طرز تهیه کیک سه شیر

طرز تهیه کیک سه شیر , دستور پخت کیک سه شیر شف طیبه

کیک سه شیر یکی از انواع خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سه شیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سه شیر
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
آرد سفید۱٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
مواد لازم شربت
شیر عسلی۱ قوطی
شیر رینبو۱ عدد کوچک
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شیر⅔ لیوان

طرز تهیه کیک سه شیر

مرحله اول

برای تهیه کیک سه شیر خوشمزه در ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت کره باز شود. در ادامه شکر و وانیل را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مجدد مخلوط کره را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در ادامه قالب مافین را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس دو سوم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در این فاصله به سراغ درست کردن شربت کیک می رویم، برای این منظور شیر عسلی را به همراه خامه صبحانه، شیر و شیر رینبو درون غذاساز ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

پس از اتمام پخت کیک قالب را از فر خارج کرده، سپس با چنگال تمام نقاط کیک را سوراخ می کنیم وشربت را به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا روی قالب را می پوشانیم و به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و کاغذ کپسولی و کیک ها را از قالب جدا کرده، سپس با خامه فرم گرفته تزیین می کنیم. در نهایت کیک سه شیر را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.