زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل

زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل


منبع: پارس ناز

34

1401/7/5

18:33


زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل

بسیاری از خانواده‌ها در مقاطع متفاوتی از زندگی، به این نتیجه می‌رسند که مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر، موجبات پیشرفت و آرامش در زندگی را برایشان فراهم می‌کند.به همین منظور پس از بررسی‌های متعدد، مقصد خود را انتخاب کرده و از یکی از راه‌های ممکن برای مهاجرت به آن کشور، اقدام به اخذ اقامت می‌کنند.

 

برخی از افراد هم، طوری برنامه ریزی می‌کنند که بتوانند از پیش از ازدواج، مقصد خود را انتخاب کرده و با برگزاری صفر تا صد مراسمات خود در کشور مقصد، از ابتدا، زندگی مشترکشان را در همان کشور آغاز کنند.

 

قبرس شمالی با دارا بودن محیطی رویایی و بینظیر، هر ساله میزبان زوج‌هایی از سراسر دنیا است؛ که این کشور را برای برگزاری مراسمات نامزدی، عکاسی جشن ازدواج، برپایی با شکوه جشن ازدواج و … انتخاب می‌کنند.

 

در هر صورت برای شروع زندگی در قبرس شمالی، باید از طریق یکی از راه‌های موجود، اقامت این کشور زیبا را به دست آورید.با ما همراه باشید تا به طور مفصل درباره‌ی قبرس شمالی، شرایط، درآمد و هزینه و … در این کشوز صحبت کنیم.

زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل

تاریخچه قبرس

جزیره‌ی زیبای قبرس در بخش شرقی دریای مدیترانه قرار دارد. از شمال با ترکیه و از جنوب با یونان مرز مشترک دارد. به لحاظ بزرگی، به عنوان سومین جزیره‌ی حوزه‌ی دریای مدیترانه شناخته شده است.قبرس با دارا بودن 300 روز آفتابی، گرم‌ترین کشور در قاره‌ی اروپا است. زمستان‌های این سرزمین کوتاه و پاییز معتدلی دارد.

 

آب و هوای جزیره‌ی زیبای قبرس، معتدل و مدیترانه‌ای، با پوشش گیاهی مملو از درختانی همچون زیتون، سرو، بلوط طلایی، اکالیپتوس، میموزا، بادام و … است.سرزمین زیبای قبرس، از جنوب با قاره‌ی آفریقا، غرب با قاره‌ی اروپا و از شمال و شرق با قاره‌ی آسیا و خاورمیانه مرز آبی دارد.

 

همین موقعیت جغرافیایی مهم، باعث شده تا سال‌ها مورد گزند حکام و قدرتمندان جهان قرار بگیرد.در نهایت با تسلط امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت، در سال 1960 استقلال این کشور، به تصویب رسید. پس از آن، با وجود درگیری‌های بین یونانیان و ترک‌ها، قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد.

 

مردم قبرس شمالی اکثرا مسلمان هستند و به زبان ترکی صحبت می‌کنند. به دلیل مهاجر پذیری بالای این کشور و وجود دانشگاه‌های بین المللی در قبرس شمالی، نیاز به دانستن زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار شد.به طوری که اگر فردی بخواهد در این کشور مشغول به کار شود، دانستن زبان انگلیسی برای او از واجبات است.

زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل

زندگی در قبرس شمالی

 

برای ورود به قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزای خاصی نیست. تنها با دریافت ویزای فرودگاهی که بازه‌ای 15 – 30 روزه دارد، می‌توانید وارد این کشور شوید.راه‌های متفاوتی برای اخذ اقامت قبرس شمالی وجود دارد. در ادامه به صورت مختصر از آن‌ها نام می‌بریم:

 

* سرمایه گذاری ( خرید ملک یکی از راه‌های سرمایه گذاری در این کشور است )

* ازدواج با فرد قبرسی

* تحصیل

* کار

 

برای دریاقت اقامت از طریق کار، نیاز به حضوری فیزیکی فرد در این کشور هست. بنابراین ابتدا باید از طرق دیگر در این کشور حضور پیدا کرده و سپس برای مصاحبه و استخدام به صورت حضوری اقدام کنید.

 

درآمد در قبرس شمالی

 

طبق قانون در قبرس شمالی، حداقل حقوق دریافتی برای هر فرد 7500 لیر است. این مبلغ در سال 2021 میزان 3500 لیر بوده است. در کشور همسایه‌ی هم ارز قبرس شمالی، حداقل حقوق دریافتی بر اساس قانون وزارت کار، 4000 لیر است.

 

این ارقام نشانه‎ی وجود میزان بالاتری از رفاه در قبرس شمالی است. باید این مهم را در نظر داشته باشید که مبلغ مذکور، پایه‌ی حقوق دریافتی است و مبلغ حقوق، بر اساس مهارت، رشته، سابقه‌ی کار، توافق با کارفرما و … افزایش می‌یابد.

 

هزینه زندگی در قبرس شمالی

 

میزان دقیق هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، به انتطارات، نیازها و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. به طور مثال زندگی یک فرد دانشجو با وجود هزینه‌های شهریه، خوابگاه و … با هزینه‌ی زندگی یک خانواده‌ی 4 نفره، متفاوت است.

 

ارز رایج در کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است. برخی هزینه‌ها مانند خرید و فروش ملک در قبرس شمالی، بنا به موقعیت قرار گیری این کشور و توافقات دولتی، با پوند انجام می‌گیرد.

 

به دلیل اینکه مخارج در قبرس شمالی، عموما با لیر ترکیه صورت می‌پذیرد، این کشور جزو کشورهای ارزان شناخته می‌شود.هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی در قیاس با هزینه‌های زندگی در ایران، حدود 10 تا 15 درصد بیشتر است.

زندگی در قبرس شمالی – بررسی کامل

مزایای زندگی در قبرس شمالی

 

در ادامه، به طور مختصر درباره‌ی برخی مزایای زندگی در قبرس شمالی، صحبت می‌کنیم:

 

1- امنیت بالا

قبرس شمالی، جزو 5 کشورِ فاقد منطقه‌ی ناامن است.

 

2- مالیات اندک

در کشورهای غربی، نرخ مالیات بسیار بالا است و بخش عمده‌ای از درآمد شهروندان را به خود اختصاص می‌دهد. در قبرس شمالی پایین بودن نرخ مالیات، امکان بالاتر رفتن کیفیت زندگی را به افراد می‌دهد.

 

3- مخارج پایین

مخارج زندگی در قبرس شمالی، با توجه به استفاده از لیر ترکیه، باعث شده در زمره کشورهای ارزان قرار بگیرد. از سوی دیگر هزینه‌هایی مانند خرید ملک و ماشین در این کشور نسبت به ترکیه 50 درصد پایین‌تر است.

 

4- وجود دانشگاه‌های بین المللی و معتبر

وجود دانشگاه‌هایی مانند مدیترانه شرقی و … با داشتن امکانات رفاهی اعم از بورسیه، طرح تبادل دانشجویی، خوابگاه و … مورد توجه بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا قرار گرفته است.

 

5- امکان خرید اقساطی ملک در این کشور شما با پرداخت حداقل 30 درصد از کل مبلغ ملک، می‌توانید برای دریافت اقامت قبرس شمالی اقدام کرده و مابقی مبلغ را به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره بپردازید.

 

6- وجود موقعیت‌های شغلی برای افراد خارجی، با توجه به کم بودن جمعیت بومی این کشور

 

7- عدم وجود تنش‌های بین المللی

 

8- وجود ذخایر هیدروکربنی

 

موارد فوق، تعدادی از مزایای زندگی در قبرس شمالی هستند. اگر مورد خاصی، مد نظر شما است، همین حالا با مشاورانی مسلط به شرایط و امور قبرس شمالی تماس بگیرید.

 

شهر‌های مهم قبرس شمالی

 

قبرس شمالی 6 شهر و مرکز استان مهم دارد.

 

* نیکوزیای شمالی یا لفوشکا ( پایتخت )

 

* فاماگوستا ( پایتخت اکادمیک و تحصیلی )

 

* واروشا یا ماراش ( منطقه‌ی محبوب توریستی برای سرمایه گذاران افراد مشهور مانند مرلین مونرو، الیزابت تیلور، ریچارد برتون و … )

 

* گرینه یا کایرینا ( منطقه‌ای توریستی تاریخی )

 

* اسکله ( منطقه‌ای با سواحل بینظیر )

 

* کارپاز ( معروف به ساحل طلایی و لاکپشت‌های قبرسی )

 

* منطقه گوزلیورت ( مرکبات این شهر معروف است. معروف به سبد میوه‌ی قبرس )

 

* لفکه ( خاک حاصل‌خیز، آب و هوای عالی، وجود جشنواره‌هایی مانند توت فرنگی، پرتقال و گردو )

 

قبرس شمالی، کشوری غنی است. طبیعت بکر، آب و هوای بینظیر، مردمان مهمان نواز و خونگرم، موقعیت‌های سرمایه گذاری و … همگی باعث شده‌اند که قبرس شمالی میزبانِ حداقل 1 میلیون توریست در سال باشد.به دلیل وجود جمعیت توریست در این کشور، اقتصاد قبرس شمالی بر پایه‌ی صنعت گردشگری است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو