روش های شناسایی علائم وجود سوسک

روش های شناسایی علائم وجود سوسک


منبع: آرگا

50

1401/7/5

18:23


برای این که بتوانید از ورود سوسک ها به خانه خود پیشگیری کنید نیاز است تا علائم وجود سوسک را بشناسید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن آن ها را نابود کرده و خانه ای تمیز داشته باشید. برای اطلاع از این نشانه ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سوسک ها یکی از حشراتی هستند که می توانند دردسرهای بسیاری برای صاحبخانه ایجاد کنند و اغلب این حشرات بسیار چندش می باشند و ممکن است حتی موجب رعب و وحشت اطرافیان نیز شوند. در ادامه شما را با علائم وجود سوسک آشنا می کنیم تا بتوانید این حشرات را سریع تر و قبل از این که کل خانه شما را پر کنند از بین ببرید.

 

سوسک در خانه و نشانه های آن

  •  تصفیه آب خانگی

  •  بلیط کیش

علائم وجود سوسک در خانه

سوسک ها به راحتی می توانند به مواد غذایی دست پیدا کنند و بسیار چندش آور می باشند. در واقع این موجودات نسبت به بسیاری از شرایط مقاوم اند و اگر نتوانید به موقع آن ها را در خانه تشخیص دهید ممکن است بعد از مدتی تعداد بسیاری از آن ها را ببینید. سرعت تخمگذاری سوسک ها بسیار بالا می باشد از این رو بسیاری از افراد دوست دارند نشانه های وجود سوسک در خانه را بشناسند تا بتوانند قبل از تخم گذاری جلوی تکثیر آن ها را بگیرند. مهم ترین نشانه های وجود سوسک در خانه عبارت است از :

  • تجمع سوسک ها
  • فضولات سوسک
  • تخم های مربوط به سوسک ها
  • پوست سوسک ها
  • بوی ناشی از سوسک ها

تمامی مواردی که گفته شد را در ادامه به صورت کامل برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی وجود این حشرات موذی را در خانه تشخیص دهید.

سوسک ها چهنشانه هایی از خود به جا می گذارند؟

شناخت فضولات سوسک

فضولات سوسک را اگر در خانه خود پیدا کردید از این موضوع که این حشرات در خانه شما هستند باید اطمینان پیدا کنید. مدفوع این حشرات بسیار شبیه به پودر فلفل سیاه و یا قهوه می باشد و می تواند باکتری های بسیار بدی را با خود به همراه داشته باشد از این رو بهتر است علاوه بر این که آن ها را تمیز می کنید حتما جایی که این مدفوع ها را پیدا کرده اید را ضد عفونی کنید و بعد از این کار باید حتما دست های خود را با آب و صابون بشویید.

وجود تخم سوسک ها  در خانه

اگر شما تخم های سوسک ها را در خانه خود دیدید باید از این مورد که آن ها در خانه شما لانه دارند را باور کنید و سعی کنید آن ها را از بی ببرید در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی که شاید به یک هفته هم نرسد این حشرات کل زندگی شما را درگیر می کنند و از آن جایی که مدفوع آن ها بسیار آلوده می باشد ممکن است منجر به ایجاد بیماری هایی نیز گردد. برای پیدا کردن این تخم ها باید مکان های مرطوب را بیش تر بگردید.

سوسک ها را در خانه تشخیص دهید.

پوست سوسک ها

سوسک ها نیز مانند مار ها پوست اندازی دارند و این مورد می تواند یکی از مهم ترین نشانه های رشد سوسک باشد و اگر پوستی مانند سوسک پیدا کردید باید کل خانه را زیر و رو کنید تا بتوانید آن ها را بیابید و اقدام به از بین بردنشان نمایید. در واقع زمانی که شما در خانه خود پوست سوسک پیدا می کنید بدین معنا می باشد که این حشرات زنده اند و در جایی از خانه در حال ادامه دادن به زندگی خود می باشند. پوست اندازی سوسک ها نشانه ای قطعی می باشد که شما باید وجود سوسک ها در خانه را باور نمایید.

بوی سوسک

یکی دیگر از علائم وجود سوسک در خانه می تواند بوی ناشی از این حشرات باشد. در واقع این حشرات بویی در خانه ایجاد می کنند و آلودگی هوای خانه را می توانید از این موارد متوجه شوید. بسیاری از افراد بیان کرده داند که بوی بد ناشی از وجود سوسک در خانه می تواند شبیه به بوی پوسیدگی و یا ترشی و خراب شدن مواد غذایی باشد از این رو اگر در خانه خود چنین بوهایی را احساس می کنید باید به وجود سوسک در خانه شک کنید. در واقع هر چه میزان این سوسک ها بیش تر باشد شدت بو نیز بالا تر می رود و شما راحت تر می توانید این مورد را تشخیص دهید. البته به گفته بسیاری از افراد این راه سخت ترین راه تشخیص سوسک در خانه می باشد.

علائم وجود سوسک

حال که با علائم وجود سوسک در خانه آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در زمینه از بین بردن شب پره و از بین بردن مورچه بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو