طرز تهیه آش ماست ترکیه ای

طرز تهیه آش ماست ترکیه ای , دستور پخت آش ماست ترکیه ای

آش ماست ترکیه ای یکی از انواع آش های خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماست ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج شکسته۳ قاشق غذاخوری
نخود۱ لیوان
ماست۲ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
عصاره گوشت۱ عدد
نعنا داغبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش ماست ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه آش ماست ترکیه ای خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت یک روز درون آب بماند تا نفخ آن گرفته شود. پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا نخود را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم نخود درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از گذشت ۲ الی ۳ ساعت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

در ادامه نخود را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده سپس مواد را به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب یکدست شوند. در ادامه مقداری از مواد گوشتی جدا کرده و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت های قلقلی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. ادامه برنج شکسته را به همراه ۳ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم برنج بپزد.

مرحله ششم

زمانی که برنج کاملا پخته شد، نخود پخته شده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ماست را به همراه آرد درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس سیر را درون کاسه با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ۳ لیوان آب به کاسه اضافه کرد و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس به قابلمه می افزاییم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله هشتم

زمانی که روغن به خوبی گرم گوشت های قلقلی را درون تابه چیده و به خوبی سرخ می کنیم. حالا گوشت های سرخ شده را به همراه عصاره گوشت و نعنا داغ به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی جوشیدن قابلمه را روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در نهایت آش ماست را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با نعنا داغ و گوشت های قلقلی تزیین می کنیم. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن ماست، آش زیاد نجوشد در غیر این صورت ماست بریده بریده می شود. نوش جان.