طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی

طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی , دستور تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی

کیک بیسکویتی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بیسکویتی شکلاتی
شیر۱ لیتر
آرد۳ قاشق غذاخوری
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ بسته
کره یا مارگارین۱ قاشق غذاخوری
شکلات صبحانه۱ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته
مواد لازم روی کیک
شکلات کاکائو شیری۱ بسته

طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد را به همراه نشاسته ذرت و پودر کاکائو درون الک ریخته و درون یک قابلمه مناسب الک می کنیم. حالا شکر را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه پودینگ شکلاتی به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که پودینگ غلیظ شد، کره را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا شکلات تخته ای را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا شکلات و کره درون پودینگ ذوب شوند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم پودینگ شکلاتی کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بیسکویت ها را به صورت متوسط خرد کرده، سپس درون قابلمه حاوی پودینگ می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا کف قالب مورد نظرمان را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد بیسکویتی را درون قالب ریخته و با لیسک به خوبی پخش و فشرده می کنیم. حالا قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کیک بیسکویتی کاملا سفت شود، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کیک بیسکویتی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس شکلات کاکائو شیری را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و پس از خنک شدن به صورت پخش روی کیک بیسکویتی می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا به دلخواه مقداری پودر گردو به صورت پخش روی کیک ریخته و تزیین می کنیم. در نهایت اجازه می دهیم کیک بیسکویتی به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت کند تا شکلات آب شده کمی سفت شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.