اکثریت درختان گردو مناسب مناطق  نیمه سردسیر و یا صرفا نیمه گرمسیر هستند ولی در ادامه به شما گردویی را معرفی خواهیم کرد که در اکثر مناطق ایران با اقلیم‌های مختلف با سطح ارتفاع از دریای آزاد ۳۰۰ تا ۳۲۰۰ جواب می‌دهد وجز تنها گردوهایی محسوب می شود که کاملا مقاوم در برابر سرما می باشد، این مسئله چنان حائز اهمیت است که این گردو را میوه پولساز می‌نامند با توجه به مزیت‌های این گردو نسبت به سایر ارقام گردو  و حتی سایر میوه‌ها به جرات می توان گفت با خرید نهال گردو و کاشت آن میلیادر خواهید شد.

گردوی پولساز یا گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 گردویی می‌باشد که از ارتفاع  سطح دریا 300 تا 3200 جواب می‌دهد. و برای کاشت در اغلب مناطق ایران مناسب می‌باشد. سایر گردو‌ها از ارتفاع 1500 به بالا دچار سرمازدگی شده و خشک می‌شوند ولی ژنوتیپ بسیار مقاوم به سرما بوده و دیرگل می‌باشد.

لذا در مناطقی که سطح ارتفاع از دریای آزاد زیاد و جز مناطق سردسیر محسوب می‌شوند نه تنها جواب می‌دهد بلکه باردهی آن نیز ثابت شده است. در ادامه مطلب به معرفی و مزیت‌های نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ7 اشاره خواهیم کرد.

معرفی گردو ژنوتیپ رویال:

گردو‌ی سردسیری یا گردو ژنوتیپ رویال از ارقام اختصاصی شرکت رویال نهال می‌باشد که با اصلاح ژنتیک معایب آن کاسته و تبدیل به مزیت شده البته ناگفته نماند هیچ گونه دستکاری ژنتیکی در این نهال صورت نگرفته و گردو ژنوتیپ اصلاح شده ی ارگانیک می باشد. از جمله ویژگی‌های نهال گردو ژنوتیپ می‌توان به خود گرده افشان بودن آن اشاره کرد.

مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، باردهی جانبی، عمر بالای ۱۰۰ سال، مغز بیشتر از ۶۰ درصد، درصد چربی بالا، مقاوم به سرمای بهاره و زمستانه، زودخزان، دیرگل، سازگاری با اقلیم‌های مختلف، باردهی به حالت جانبی و خوشه ای و به شکل تخم مرغی و شروع باردهی از سال اول کشت از جمله ویژگی‌های بارز این گردو می‌باشد.

درشترین گردو از لحاظ اندازه و درصد بالای مغز بیشتر از ۶۰ درصد و درصد بالای چربی مربوط به گردوی ژنوتیپ است. به دلیل ظاهر درشت، و طعم و مزه ی عالی و بازار پسندی ژنوتیپ، فروش آن تضمینی است و سود حاصل از فروش این رقم بالاست. گردو ژنوتیپ دارای مغز سفید با طعمی و عطری بسیار خاص و کمیاب می‌باشد.

اقلیم مناسب کاشت گردو ژنوتیپ رویال:

گردوی ژنوتیپ در اکثر مناطق آب و هوایی مثل نیمه گرمسیر، نیمه سردسیر، معتدل و سردسیر بسیار رشد مناسبی دارد، هیچ گردویی چنین سازگاری آب و هوایی را ندارد. ژنوتیپ مقاومت فوق العاده‌ای در برابر سرمای بهاره دارد و با توجه به منطقه کاشت در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت گل دهی دارد. هیچ گردویی بجز ژنوتیپ توانایی جوانه و شاتون دهی مجدد پس از سرما را ندارد. این مزیت آن را به گردویی مناسب مناطق سردسیر تبدیل کرده است.

خاک مناسب گردو ژنوتیپ خاک لومی شنی می‌باشد. که با توجه به اینکه زمین‌های زراعی اکثر مناطق ایران حاصلخیر و مناسب کاشت نهال می‌باشد در اکثر مناطق ایران خاک مناسب کاشت ژنوتیپ وجود دارد. این گردو در خاک های رسی، آهکی و نیمه شوری هم جواب می دهد.

از جمله گردو‌های اختصاصی شرکت رویال که نه تنها در ایران بلکه خاورمیانه شناخته شده می‌باشد و بسیار پرطرفدار و محبوب‌ترین گردوی حال حاضر آسیا می‌باشد. از آنجایی که گردو ژنوتیپ پرطرفدار می‌باشد حتی صادرات آن نیز دارای سود هنگفت خواهد بود. از جمله ویژگی‌هایی که نشان از برتر بودن گردو ژنوتیپ در مقایسه با سایر گردو‌ها می توان اشاره کرد به اختصار بیان می‌کنیم:

  1. علاوه بر دیرگل بودن زودخزان بودن آن باعث می شود که از سرمای زمستان نیز در امان باشد.

  2. مقاومت فوق العاده در برابر سرما بویژه در مناطق کوهستانی (گردو سردسیری)

  3. باردهی از سال‌های اول کاشت و تناژدهی بالای آن نسبت به سایر ارقام گردو (بسیار پربار)

  4. شکل گردو بسیار درشت (بازار پسندی قابل توجه ان )

  5. درصد مغز بالا حدود 70 تا 75 درصد و درصد چربی و روغن بالا

  6. پوست کاغذی است ولی ضخامت آن به حدی نازک نیست که مورد آسیب پرندگان قرار گیرد.

  7. پاکوتاه بودن آن (نهایت رشد 4 تا5/4 متر)

 میزان باردهی گردو ژنوتیپ رویال:

باردهی نهال ژنوتیپ از سال اول شروع می‌شود این درحالیست که سایر واریته‌های گردو از سال سوم شروع باردهی دارند. میزان باردهی گردو ژنوتیپ در اوج باردهی حدودا 10 تن در هکتار در اوج رسیدگی می‌باشد. در حالی که سایر ارقام در بهترین حالت 5 تن در هکتار تولید دارند.

رکورددار بیشترین میزان تولید گردو در خاورمیانه در اختیار ژنوتیپ رویال7 می‌باشد. با توجه به توضیحات اگر می خواهید میلیاردر شوید و باغی احداث کنید که محصول آن با طلا برابری کند ما گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 را به شما توصیه می‌کنیم. خرید نهال شناسنامه دار و دارای گواهی اصالت و سلامت تنها از موسسه معتبر و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، رویال نهال امکان پذیر است.

چرا باغ گردو احداث کنیم؟

باغ گردو نسبت به سایر میوه‌ها دارای مزیت‌های فراوانتری می‌باشد، امتیازات بی‌شمار گردو آن را تبدیل به محبوب ترین محصول کشاورزی چند دهه اخیر ایران کرده است، کاشت و نگهداری نهال گردو نسبت به سایر میوه ‌ها بسیار کم هزینه و آسان است، از طرفی تحمل گردو در برابر آفات و بیماری نسبت به دیگر ارقام میوه بسیار بیشتر است. مسئله مقاومت در برابر بیماری‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که سالانه خسارات زیادی از آفات و بیماری‌ها به باغ و باغداران وارد می‌شود که این خسارت زحمات چندین چند ساله باغداران را به هدر می‌دهد.

لذا احداث باغی که نهال ان مقاوم به آفات و بیماری باشد حرکتی بسیار هوشمندانه و اقتصادی خواهد بود.

مقایسه میوه گردو با سایر میوه‌ها:

  1. خشکبار بودن محصول ( سهولت نگهداری و راحتی بازار رسانی)

  2. میوه گردو اجیلی است بسیار گران قیمت و پرطرفدار

  3. عمر مفید درخت گردو حدود 100 سال می‌باشد.

  4. درآمد مناسب از فروش محصول

  5. امکان کاشت گردو در زمین‌های کم بازده و حتی شیب‌دار

  6. قیمت بالای محصول

  7. سهولت فرآوری محصول

  8. سهولت مراقبت از نهال ( هرس، سم پاشی)

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال:

به هیچ عنوان از دلالان نهال تحقیق نکنید اگر می‌خواهید بدانید چه گردویی خوب است کافی است در شهر و روستای خود سراغ تجربه سایر باغداران بروید تا ببینید چه بلایی سرشان توسط تبلیغات آمده، برای رسیدن به سوددهی عالی باید کمی صبور باشید. نهالستان رویال نهال این رقم گردو 2 ساله را فقط با قیمت100هزار تومن به فروش می رساند (خریدهای بالای صد اصله شامل تخفیف می شود.) نهال ها قبل از ارسال پرالیناژ و با مناسب ترین بسته بندی از طریق اتوبوسرانی ارسال می گردد (حداقل ارسال30اصله می باشد.)

جهت خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال و جلوگیریی از هرگونه سواستفاده از نام رویال نهال فقط و فقط ما را با رویال نهال ارمین قاسمی بشناسید و به آدرس وب سایت ما nahal۱۱۰ مراجعه و یا با شماره های  ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰  در ارتباط باشید، تمامی مشاوره های این مجموعه جهت احداث باغ گردو کاملا رایگان می باشد.(به دلیل حجم زیاد تماس ها و مشغول بودن خطوط برای سهولت ارتباط با واتساپ شماره های زیر در ارتباط باشید).

✳ فرم درخواست و پیش خرید نهال از نهالستان رویال نهال (تحویل نهال از برج ۹ تا برج ۱۲) ✳

✅ نام و نام خانوادگی: ............................

✅ شماره تلفن همراه: ............................

✅ آدرس گیرنده: ............................ ‌

✅ ارقام و تعداد نهال درخواستی: ............................

✅ سایر موارد در صورت لزوم: ............................

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.