طرز تهیه شیرینی معمول

طرز تهیه شیرینی معمول , دستور پخت شیرینی معمول عربی خوشمزه خانگی

شیرینی معمول یکی از انواع شیرینی های مغزدار و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی معمول در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی معمول
کره۱۰۰ گرم
پنیر۴ قالب کوچک
پودر قند۱ قاشق غذاخوری
شیر خشک۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد سفید۱ لیوان
مواد لازم میانی
خرمابه مقدار کافی
پودر دارچینبه مقدار کافی
پودر هلبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی معمول

مرحله اول

برای تهیه شیرینی معمول خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره و پنیر را از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم دمای آنها و دمای محیط هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره و پنیر به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون آن الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شیر خشک را به همراه بیکینگ پودر و آرد درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم اضافه کرده و با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله چهارم

برای مواد میانی هسته های خرما را جدا کرده و با پشت چنگال به خوبی له می کنیم، سپس مقداری پودر دارچین و پودر هل به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خرما ترکیب و یکدست شود. حالا مقداری از خمیر جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را کف دست کمی پهن کرده، سپس مقداری از مخلوط خرما وسط آن می ریزیم و مجددا خمیر را جمع می کنیم تا مواد میانی پنهان شود. حالا خمیر را به دلخواه مهر می زنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در صورت نبود مهر می توانید خمیرها را به صورت گرد فرم داده و درون سینی فر بچینید، سپس با چنگال کمی روی آنها را فشار دهید. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه گریل شده تا روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت شیرینی ها را پس از خنک شدن درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.