زیبایی مادران را با این ترفندهای آرایشی دو برابر کنید!

زیبایی مادران را با این ترفندهای آرایشی دو برابر کنید!


منبع: نی نی بان

47

1401/7/5

18:20


پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

به نقل از میس و مستر: یکی از چیزهایی که باعث ایجاد احساس شادی در مادرها می‌شود، این است که زیباتر به نظر برسند. برای این کار می‌توانید کمکشان کنید و روش‌های آرایش صورت مخصوص خانم‌های مسن را به آن‌ها یاد دهید. این مقاله را بخوانید تا با این پنج روش آشنا شوید و به مادرتان یک آرایش زیبا هدیه کنید.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

از پنکیک برای مادران استفاده نکنید!

به مرور زمان که سن بالا برود؛ پوست کم‌کم چربی خودش را از دست می‌دهد و خشکتر می‌شود. این خشکی هم زمان با کاهش کلاژن سازی و عوامل خارجی باعث بروز خط و خطوط روی پوست می‌شود. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان چین و چروک صورت در سنین بالا را پنهان کرد یا کمتر نشان داد، استفاده از پوشاننده‌هاست.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

به خاطر داشته باشید برای آرایش مادران، حتما از مقادیر کافی کرم مرطوب کننده به خصوص در نواحی خشک تر صورت مادرتان استفاده کنید.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

استفاده از ضد آفتاب را به مادرتان یادآوری کنید. به جای استفاده از پنکیک فشرده یا عادی سراغ کرم پودر بروید. بافت کرمی کرم پودر خشکی‌های پوست را به خوبی پوشش می‌دهد و اگر حاوی دانه‌های براق کننده باشد، می‌تواند به راحتی مادرتان چندین سال جوانتر نشان دهد. استفاده از مرطوب کننده هم باعث می‌شود زیرسازی پوست بهتر انجام شود و پوست ساعات بیشتری رطوبتش را حفظ کند.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

مراقبت و آرایش مژه‌ها

زمانی که سن بالا رود ممکن است مژه‌ها کم پشت و نازک شود. برای اینکه بتوانید این حالت را در آرایش روز مادر که برای بهترین مامان دنیا انجام می‌دهید، برطرف کنید و در عین حال از مژه‌های مادرتان بهتر مراقبت کنید، ترفندهای زیر را به کار ببرید:

همان طور که گفتیم برای آرایش کردن مامان‌ها نباید از پنکیک استفاده کرد و بهتر است سراغ کرم پودر بروید؛ با وجود این اگر پنکیکی دارید که بعد از خواندن قسمت قبل تصمیم گرفتید آن را دور بیندازید؛ بهتر است دست نگه دارید.


بیشتر بخوانید: 10 ترند آرایشی پاییزی برای داشتن ظاهری عالی: پاییز باید اینگونه آرایش کنید!


کافی است یک برس ریمل تمیز را کمی روی پنکیک حرکت دهید تا پودری شود؛ سپس برس را به آرامی فوت کنید و روی مژه‌های مادرتان بکشید. سپس از ریمل استفاده کنید. خواهید دید حجم و ضخامت مژه‌هایش بیشتر از قبل خواهد شد و زیباتر به نظر خواهد رسید.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

اگر قصد دارید از مژه مصنوعی برای آرایش چشم مادرتان استفاده کنید؛ اولا سراغ مژه مصنوعی بروید که خیلی فشرده و پرپشت نباشد تا آرایش را مصنوعی نکند. سپس قبل از چسباندن مژه، یک سوم قسمت داخلی مژه مصنوعی را قیچی کنید تا دنباله چشم درشت‌تر نشان داده شود.

برای پاک کردن آرایش چشم مادرها در کنار استفاده از محلول پاک کننده آرایش، از چند قطره روغن بچه روی پنبه استفاده کنید و به آرامی روی چشم‌هایش حرکت دهید. نگذارید روغن وارد چشم شود. این روش به حفظ سلامت مژه‌ها کمک می‌کند. البته لازم است بعد از این کار صورت را تمیز با آب شست.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

آرایش لب‌ها برای خانم‌های مسن

چین و چروک اغلب در اطراف دهان خانم‌های مسن به چشم می‌خورد. برای آرایش لب‌ها و دور دهان مامان‌ها در روز مادر به موارد زیر دقت کنید:

اهمیت زیرسازی را فراموش نکنید. ابتدا با استفاده از کانسیلر خطوط دور دهان را بپوشانید و سپس با کمی هایلایتر یا همان کانسیلر مرکز لب‌ها را روشن کنید. این کار باعث می‌شود صورت جوان‌تر و لب‌ها پرتر نشان داده شود.

اگر مادرتان فکر می‌کند تمام رژ لب‌ها جیغ هستند و هیچ رنگی را نمی‌پسندد؛ خودتان دست به کار درست کردن رژ لب مورد علاقه‌اش بروید. کافی است کمی از رنگ پودر رژ گونه یا حتی سایه مورد علاقه‌اش را با بالم لب مخلوط کنید و به جای رژ لب سراغ آن بروید. این کار هم لب‌هایش را مرطوب نگه می‌دارد و هم به آن‌ها رنگ می‌دهد.

کمی از رنگ پودر رژ گونه یا حتی سایه مورد علاقه‌اش را با بالم لب مخلوط کنید و به جای رژ لب سراغ آن بروید.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

استفاده از رژ گونه برای خانم‌های مسن

آرایش گونه‌های خانم‌های مسن نیاز به دقت زیادی دارد؛ چون ممکن است گونه‌ها خط افتاده باشند و اگر نکات زیر رعایت نشوند؛ آرایش صورت، زیبا به نظر نرسد:

برای آرایش گونه‌های مادرتان سراغ رژ گونه‌های پودری نروید. این رژ گونه‌ها هم مثل پنکیک روی صورت می‌ماسند و جلوه زیبایی ایجاد نخواهند کرد. در عوض از رژ گونه کرمی کمک بگیرید.

اگر رژ گونه کرمی با رنگ مناسب برای مادرتان را پیدا نکردید، می‌توانید از رژ لب کرمی او استفاده کنید و سپس با استفاده از براش آن را پخش کنید.

رژ گونه را در فاصله‌ای دورتر از بینی بزنید، چون ممکن است نزدیک بودن به خط خنده تصویر زیبایی ایجاد نکند.

پنج ترفند آرایشی مناسب مادران

آموزش کشیدن خط چشم به مادرها

یکی از کارهای مهمی که می‌تواند به زیبایی بیشتر مادرتان؛ نه فقط در روز مادر بلکه در هر موقع دیگر کمک کند این است که به جای کشیدن خط چشم، به خودش یاد دهید چطور خط چشم بکشد:

  • اگر در کشیدن خط چشم مویی یا ماژیکی وارد نیست، او را به استفاده از مداد چشم تشویق کنید.
  • برای اینکه گوشه بیرونی چشم‌ها رو به بیرون باشد، از یک کارت اعتباری که دیگر به کارش نمی‌آید استفاده کند. کارت را به صورت زاویه‌دار گوشه چشم بگذارد و خط بکشد. این کارت دقیقا مثل یک خط کش عمل می‌کند.
  • خطوط ناهموار خط چشم به راحتی با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به کمی کرم یا روغن بچه قابل پاک شدن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو