از سری‌های اقتصادی Y گرفته تا سری نوا (nova) که مخصوص جوانان و با تاکید بر نوآوری (برگرفته از کلمه Innovation) همگی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند.

هوآوی همواره در طراحی و تولید این سری از گوشی‌های هوشمند بر اصولی مانند کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش باکیفیت، دوربین‌های کارآمد، سخت افزار بهینه و باتری‌های بادوام پایبند بوده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مختصر پنج مدل از گوشی‌های هوآوی بین بازه قیمتی ۲ تا ۱۲ میلیون تومان که در حال حاضر در بازارهای داخلی موجود هستند بپردازیم. این پنج گوشی به ترتیب قیمت از زیاد به کم عبارتند از:

هوآوی نوا ۹

نوا9

این مدل در حال حاضر جدیدترین محصول عرضه شده توسط هوآوی در بازارهای داخلی کشور به شمار می‌رود. گوشی هوشمند نوا 9 از طراحی بسیار جذابی بهره برده و رنگ‌بندی بسیاری خاصی هم در قسمت قاب پشت گوشی دارد. همانطور که هوآوی همیشه تاکید داشته، سری نوا مناسب جوانان طراحی شده و به همین دلیل هم طراحی ظاهری در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این محصول از صفحه نمایش 6.57 اینچی خمیده اولد با نرخ به روز رسانی 120 هرتز بهره می‌برد و تصاویر را بسیار روان و باکیفیت پخش می‌کند. از این رو می‌توان نوا 9 را یک گزینه عالی برای تماشای فیلم، بازی کردن یا حتی وبگردی دانست. از طرفی این گوشی به یک دوربین چهارگانه مجهز شده و دوربین اصلی آن کیفیت 50 مگاپیکسلی دارد.

اما نکته قابل توجه سنسور RYYB آن است که امکان تابش تا 40% نور بیشتر به لنز را داشته و از این رو نوا9 تصاویر بسیار روشن و جذابی را ثبت می‌کند. از دیگر مشخصات نوا 9 می‌توان به تراشه اسنپدراگون 778G، رم 8 گیگابایتی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی، شارژر فوق سریع 66 واتی در بسته محصول و سازگاری با اکوسیستم سوپردیوایس هوآوی اشاره کرد. 

نوا 9 در زمان انتشار این مطلب حدودا 11 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد.

هوآوی نوا 8i

نوا8

گوشی نوا 8i را می‌توان مدل اقتصادی سری نوا هوآوی نام برد. این محصول به برخی از جدیدترین قابلیت‌های سری نوا مجهز است اما تگ قیمتی مقرون به صرفه‌ای دارد. این محصول از صفحه نمایش 6.67 اینچی با فناوی IPS با حاشیه بسیار کم بهره می‌برد. به ترتیبی که نسبت صفحه نمایش به بدنه نوا 8i برابر با 94.7 درصد است که چنین نسبتی تنها در گوشی‌های رده بالا و پرچمدار به چشم می‌خورد.

این محصول هم از طراحی جذابی بهره می‌برد و قاب پشتی آن در سه رنگ سورمه‌ای، مشکی و نقره‌ای بسیار خاص و جذاب موجود است. چیدمان دوربین چهارگانه در یک ماژول دایره‌ای شکل هم کمک شایانی به جذابتر شدن ظاهر این محصول کرده است.

دوربین اصلی نوا 8i کیفیت 64 مگاپیکسلی دارد و توانایی عکاسی فوق‌عریض را هم به واسطه دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید آن خواهید داشت. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به تراشه اسنپدراگون 662، رم 8 گیگابایتی؛ باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی و از همه مهمتر شارژر 66 واتی داخل جعبه محصول اشاره کرد.

نوا 8i در زمان انتشار این مطلب حدودا 7 میلیون و 390 هزار تومان قیمت دارد.

هوآوی Y9a

گوشی 9a

گوشی Y9a مدل رده بالا در بین سری Y هوآوی محسوب می‌شود و ویژگی‌ها و قابلیت‌های عالی‌اش باعث شده به یک گوشی بسیار مقرون به صرفه تبدیل شود. این محصول از یک صفحه نمایش 6.63 اینچی IPS با کیفیت FHD+ بهره می‌برد که حاشیه‌های بسیار باریکی هم دارد. اما نکته جذاب Y9a این است که شما روی صفحه نمایش هیچ حفره‌ای برای دوربین سلفی نمی‌بینید و کاملا با یک صفحه نمایش کامل و یکدست روبرو هستید.

دوربین سلفی Y9a یک نمونه به اصطلاح پاپ‌آپ است که در هنگام فعال کردن عکاسی سلفی از قسمت بالای بدنه گوشی خارج شده و عکس‌هایی با کیفیت 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به رنگ‌های جذاب بدنه، تراشه MediaTek Helio G80، رم 8 گیگابایتی، دوربین چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی و شارژر سوپرشارژ 40 واتی اشاره کرد.

گوشی Y9a در زمان انتشار این مطلب حدودا 6 میلیون و 350 هزار تومان قیمت دارد.

هوآوی Y60

گوشی Y60 در حال حاضر توسط هوآوی محصولی بین سری Y و سری نوا شناخته می‌شود، تا جایی که در وب‌سایت رسمی هوآوی مدل این محصول nova Y60 عنوان شده است. این مدل از طراحی ساده با رنگ بدنه سبز بسیار خاصی بهره می‌برد که ظاهری جذاب به آن بخشیده است. البته در حال حاضر رنگ مشکی این مدل هم در بازار موجود است.

این مدل از صفحه نمایش 6.6 اینچی با قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ بهره می‌برد. دوربین گوشی هم از سه ماژول تشکیل شده و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارد. گوشی Y60 به واسطه پردازنده MediaTek MT6765 و رم 4 مگابایتی توان کافی برای اجرای اپ‌های معمول روزمره را دارد. وجود یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در این مدل، آن را برای استفاده طولانی مدت کاملا آماده کرده و از این رو Y60 یک محصول ایدئال برای افرادی‌ست که قصد دارند تمام روز از گوشی استفاده کنند.

گوشی Y60 در زمان انتشار این مطلب حدودا 4 میلیون و 250 هزار تومان قیمت دارد.

هوآوی Y5p

گوشی Y5p یک محصول سبک و خوش‌دست است که تنها 144 گرم وزن دارد. صفحه نمایش 5.45 اینچی از نوع IPS با کیفیت HD+ به شما کمک می‌کند در شرایط نوری مختلف بتوانید با این گوشی کار کنید. این محصول با طراحی بدنه ساده در سه رنگ سبز و سورمه‌ای و مشکی در بازارهای داخلی موجود است.

پردازنده 8 هسته‌ای در کنار 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایتی آن هم برای نصب و اجرای نرم‌افزارهای سبک روزمره مناسب هستند. دوربین پشتی Y5p کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی هم یک نمونه 5 مگاپیکسلی است. از ویژگی‌های جذاب Y5p می‌توان به امکان باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره اشاره کرد. همچنین این محصول باتری 3020 میلی‌آمپرساعتی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 512 گیگابایت و جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد.

گوشی Y5p در زمان انتشار این مطلب حدودا 2 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

لازم به ذکر است که تمامی این گوشی‌ها و دیگر محصولات هوآوی از گارانتی رسمی هوآوی ایران بهره می‌برند. برای خرید گوشی‌های معرفی شده می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید.