجود دارد و در دسته دوم در هر پیسکل دو ال ای دی قرمز استفاده شده است.

به این معنی که در گروه اصل یک ال ای دی قرمز، یک ال ای دی آبی و یک ال ای دی سبز در هر پیکسل وجود دارد. به این ترتیب در این نمایشگرها یک پیکسل حقیقی و یک پیکسل مجازی تشکیل می‌شود که نتیجه آن افزایش قابل توجه کیفیت تصاویر است. به همین دلیل است که تصاویر در تلویزیون شهری حتی از فاصله دور نیز با وضوح بالا دیده می‌شوند.  گذشته از این که نمایشگرهای شهری از لحاظ کیفیت تصویر دسته‌بندی می‌شوند، از لحاظ نوع کاربری نیز در دو گروه مختلف جای می‌گیرند.

برخی از انواع تلویزیون‌های شهری در محیط‌های باز و گسترده مانند بزرگ‌راه‌ها، چهارراه‌ها، پارک‌ها و غیره استفاده می‌شوند که ابعاد بزرگ‌تری دارند و کاملا ضدآب و ضدضربه هستند. نوع دیگری از این نمایشگرها هستند که با ابعاد متنوع  در فضاهای بسته مانند: سالن‌های کنفرانس، سالن‌های مترو، فرودگاه، تالارها و مکان‌های از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنچه در انواع مختلف تلویزیون شهری مشترک است، هدفی است که در استفاده از آن دنبال می‌شود. انواع نمایشگرهای شهری برای تبلیغات هدفمند کسب و کارها به کار گرفته می‌شوند.

مزایای استفاده از تلویزیون شهری

نمایشگرهای شهری ویژگی‌های قابل توجهی دارند که سبب برتری آن‌ها نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی شده است. مزایایی که در تلویزیون تبلیغاتی شهری وجود دارد، در هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی دیده نمی‌شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های قابل توجه این ابزار را بیان می‌کنیم:

  • این نمایشگرها کاملا ضد آب و ضد ضربه بوده و در مقابل هر گونه شرایط جوی، پایداری قابل توجهی دارند. بنابراین دوام آن‌ها نسبت به ابزارهای تبلیغاتی دیگر بسیار بالا است.

  • قطعات مصرفی به کار رفته در ساخت این تلویزیون‌ها بسیار باکیفیت بوده و طول عمر و ساعت کاری بالایی دارند.

  • مزیت جالب نمایشگرهای شهری امکان راه اندازی و اجرای سه بعدی آن‌ها است. ضمن این که صاحبین تبلیغات می‌توانند انواع فرمت‌های صوتی و تصویری را در این نمایشگر به اجرا درآورند.

  • این نمایشگرها به راحتی توسط اپراتور و از راه دوربر بستر بسیار امنی کنترل می‌شوند.

  • تلویزیون‌های شهری دارای سیستم صوتی قوی و وضوح بالای تصویر در نمای نزدیک و دور می‌باشند.

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات

حتما به خوبی از اهمیت تبلیغات در جذب مشتری، افزایش فروش و در نهایت برندسازی آگاه هستید و این مسئله نیز برایتان روشن و ملموس است  که تصاویر در تبلیغات تصویری و ویدئویی بازخورد و نتیجه بهتری دارند چون تصاویر همواره بهتر در ذهن آدمی ثبت می‌شوند.

نمایشگرهای شهری با تبلیغ برندها و کسب و کارهای مختلف در قالب تصاویر و ویدئو، رشد آن‌ها را تضمین می‌کنند. مسئله اینجا است چرا با وجود این که روش‌های تبلیغاتی دیگری مانند بنر، تابلوهای مغازه و ابزارهای دیگری که در سطح شهر دیده می‌شوند، تلویزیون‌های شهری قدرت بیشتری در تبلیغات دارند. پاسخ کاملا روشن است.

این نمایشگرها با ابعاد بزرگ در مراکزی از شهر نصب می‌شود که رفت و آمد بالایی دارند. حتی ممکن است برخی از افراد حین عبور و مرور، چندین بار در طول روز این تبلیغات را مشاهده کنند‌. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این تبلیغات در ذهن افراد مانا شده و آن‌ها را برای بازدید از محیط کسب و کار و خرید محصول یا خدمات ترغیب کند.

هزینه تبلیغ در تلویزیون شهری

قیمت تلویزیون تبلیغاتی شهری با توجه به عوامل مختلفی از قبیل ابعاد تلویزیون، تجهیزات خنک کننده تلویزیون، زیبایی و جلوه بصری پایه‌ها و بدنه نمایشگر، کیفیت و برند قطعات به کار رفته در نمایشگر از قبیل ماژول‌ها، پوشش بدنه و غیره، امنیت نمایشگر برای جلوگیری هک شدن و سایر تجهیزات امنیتی در زمان تعمیر و فاکتورهای دیگر تعیین می‌شود. در حالت کلی می‌توان با اطمینان گفت که هزینه تلویزیون تبلیغات شهری نسبت به بازخوردی که برای کسب و کارها ارائه می‌دهد، بسیار مناسب است.

تلویزیون شهری شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک

این شرکت فنی مهندسی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و توانسته است در سال‌های فعالیت خود به برترین تولیدکننده انواع تلویزیون شهری و کلیه محصولات مبلمان شهری تبدیل شود. شرکت سپهر صنعت آداک تاکنون بیش از صدها تلویزیون شهری را در کل کشور نصب و راه اندازی کرده است. شما می‌توانید جهت استفاده از مشاوره فنی و ارتباط با کارشناسان این مجموعه، از طریق آدرس زیر وارد سایت این شرکت شده و خدمات متمایزی را دریافت کنید.

منبع : ssa.co.ir