طرز تهیه گراتن بروکلی

طرز تهیه گراتن بروکلی , دستور پخت گراتن بروکلی

گراتن بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن بروکلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
کلم بروکلی۲ عدد
پنیر پیتزا۱ پبمانه
پنیر پارمزان۱ پبمانه
نمک، فلفل سیاه و جوزهندیبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
کره۴ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
شیر۴۰۰ میلی لیتر
نمک، فلفل سیاه و جوزهندیبه مقدار کافی

طرز تهیه گراتن بروکلی

مرحله اول

برای تهیه گراتن بروکلی خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه ورقه های سیب زمینی را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا نرم شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود در ادامه آرد را به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

حالا آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس شیر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و جوزهندی به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس بشامل به غلظت فرنی برسد.

مرحله پنجم

زمانی که سیب زمینی ها نرم و پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب زمینی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا یک ظرف مقاوم در برابر حرارت فر انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از سس بشامل درون ظرف ریخته و پخش می کنیم و کف ظرف ورقه‌ های سیب زمینی را به صورت مرتب می چینیم. حالا کلم بروکلی شسته و از ساقه جدا کرده، سپس بلانچ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری سس بشامل، پنیر پیتزا و کلم بروکلی به ترتیب روی ورقه های سیب زمینی ریخته و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در آخر روی گراتن را با مقدار زیادی پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی ظرف را با ورق فویل می پوشانیم، سپس به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا گراتن به خوبی پخته شود. ۱۰ دقیقه آخر پخت ورق فویل را از روی ظرف جدا می کنیم.

مرحله نهم

حالا گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که پنیر پیتزا طلایی شد، ظرف را از فر خارج کرده و گراتن را به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.