انواع روش‌های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲

منبع: نوداد

36

1401/7/5

18:26


در طی سال‌های اخیر مهاجرت به کانادا بسیار پر تقاضا بوده و اکثر افراد تمایل زیادی برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل و کار و در نهایت داشتن زندگی بهتر و راحت‌تر در این کشور را دارند. ولی افراد بسیاری نمی‌دانند بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست و چگونه می‌توانند بهترین تصمیم را برای آینده‌ی خود و خانواده‌ی خود بگیرند.

تمامی این مسائل، ما را بر آن داشت که مطلبی آماده کرده و در آن به صورت کلی و اجمالی، نکاتی در خصوص مهاجرت به کانادا، دلایل مهاجرت به کانادا، معایب مهاجرت به کانادا برای هر شخص را بررسی نماییم.

مزایای مهاجرت به کانادا

در اولین قدم و در شروع این مقاله قصد داریم مواردی که باعث می‌شود تا اکثریت افراد، کشور کانادا را برای تحصیل، کار و یا به طور کلی زندگی انتخاب کنند بررسی نماییم. این موارد را در زیر خواهیم دید:

  • کانادا کشوری با طبیعت زیبا و آرام برای زندگی
  • دارای ثبات مالی و یکی از بهترین کشور‌ها از نظر اقتصادی
  • امنیت بالا برای زندگی
  • اهمیت دولت کانادا به خانواده
  • سیستم آموزشی برتر در سطح جهانی
  • کشوری پیشرفته با تکنولوژی و فناوری قوی
  • دارای بهترین مزایا و حقوق کاری و مرخصی و تعطیلات
  • دارای خدمات درمانی پیشرفته و جامع
  • جایگاه بالای بانوان در این کشور
  • وجود مهاجران با فرهنگ‌های گوناگون در این کشور

معایب مهاجرت به کانادا

در کنار تمامی مزایایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مهاجرت به این کشور مانند همه کشور‌ها معایب و سختی‌هایی هم دارد که افراد می‌بایست تا همان طور که با مزایای مهاجرت به این کشور آشنا می‌شوند در رابطه با معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشند.

در زیر مواردی در رابطه با کشور کانادا که ممکن است برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند دشوار باشد مرور خواهیم کرد:

  • کانادا کشوری با آب و هوای نسبتا سرد است. در این کشور، زمستان ها طولانی است ولی این سرما در شهر های مختلف کانادا متفاوت است.
  • این کشور از شهروندان خود مالیات دریافت می‌نماید ولی در مقابل این مالیات، افراد از رفاه عمومی بالایی برخوردار هستند.
  • هزینه‌ی مسکن و زندگی در شهر‌های بزرگ کانادا بالا است.
  • مورد دیگری که می توان از دشواری‌های مهاجرت و زندگی در کانادا به آن شاره کرد، فاصله‌ی جغرافیایی و مسافت زیاد برای مهاجرت و رفت و آمد از ایران به این کشور است که علاوه بر هزینه‌ی زیاد برای دو مقصدِ بودن در فرودگاه، مدت زمان سفر هم طولانی و حدودا ۱۷ ساعت است.
  • از دیگر معایبی که می‌توان برای مهاجرت به هر کشوری نه تنها کانادا بیان نمود دوری و فراغ از خانواده است که بسیاری از مهاجران با این مسئله مواجه هستند و از این دور شدن ترس دارند ولی در دنیای فعلی با وجود تکنولوژی و تماس‌های صوتی و تصویری می‌توان از این میزان دلتنگی و فراغ کاست و برای داشتن زندگی ایده آل برای خود و تمامی اعضای خانواده گامی به جلو برداشت.

با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در بالا، مزایای مهاجرت و زندگی در کانادا به اندازه‌ای است که اکثر افراد می توانند از معایب و دشواری‌های مهاجرت به این کشور چشم پوشی کرده و خود را برای ساختن زندگی بهتر در این کشور آماده کرده و راهی جدید به سوی آینده‌ای درخشان و پر از موفقیت برای خود و عزیزانشان باز نمایند.

بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد ما بر این است که در مورد انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افراد صحبت کنیم. اولین و مهم‌ترین نکته در این موضوع این است که، انتخاب مسیر مهاجرتی مناسب برای هر فرد، وابستگی زیادی به سابقه‌ی شغلی، تحصیلات و دانش زبان انگلیسی هر شخص دارد. به طور کلی می‌توان دسته بندی‌ های زیر را برای مهاجرت در نظر گرفت:

مهاجرت به کانادا


  • برای افرادی که سابقه‌ی کار خاص و مشخصی ندارند و سن آن‌ها زیر ۲۶ سال است، بهترین و مناسب‌ترین گزینه، ویزای دانشجویی است که دانشجو این امکان را دارد تا بعد از اتمام تحصیلات خود برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهد.
  • اگر متقاضی بتواند که نمره‌ی زبان خوب یعنی آیلتس ۶.۵ به بالا کسب نماید و سن او حدودا ۳۰ سال باشد و همچنین مدرک تحصیلی هم داشته باشد، استفاده از برنامه‌ی اکسپرس اینتری فدرال برای آن شخص انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • برای شخصی که سابقه‌ی کار دارد ولی برای گرفتن مدرک زبان و نمره‌ی آیلتس مشکل دارد پیشنهاد ما، برنامه استانی است. قابل ذکر است که برنامه‌های استانی ساسکاچوان و نوااسکوشیا از بهترین برنامه‌های استانی به شمار می‌آیند.
  • اگر فرد متقاضی مهاجرت به کانادا، مدرک زبان و همینطور مدرک تحصیلی نداشته باشد ولی در عین حال دارای تمکن مالی خوبی باشد؛ می‌تواند برای ویزای کار کانادا (اونر اوپراتور) درخواست نماید.
  • برای متقاضیانی که سن آن‌ها نسبتا بالا است و سرمایه‌ی زیادی دارند و همچنین سابقه‌ی انجام شغل‌های مدیریتی نیز داشته باشند، بهترین گزینه استفاده از برنامه‌های کارآفرینی و به طبع آن گرفتن اقامت دائم کانادا است.
  • برای هنرمندان و ورزشکارانی که خوداشتغال به حساب می‌آیند و سابقه‌ی فعالیت در حوزه‌ی کاری خود را دارند پیشنهاد ما مهاجرت با ویزای خوداشتغالی به کانادا است.

با توجه به تمامی نکات گفته شده در بالا و تمامی روش‌هایی که برای مهاجرت به کانادا بررسی شد، نکته‌ی بسیار مهمی را در نظر داشته باشید که هیچ زمانی به دلیل داشتن سن بالا، پایین بودن مدرک تحصیلی و یا قوی نبودن و پایین بودن مهارت و مدرک زبان انگلیسی، نا امید نشوید و این را به خاطر داشته باشید که همیشه راهی وجود دارد. پس دست از تلاش برای رسیدن به اهداف خود برندارید.

اهمیت داشتن وکیل مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا

با وجود روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا که برای افراد مختلف وجود دارد، طبیعتاً انتخاب بهترین راه برای هر فرد با توجه به شرایط او دشوار است و نیاز به آگاهی و مشورت وجود دارد. در این راستا وکیل مهاجرتی به هر فرد کمک می کند تا بهترین روش را برای دریافت بهترین نتیجه انتخاب نماید.

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲


وکیل مهاجرت با داشتن مدارک آکادمیک و همینطور با اختیاراتی که از سمت دولت کانادا دارد می‌تواند تمامی خدمات برای مهاجرت را به فرد متقاضی ارائه کند. حضور یک وکیل مهاجرتی در پروسه‌ی مهاجرت هر فرد بسیار کمک کننده خواهد بود چرا که با هم فکری از ابتدا تا انتها با وکیل مهاجرت، امکان انتخاب نادرست و اشتباه از بین می رود.

وکیل مهاجرتی تمامی جنبه‌های پرونده فرد متقاضی را بررسی می‌نماید و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کند. وکیل مهاجرت برای دریافت ویزای فرد متقاضی درخواست داده و یا برای تمدید آن اقدام می‌نماید پس به طور کلی و خلاصه، داشتن وکیل مهاجرتی در کنار خود، برای پروسه‌ی مهاجرت مزایایی دارد که در زیر آن‌ها را خواهیم دید.

تمامی مراحل مهاجرت از ابتدا تا انتها به صورت کاملا قانونی به همراه وکیل مهاجرتی انجام خواهد گرفت. داشتن وکیل مهاجرتی باعث می‌شود که تمامی روند مهاجرت به کانادا با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

فرد متقاضی با وجود وکیل مهاجرتی، بدون هیچگونه اشتباه و مواردی که باعث گمراهی فرد شود با خیال آسوده پروسه مهاجرت خود به کانادا را طی خواهد کرد چرا که وکیل مهاجرت با دریافت مبلغی مشخص، همه‌ی امور مهاجرتی فرد را مدیریت می‌نماید.

درخواست ویزا برای برخی افراد به دلایل مختلفی رد یا به اصطلاح ریجکت می‌شود، در چنین شرایطی داشتن وکیل مهاجرتی تا حد زیادی از ریجکت شدن ویزای متقاضی جلوگیری می‌نماید و نکته‌ی آخر این که حضور وکیل باعث می‌شود که دشواری‌های ورود به کشور کانادا و شروع زندگی در کشوری جدید بسیار کم شود.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو