طرز تهیه بیندیلی کوفته

طرز تهیه بیندیلی کوفته , دستور پخت بیندیلی کوفته ترکیه ای

بیندیلی کوفته یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیندیلی کوفته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای کوفته
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری½ فنجان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
بادمجان۲ عدد
شیر ولرم۲ لیوان
پنیر پیتزا½ فنجان
آرد½ فنجان
کره۳۰ گرم
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بیندیلی کوفته

مرحله اول

برای تهیه بیندیلی کوفته خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس بادمجان ها را می شوییم و با چاقو چند سوراخ روی آنها ایجاد می کنیم. حالا بادمجان‌ ها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله دوم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم بادمجان ها درون فر بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. زمانی که بادمجان ها مغز پخت شدند، آنها را از فر خارج می کنیم و پوست شان را جدا کرده، سپس به صورت ساطوری پوره می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به همراه کره به آن می افزاییم. حالا آرد را به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن شیر ولرم را کم کم به آن افزوده و هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط آرد و شیر یکدست شدند، پنیر پیتزا را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. حالا بادمجان پوره شده را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس کمی بجوشد.

مرحله پنجم

حالا به سراغ درست کردن کوفته می رویم، برای این منظور پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری، روغن مایع و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا گوشت را به صورت کتلت فرم داده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده، سپس کوفته ها را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه سس را درون ظرف مورد نظر ریخته، سپس کوفته های سرخ شده را به صورت مرتب روی سس می چینیم. در صورت تمایل روغن زیتون را به همراه پولبیبر کمی تفت می دهیم و به صورت پخش روی کوفته ها می ریزیم. نوش جان.