طرز تهیه شیرینی آجیلی

طرز تهیه شیرینی آجیلی بدون فر شیرینی آجیلی با شکلات

شیرینی آجیلی یکی از انواع شرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی آجیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی آجیلی
آرد¾ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۱۵۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکلات سفید و مغزیجاتبرای تزئین

طرز تهیه شیرینی آجیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی آجیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری از مقدار آرد را جدا کرده و به آن نشاسته را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط کره و پودر قند کاملا خامه ای و سفید شد، زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا ببین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و یکدست حاصل شود. حالا مقداری از خمیر را جدا کرده و در دست گرد می کنیم، در صورتی که ترک نداشت خمیر بافت مناسبی دارد.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و با وردنه به ضخامت ۱ تا ۲ میلی متر باز می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با قالب دلخواه کاتر می زنیم، سپس وسط خمیرها را با قالب کوچک گل سوراخ می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمی ها را درون آن می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را مجددا به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

حالا شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس روی شیرینی ها را با شکلات بنماری شده آغشته می کنیم و با پسته و گردو خرد شده یا گل محمدی تزیین می کنیم. نوش جان.