طرز تهیه دسر نسکافه

طرز تهیه دسر نسکافه ای با نشاسته طرز تهیه دسر نسکافه ای بدون خامه طرز تهیه دسر نسکافه ای با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر نسکافه ای بدون پودر ژلاتین دسر نسکافه ای عربی دسر نسکافه با بستنی دسر نسکافه با ارد دسر نسکافه با خامه

دسر نسکافه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر نسکافه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر نسکافه
نسکافه فوری۱ عدد
آب سرد۱ لیوان
بیسکویت پتی بوربه مقدار کافی
مواد لازم لایه دوم
آب۲ لیوان
شیرخشک۳ قاشق غذاخوری
پودر کرم کارامل۱۸ عدد
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
نسکافه فوری۱ عدد
مواد لازم لایه سوم
نوتلا یا شکلات صبحانه۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر نسکافه

مرحله اول

برای تهیه دسر نسکافه خوشمزه در ابتدای کار یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس نسکافه فوری را به همراه آب سرد مخلوط کرده و بیسکویت های پتی بور را دانه به دانه به مخلوط نسکافه آغشته می کنیم.

مرحله دوم

حالا دو ردیف بیسکویت آغشته به نسکافه به صورت مرتب درون قالب می چینیم، سپس به سراغ درست کردن لایه دوم می رویم، برای این منظور آب، پودر کرم کارامل و شیرخشک را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و به محض جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به دمای محیط برسد. در ادامه بیسکویت را به همراه خامه و پودر نسکافه درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط کرم کارامل به دمای محیط رسیده را به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس به صورت پخش روی لایه های بیسکویت می ریزیم و قالب درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم قالب به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا لایه دوم کاملاً سفت شود. در این فاصله به سراغ درست کردن لایه سوم می رویم برای این منظور نوتلا و خامه را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گذاشته، سپس نوتلا و خامه صبحانه را به روش بنماری ذوب می کنیم. در ادامه کاسه را از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم دمای گاناش با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه قالب را از یخچال خارج کرده و گاناش را به صورت پخش روی لایه دوم می ریزیم، سپس مجددا قالب را درون یخچال بر می گردانیم و اجازه می دهیم دسر به مدت ۲ الی ۳ ساعت استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان دسر را با چاقو تیز به اسلایس های دلخواه برش زده و اسلایس ها را با توت فرنگی، شکلات سکه ای یا بیسکویت تزیین می کنیم. در نهایت دسر را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و سرو می کنیم. نوش جان.