روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن

روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن


منبع: روزانه

49

1401/7/5

18:30


امروزه با رشد و گسترش فناوری های پیشرفته در دانش پزشکی از جمله عمل های زیبایی و کاشت مو، شاهد ابداع روش های نوینی در این عرصه هستیم. هم اکنون روش های گوناگونی برای کاشت مو وجود دارد که البته هر کدام دارای مزایا و کاستی هایی هستند.

یکی از این روش ها که در حال حاضر از با کیفیت ترین و تازه ترین روش های کاشت مو محسوب می شود، روش FUE یا Follicular Unit Extraction است که حالت پیشرفته ترش را با عنوان روش کاشت مو Super Fue Plus  می شناسند. در این مقاله می کوشیم تا شما را با این روش کاشت مو آشنا کنیم.

روش کاشت مو Super Fue Plus چیست ؟

روش کاشت مو Super Fue Plus روشی مطمئن و با عوارض جانبی اندک برای جبران ریزش مو در سر یا نقاط دیگر بدن مانند ابرو، ریش و سبیل است. افراد به دلایل گوناگون ریزش، چون ریزش موی ارثی، آلوپسی آندروژنی، شکستگی سر، بیماری های زمینه ای، سوختگی و … به مراکز کاشت مو مراجعه می کنند.

در روش کاشت مو Super Fue Plus استخراج فولیکول ها از پوست سر به شیوه ی دانه ای است که پزشک متخصص به وسیله ی پانچ مخصوص، گرافت ها را از جای خود خارج کرده و سپس در ناحیه گیرنده پیوند می زند. در این روش کاشت مو، در واقع فولیکول ها به صورت مجزا یا واحد استخراج می شوند.

همچنین اساس این روش بسیار شبیه FUE است. ولی با این تفاوت که همگی مراحل کاشت و برداشت فولیکول ها به وسیله ی دستگاه های هوشمند و پیشرفته انجام می شود. روشن است که برخی از معایب روش های پیشین به واسطه ی استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی بهتر، رفع شده اند. شایان گفتن است البته استفاده از تجهیزات مطلوب و پیشرفته به تنهایی برای کاشت خوب مو کافی نیست و مهارت و تجربه ی کافی پزشک نیز بسیار با اهمیت است.

روش کاشت مو Super Fue Plus

چه کسانی از این روش کاشت مو استفاده نمایند؟

روش کاشت مو Super Fue Plus برای تمامی افرادی که مشتاق استفاده از این شیوه هستند مناسب است. به ویژه افرادی که موهای کم پشتی دارند یا به طور ارثی به طاسی دچار شده اند. با این همه، این روش به این دسته از افراد، بیشتر پیشنهاد می شود:
تمام کسانی که دارای پوست سری سفت هستند و امکان استفاده از کاشت مو به روش FUT در آن ها یا امکان پذیر نبوده و یا بسیار دشوار است. گاهی عوامل ژنتیکی، سبب سفتی پوست می شوند . همچنین برخی مواقع انجام ورزش های سنگین یا کاشت موهای پیشین دلیل سفت شدن پوست سر هستند.
کلیه ی کسانی که به دلیل ضربه یا سوختگی دچار ریزش مو شده اند.
افرادی که به دلایل ژنتیکی دچار ریزش مو شده اند.
در حقیقت یکی از دلایل اقبال همگانی به این شیوه ی کاشت مو این است که عوارض جانبی چندانی ندارد.  این پیامدی خوب برای یک متقاضی کاشت مو محسوب می شود. از سوی دیگر، نتایج بسیار خوب به دست آمده از فناوری پیشرفته در کلینیک های کاشت مو، می تواند سبب رونق برای آن ها شود. به این ترتیب روش کاشت مو Super Fue Plus می تواند برای افراد گوناگون جامعه بسیار ایده آل باشد.

روش کاشت مو Super Fue Plus

مراحل روش کاشت مو Super Fue Plus

روش کاشت مو Super Fue Plus در چندین مرحله انجام می شود که شامل:

  • اسکن و آنالیز پوست سر و طراحی لیزری خط رویش مو
  • ضد عفونی کردن پوست سر به منظور جلوگیری از عفونت و بی حسی پوست سر به منظور از بین بردن احساس درد
  • استخراج فولیکول ها از منطقه برداشت
  • ذخیره فولیکول های استخراج شده
  • کاشت فولیکول ها در منطقه بی مو می باشد

در ادامه به هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

1- اسکن و آنالیز پوست سر و طراحی لیزری خط رویش مو

در روش کاشت مو Super Fue Plus از دستگاه D Scanner3 برای اسکن و تجزیه و تحلیل پوست سر استفاده می شود. به این ترتیب، ویژگی های گوناگون پوست سر مانند رطوبت، چربی و کشسان بودن آن مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. همچنین پوست سر از نظر بیماری های مختلفی مانند بیماری های قارچی و … آنالیز می شود که این موضوع در نتیجه کاشت مو موثر است.

همچنین، گستردگی ناحیه کاشت و تعداد فولیکول های لازم برای پر کردن این ناحیه و رسیدن به تراکم دلخواه، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس از مشخص شدن تعداد گرافت های مورد نیاز برای استخراج، تعداد گرافت های قابل استخراج در منطقه بانک مو نیز مشخص می شود.

سرانجام، خط مو و الگوی کاشت مو با استفاده از دستگاهی لیزری ترسیم می گردد. افزون بر آن، تکنولوژی ویژه مورد استفاده در این شیوه این وضعیت را فراهم می کند که بتوان تراکم موهای مشکی را در محل کاشت به بیشترین حد ممکن رساند.

روش کاشت مو Super Fue Plus

2- ضد عفونی کردن و بی حس کردن پوست سر

نخستین اقدام در همه ی روش های کاشت مو در راستای نابودی میکروب ها و آلودگی میکروبی روی سر، ضد عفونی کردن آن است. همچنین به سبب خون رسانی سریعتر به پوست پس از ضد عفونی، بهبودی جای زخم زودتر رخ می دهد.

بی حسی نیز سبب می شود بیمار به هنگام کاشت و برداشت فولیکول ها، احساس درد نکند. در روش کاشت مو Super Fue Plus بی حسی متفاوت با سایر روش های کاشت مو است. در روش FUE برای بی حس کردن پوست سر از سوزن استفاده می شود؛ اما در روش کاشت مو Super Fue Plus برای بی حس کردن سر از دستگاه ویژه ی بدون سوزن، بهره می برند. بنابراین احساس درد به ریشه موها که حاصل بی حسی با سوزن است، در این شیوه وجود ندارد.

3- استخراج فولیکول ها از منطقه برداشت

در این شیوه از دستگاه ویژه ای برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود. استفاده از این دستگاه مزایایی دارد از قبیل:

  • قابلیت تنظیم زاویه
  • قابلیت تنظیم کردن سرعت چرخش کانولا
  • کاهش میزان خون ریزی
  • کاهش احتمال آسیب به فولیکول ها
  • افزایش سرعت برداشت فولیکول ها پنج تا هفت برابر
  • افزایش احتمال برداشت فولیکول های چند ریشه ای چهار تا پنج برابر
  • کاهش احتمال عفونت به دلیل استفاده از قلم و پانچ یک بار مصرف
  • آسیب نرسیدن به ریشه موها هنگام برداشت گرافت ها

قلم و پانچ خاص این دستگاه در این روش کاشت مو، یک بار مصرف هستند. بنابراین امکان انتقال میکروب ها و بیماری در آن بسیار اندک است. از سوی دیگر با توجه به اینکه دستگاه های برداشت هوشمند هستند، در مرحله ی برداشت گرافت ها، صدمه ای به ریشه ی موها، وارد نمی آید.

روش کاشت مو Super Fue Plus

4- ذخیره فولیکول های استخراج شده

روش کاشت مو Super Fue Plus فولیکول ها به سرعت پس از برداشت، ذخیره می شوند. برای نگهداری فولیکول های برداشت شده، تجهیزات نگهدارنده خاصی وجود دارد. این تجهیزات یک محوطه سر بسته، کاملا استریل و دارای مواد مغذی فولیکول های مو است. ترکیب این مواد به گونه ای است که نیازهای فولیکول ها را برطرف کرده و از وارد شدن شوک و از بین رفتن آن ها جلوگیری می کند.

5- کاشت فولیکول ها در منطقه بی مو

برای کاشت خط مو از دستگاه ایمپلنتر مخصوص روش کاشت مو Super Fue Plus استفاده می شود. کاشت خط مو با استفاده از این دستگاه، سبب تراکم بالا و حالت طبیعی خط رویش مو می شود.
بهره وری از فناوری های نوین امروزی در نسل نوی روش های کاشت مو، باعث افزایش چندین برابری دقت کاشت مو شده است. از مزایای اینگونه فناوری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حفظ زاویه خواب طبیعی فولیکول ها در کاشت مو
امکان ایجاد تراکم بسیار بالاتر
جلوگیری از آسیب دیدن موهای اطراف هنگام کاشت.

مزایای کاشت مو به روش SuperFUE Plus

  • درد و خونریزی را در پی ندارد.
  • بی حسی با استفاده از دستگاه های مخصوص بی حسی و بدون سوزن انجام می شود
  • خط مو بسیار طبیعی به نظر می رسد و موها ظاهری بسیار طبیعی دارند
  • تراکم موها در این روش حدود چهار تا پنج برابر روش های قدیمی تر است
  • در این روش کاشت مو، در یک دوره ی شش تا نه ماهه، نتیجه کاشت مو را می بینید. در حالی که در روش های قدیمی تر، پس از طی یک دوره یک ساله تا چهارده ماهه، حداکثر تراکم موها مشخص می شد
  • احتمال انتقال بیماری در این روش، تقریبا صفر است
  • امکان برداشت مو از سایر قسمت های بدن، از دیگر مزایای این روش است

معایب کاشت مو به روش  SuperFUE Plus

  • در مقایسه با مزایای این روش، می توان از کاستی هایش چشم پوشید. ولی به هرحال هر روش کاشت مو معایب و عوارضی نیز دارد. برخی معایب کاشت مو به این روش شامل این نکات می باشند:
    در این شیوه نیز لازم است که موهای سر کوتاه شوند که شاید این نکته برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد
  • در برخی افراد استفاده از مواد بی حسی سبب ایجاد واکنش های آلرژیک می شود
  • عوارضی مانند بی حسی، تورم و کبودی معمولا در تمام روش ها دیده می شود. البته شدت این عوارض در روش های گوناگون فرق می کند. در این روش، عوارض بسیار کم و دوران
  • نقاهت کوتاه است. ولی عوارض با شدتی کم در این روش نیز مشاهده می شوند.
  • در این شیوه نیز احتمال عفونت با درصد بسیار پایین (کمتر از یک درصد) وجود دارد.

پیشنهادهایی پس از کاشت مو به روش SuperFUE Plus

مراقبت های پس از کاشت مو بسیار مهم هستند. ‌بیمار باید با حوصله و دقت مراقبت های لازم را به عمل آورد. به طور منظم به جلسات معاینه پس از کاشت مو برود. به علاوه، در صورت مشاهده ی التهابات پوستی یا عفونت، به پزشک مراجعه کند. از این رو جلسات معاینه پس از کاشت اهمیت ویژه ای دارد.

جمع بندی

امروزه همگی ما به یاری دانش پزشکی و تکنولوژی، می توانیم دارای موهایی پرپشت و زیبا و چهره ای آراسته باشیم. بنابراین پس از مشاوره با پزشک و اندیشیدن در مورد مزایای این روش، طبق توصیه های او عمل کرده و با رعایت نکات بهداشتی صاحب موهایی جذاب شوید. روش SuperFUE Plus از تازه ترین و بهترین روش های روز دنیا است که می تواند نیازهای شما را در داشتن موهایی سالم و زیبا برآورده کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو