تاثیرات شکرگزاری و نقش موثر آن بر زندگی

تاثیرات شکرگزاری و نقش موثر آن بر زندگی


منبع: آرگا

66

1401/7/5

18:23


شما می توانید تاثیرات شکرگزاری را در جنبه های مختلف زندگی ببینید. افرادی که بیشتر شکرگزار نعمت های خداوند هستند افراد شادی می باشند. با ما همراه باشید تا درباره تاثیرات قدردانی از نعمت ها برای شما صحبت کنیم.

سپاسگزاری و قدردانی یکی از وظایف اخلاقی و انسانی هر فردی می باشد که عملکرد شگفت انگیزی بر روح و روان فرد و همچنین زندگی او دارد. به طور دائم به خود نعمت های خدا را یادآوری کنیم و سپاسگزار خدای خود باشیم متوجه تاثیرات شکرگزاری بر زندگی خود می شوید.

بیان تاثیرات شکرگزاری

تاثیرات شکرگزاری در زندگی

امروزه افراد زیادی به علت های مختلفی به اختلالات روحی و روانی مبتلا می شوند. یکی از راه حل های اساسی که برای این دسته از افراد توصیه می شود این می باشد که قسمتی از تایم خود در روز را به شکرگزاری درباره نعمت هایی که خداوند متعال به شما عطا کرده است و همچنین به گذشته خود و آرزوی داشته های کنونی و کسانی که از این نعمت ها برخوردار نیستند فکر کنید، اختصاص دهید.

  •  بلیط کیش

  •  تصفیه آب خانگی

این امر باعث می شود حال روحی شما بسیار عالی شود و آرامش ذهن داشته باشید. قانون شکرگزاری فقط مختص به دین و مذهب نمی باشد و همچنین در تحقیقات روانشناسی نیز تاثیرات شکرگزاری بر زندگی ثابت شده است.

صمیمیت و نزدیکی مخلوق با خداوند

به سبب یادآوری نعمت های خداوند، محبت پروردگار به سوی بندگانش بیشتر شده است و موجب تشکیل رابطه ای قوی تر نسبت به قبل خواهد شد. که در نهایت این رابطه خالق و مخلوقی، شخص احساس قدرت زیادی جهت رویارویی با مشکلات زندگی دارد. کاملا واضح می باشد که زنده کردن حس شکرگزاری و قدردانی در خود در برابر نعمت های خدا فقط برای این می باشد که طبق فرمان فطرت در برابر بخشنده نعمت، خضوع کنند، اور را بشناسند و به فرمان های پروردگار خود گوش دهند و بدین وسیله هدایت می شوند که در نهایت منفعت شکرگزاری به سود خود انسان ها خواهد بود.

قانون جذب اثر شکرگزاری

قانون جذب

زمانی که ما از روی آگاهی به نعمت های زندگی خود توجه کنیم ذهن ما هم به شدت دنبال مهیا شدن نعمت های بیشتری در زندگی برای ما است چون به هر چیزی که در این دنیا فکر می کنید دقیقا همان ها در زندگی ما بیشتر می شوند. اگر ما به ثروت و توانگری توجه کنیم، ثروت ما روز به روز افزایش پیدا می کند و اگر توجه ما فقط به فقر باشد روز به روز فقیر تر می شویم. جمله مشهوری در این زمینه وجود دارد: اگر قدر هرچه ندانی و آن را خار بشماری، از دستش خواهی داد.

این یک واقعیت است و برعکس آن هرچه را که دوست دارید و قدردان آن باشید قطعا بهتر از و بیشتر از آن را خدا به شما عطا می کند. اگر این مساله را به عنوان یک قانون قبول کنید. از این پس بابت هر چیزی که خداوند به شما عطا کرده است سپاسگزار باشیم.

بهتر شدن روابط و جایگاه اجتماعی

سپاسگزاری و قدر شناسی یکی از وظایف اخلاقی و انسانی هر فردی می باشد. افرادی که شکرگزاری می کنند افرادی بسیار آرام و فروتن و زندگی سرشار از نعمت را تجربه می کنند و شبانه روز در حال شکرگزاری می باشند بابت تمامی نعمت هایی که خداوند به آن ها عطا کرده است. هر فردی که هم کار کوچکی برایش انجام دهد فورا از او تشکر می کند.

توضیح در مورد تاثیرات شکرگزاری

به همین سبب دوستانی که دارد اکثرا وفادار هستند. هم چنین کائنات هم مسیر او را در دسترسی به امیال و آرزوها همیشه هموار می کنند. بالعکس افرادی که قدردان نعمت های پروردگار خود نیستند، افرادی بدخلق و خشمگین و شاکی از دنیا هستند. دائما در حال غر زدن هستند و نتیجه زندگی آنها فقر و بدبختی و تنهایی می باشد.

شما با بیان کردن کلمه تشکر یک انرژی درونی را آزاد کردید و آن انرژی بر روی اطرافیان شما هم مؤثر می باشد و همان انرژی خوب را به شما برمی گرداند. که اگر عکس این امر اتفاق بیفتد قطعا یک انرژی بد به شما برمی گردد.

جهان و دنیای ما، دنیای عمل و عکس العمل می باشد و مثل یک پژواک صدایی که در کوه می پیچد و برمی گردد، به همین علت نتیجه تعامل فرد هم به آن ها باز می گردد. اگر به این امر معتقد باشیم باید باور کنیم که تاثیرات شکرگزاری بر زندگی ما بسیار زیاد است.

بیان اثرات شکرگزاری

احساس شادی بیشتر در زندگی

هر چقدر برداشته های خود تمرکز کنید، در زندگی خود بیشتر احساس شادی می کنید و بیشتر قدردان نعمت ها هستید. دیدگاه سپاسگزاری باعث می شود از نعمت هایی که خداوند در اختیار شما گذاشته است آگاه شوید و مانع از نادیده گرفتن ارزش آن ها شوید. به یاد داشته باشید، با نشاط ترین افراد، کسانی هستند که به خاطر هر چیزی که دارند سپاسگزار خدای خود هستند.

شکرگزاری زمان رویارویی با مشکلات

افراد زیادی، چالش ها و مشکلات را علت و سببی برای گله و ناسپاسی می بینند و برای خودشان احساس تاسف می کنند. این دیدگاه شما را به جایی نمی برد. به جای این کار تلاش کنید جلوه مثبتی که در این مشکلات وجود دارد را ببینید. آیا می توانید از آنها به عنوان یک فرصت برای یادگیری و رشد سپاسگزاری کنید؟ این تغییر ساده در دیدگاه باعث می شود یک چالش را به یک چیز مثبت با منفعت های طولانی مدت مبدل کنید.

آشنایی با تاثیرات شکرگزاری

تکرار شکرگزاری

از همین لحظه تصمیم بگیرید و روز خود را با شکرگزاری آغاز کنید و به کائنات نشان دهید که قدردان آنچه که دارید هستید تا کائنات بهترین ها را برای شما رقم بزنند هیچ شکی ندارم که شکرگزاری احساس شما به سمت نگرش مثبت تغییر می دهد.

آیا تا به حال به اطراف خود نگاه کردید و چون در جایی که زندگی می کنید خانه رویایی شما نیست و یا با ماشینی که رانندگی می کنید ماشین مورد علاقه شما نیست احساس کمبود کرده اید؟ به راحتی فراموش می کنیم میلیون ها نفر هم هستند که اوضاع و شرایطشان از ما بدتر می باشد. آنها به دلیل داشتن چیزهایی که شما دارید سپاسگزار خدای خود هستند.

هنگامی که زندگی خود را با چنین افرادی مقایسه می کنید، شاید کمکی به آنها نکنید ولی بابت نعمت هایی که خداوند به شما عطا کرده است شکرگزار خدا خواهید بود. شاید همه چیز نداشته باشید، ولی باید قبول کنید که نعمت های بسیاری را در اختیار دارید.

اثرات شکرگزاری در زندگی

دفتر و خودکاری بردارید و تمام داشته های خود را بنویسید. احتیاجی نیست همه را در یک روز بنویسید، می توانید هر چند روز یک مورد به آن ها اضافه کنید. هر روز آن ها را با صدای بلند بخوانید و از اعماق دل خود شکرگزار خدای خود باشید. شاید این کار بیشتر از ۵ دقیقه از وقت شما را نگیرد اما به شما قول می دهم متوجه نتایج آن در زندگی خود باشید.

پس از مطالعه تاثیرات شکرگزاری جهت اطلاع از فواید مثبت اندیشی و روش های تقویت افکار مثبت می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو