طرز تهیه سوپ مرجمک

 طرز تهیه سوپ مرجمک , دستور پخت سوپ مرجمک ترکیه ای

سوپ مرجمک یکی از انواع سوپ های خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ مرجمک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس۲ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
هویج۱ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
عصاره گوشت یا مرغبه مقدار کافی
زردچوبه و نمکبه مقدار کافی
 فلفل سیاه و زیرهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کرهبه مقدار کافی
پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ مرجمک

مرحله اول

برای تهیه سوپ مرجمک به روش ترکیه ای در ابتدای کار دال عدس را به خوبی شسته و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت درشت خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده، سپس پیاز خرد شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه می‌ افزاییم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه شود. در ادامه هویج و سیب زمینی را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست هویج و سیب زمینی را جدا می کنیم و به صورت درشت خرد کرده، سپس به همراه سیر به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و زیره به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی ادویه از بین رفت، دال عدس را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از کمی تفت دادن به اندازه کافی استاک مرغ یا گوشت را به قابلمه اضافه کرده، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به خوبی پخته شوند.

مرحله پنجم

زمانی مواد سوپ کاملا پخته و نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس با گوشتکوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا سوپ یکدست شود. در صورت نبود گوشتکوب برقی می توانید از غذاساز یا میکسر استفاده کنید.

مرحله ششم

پس از اینکه سوپ کاملا یکدست شد، مجددا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کمی بجوشد. حالا به سراغ درست کردن سس سوپ می رویم، برای این منظور کره را درون یک شیر جوش ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس مقداری پولبیبر اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رنگ سس آزاد شود. در ادامه سوپ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سس را به صورت پخش روی آن می ریزیم. نوش جان.