طرز تهیه کسرول سیب زمینی

طرز تهیه کسرول سیب زمینی , دستور پخت کسرول سیب زمینی

کسرول سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که اصالت آن به کشور فرانسه تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کسرول سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
قارچ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب½ فنجان
سیب زمینی۴ عدد
کره۳۰ گرم
شیر½ فنجان
پنیر پیتزابه مقدار کافی
فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
آویشن، زردچوبه و پودر پیازبه مقدار کافی

طرز تهیه کسرول سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کسرول سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌زمینی‌ ها درون آب جوش بماند تا پخته شوند.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، آویشن، زردچوبه و پودر پیاز درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند، سپس از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون یک سینی مناسب می چینیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت های قلقلی را به مدت۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند. در ادامه به سراغ درست کردن سس کسرول می رویم، برای این منظور قارچ را شسته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد گذاشته و مقدار روغن مایع به آن می افزاییم، سپس قارچ به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب میان بافتی از تبخیر شود. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ششم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت آب را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا سس غلیظی حاصل شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه به تابه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب با گوشت کوب می کوبیم.

مرحله هشتم

در ادامه کره را به پوره سیب زمینی اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا کره با حرارت سیب زمینی ذوب شود. حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا پوره سیب زمینی نرم و یکدست شود.

مرحله نهم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس گوشت های قلقلی را از یخچال خارج کرده و درون تابه می چینیم.

مرحله دهم

حالا گوشت ها را به خوبی سرخ می کنیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب کرده، سپس پوره سیب زمینی را درون آن می ریزیم و روی آنرا با قاشق به خوبی صاف و یکدست می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا گوشت های قلقلی را روی پوره سیب زمینی می چینیم، سپس سس قارچ را لا به لای گوشت های قلقلی می ریزیم. در ادامه روی تمام مواد را با مقدار زیادی پنیر پیتزا می پوشانیم و در نهایت ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم کسرول سیب زمینی به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و پنیر پیتزا آب شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود، سپس ظرف را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.